Jump to content
Vespaforum.be
les

malossi schokbreker GTS

Recommended Posts

Het verschil origineel vs Malossi is toch groot zelfs mijn vrouw voelt het verschil met haar GTS origineel en de mijne ook GTS met Malossi !

Les zijn schokdemper is idd beginnen lekken na zijn ongeval !!

Share this post


Link to post

Euh, mannen; ik heb een week geleden mijn originele vering (na 21.000Km) laten vervangen door de malossi vering en heb er ondertussen toch al wel wat mee rondgereden (+/- 500Km) Ik moet zeggen 'tis een serieus verschil in rijgedrag en wegligging. Ik voel me nu veel veiliger en je voelt het verschil vanaf de eerste honderd meter. Voor wat betreft de hierboven aangehaalde opkomende rugproblemen door de harde vering > die heb ik zonder een vespa of de malossi ook, dus ik draag sowieso een rugsteungordel als ik rondbol. Dat de vering hard is is juist want ik kan ze gebruiken in de normaal voorziene stand voor 1+bagage maar dan wél met twee personen op de vespa. En.. tijdens ritje van +/- 110Km nergens problemen gehad. Dat was met de originele vering wel even wat anders. En die lekken... tja daar kan ik niets over zeggen maar pech kan je natuurlijk altijd hebben.

Mvg, Luciano

Share this post


Link to post

een moderne curry ?? :-)

dan moeten we de vintage curry's vanaf nu "verlopen curry's noemen" ?? :-)

Share this post


Link to post

Ik zie dat de vering van paioli voor een vespa gts identiek is aan de malossi rs24.

Alleen is de paioli veel goedkoper...iemand ervaring met de paioli?

Ik las ergens op het modernvespa forum dat de malossi gewoon eigenlijk "rebranded" paioli's zijn...

Share this post


Link to post

hier de link van de Paioli op ebay.it. En is inderdaad goedkoop, de helft van de Malossi. Maar wie durft hem testen?

 

http://www.ebay.com/itm/271019602756

Ja dat is idd de link... ..zeer verleidelijk. Ik zit ook wat te tobben.Niet dat dat op 100euro aankomt. Maar bij malossi zit je aan goed 400euri en de paioli is amper de helft. Enkel de gele veer stoort me wat!

Share this post


Link to post

Ja dat is idd de link... ..zeer verleidelijk. Ik zit ook wat te tobben.Niet dat dat op 100euro aankomt. Maar bij malossi zit je aan goed 400euri en de paioli is amper de helft. Enkel de gele veer stoort me wat!

 

De veer spuit je in de kleur die je zelf wilt. Als dat het enige is wat je tegenhoudt zou ik het toch doen. De verkoper is zeker te vertrouwen. Ben er vorig jaar geweest. Is eigenlijk een kleine scootershop, maar achteraan is het magazijn enorm groot. En hij heeft heel goede prijzen.

Share this post


Link to post

Ja das mooi uitgelegd. Maar daar begin ik niet aan. Eerst demonteren, is al een klus. De veren afschuren en dan spuiten...zien dat je nog geen aflopers hebt...dat is niet simpel hoor.(ik bezoek Carr. Bedrijven voor mijn werk)

Als je die werkuren rekent ben je veel beter af met de malossi's

Share this post


Link to post

Ik zie dat de vering van paioli voor een vespa gts identiek is aan de malossi rs24.

Alleen is de paioli veel goedkoper...iemand ervaring met de paioli?

Ik las ergens op het modernvespa forum dat de malossi gewoon eigenlijk "rebranded" paioli's zijn...

Die rebranded heb ik ook al meermaals gehoord, dan zal daar toch iets van waar zijn...

Share this post


Link to post

Allee ik denk van ze te bestellen en proefkonijn te spelen zeker...hahaha.

T kleur neem ik er dan maar bij. Ik zal eens contact opnemen met de verkoper en hopelijk spreekt hij wat Engels.

Ik zal hem de vraag stellen ivm kwaliteit met malossi en of ze eigenlijk identiek zijn.

Share this post


Link to post

Tyro, de schokbreker is op 5 minuten uit elkaar gehaald. Koop u een spuitbus van motip in de kleur die je wenst en spuit de veer in die kleur. Je kan er niks mis mee doen. Heb dit al meerdere malen gedaan en je ziet het verschil niet met de origineel gespoten kleur.

