Fendt 4 life Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Het verschil origineel vs Malossi is toch groot zelfs mijn vrouw voelt het verschil met haar GTS origineel en de mijne ook GTS met Malossi ! Les zijn schokdemper is idd beginnen lekken na zijn ongeval !! Link naar reactie
fico luciano Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Euh, mannen; ik heb een week geleden mijn originele vering (na 21.000Km) laten vervangen door de malossi vering en heb er ondertussen toch al wel wat mee rondgereden (+/- 500Km) Ik moet zeggen 'tis een serieus verschil in rijgedrag en wegligging. Ik voel me nu veel veiliger en je voelt het verschil vanaf de eerste honderd meter. Voor wat betreft de hierboven aangehaalde opkomende rugproblemen door de harde vering > die heb ik zonder een vespa of de malossi