Share this post


Link to post

malossi is rebrand paiolli want het staat er zelfs op(!!) dat is dus ook DE reden dat ik een malossi wou hebben, heb persoonlijk veel ervaring met paiolli en ze zijn van goede kwaliteit !!

 

ik wist wel niet dat ge ze ook van paiolli zelf kon krijgen... :-s

Share this post


Link to post

Ik weet uit ervaring als je eens chokbreker bij een auto demonteert je eerst een tool op de ven zet om de spanning van de veer weg te halen zodat je de veer ervan tussen kan halen. Zonder het juiste een gevaarlijk werkje hoor.

De spanning op deze veren zal wel een héél stuk kleiner zijn. Maar ik vraag me af bij demontage of je ook een tool nodig hebt. Tzou erg zijn als je ze losmaakt de veer eraf springt en al je tanden kwijt bent hahaha!

Verder als je even logisch nadenkt is idd paioli een producent van veringen en plakt malossi er hun sticker op. Alleen zou je denken dat het goedkoper moet dan...hier net het omgekeerde dubbel zo duur. Vandaar toch een beetje twijfel of ze echt wel identiek zijn ofdat er kwalitatief toch een verschil zijn.?

Share this post


Link to post

Mijne mayonaise verteld mij dat wanneer uw voorwiel van de grond staat,,de meeste spanning er wel zal af zijn.

 

Soms toevallig al iets terug gevonden ivm de achterste schokbrekers van Paiolli ????

 

CHEERS

Share this post


Link to post

Ik weet uit ervaring als je eens chokbreker bij een auto demonteert je eerst een tool op de ven zet om de spanning van de veer weg te halen zodat je de veer ervan tussen kan halen. Zonder het juiste een gevaarlijk werkje hoor.

De spanning op deze veren zal wel een héél stuk kleiner zijn. Maar ik vraag me af bij demontage of je ook een tool nodig hebt. Tzou erg zijn als je ze losmaakt de veer eraf springt en al je tanden kwijt bent hahaha!

Verder als je even logisch nadenkt is idd paioli een producent van veringen en plakt malossi er hun sticker op. Alleen zou je denken dat het goedkoper moet dan...hier net het omgekeerde dubbel zo duur. Vandaar toch een beetje twijfel of ze echt wel identiek zijn ofdat er kwalitatief toch een verschil zijn.?

de veer van een gts heb ik nog niet van dichtbij gezien, maar van een px (en elke andere oldie) haal je uit elkaar met een schroevendraaier en een sleutel 13

Share this post


Link to post

Idem voor de GTS Geert.

some things never change ;)

Share this post


Link to post

Verkoper al 2x gemaild(wel in t Engels ) maar nog geen reactie!

Kwestie van de veer te demonteren zal dat wel gaan dan. Maar t spuitwerk van een spuitbus is maar half werk hoor. Een klein beetje steenslag en de verf springt er zo vanaf... Op zijn minst alles afschuren,ontvetten en dan verf en daarna vernis. Dat is volgens mij de enige goede manier. Ofwel laten poederlakken. Dus als je dat allemaal rekent en/of moet doen laat je het volgens mij beter zo en koop je de witte malossi's ofwel laat je hem beter in t geel. Tenslotte is er enkel vooraan wat van te zien. En tja dat beetje geel voor 200euro minder zal ik daar dat wel bijnemen.

Share this post


Link to post

Voor + achter he Les.

Share this post


Link to post

Voor + achter he Les.

 

sexcuseer, condoomerniksaandoen, negeer mijn laatste reply :-)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Heb sinds kort Bitubo dempers voor en achter op mijn GTS 300 staan... Ook dik tevreden van.

 

Een klein windscherm en een stel goeie schokdempers zijn de upgrades die het meest opbrengen op een GTS 300.

Share this post


Link to post

Heb sinds kort Bitubo dempers voor en achter op mijn GTS 300 staan... Ook dik tevreden van.

 

Een klein windscherm en een stel goeie schokdempers zijn de upgrades die het meest opbrengen op een GTS 300.

 

En als ge dan een middelhoog scherm er op zet ... dan is dat klein windscherm te verwaarlozen!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...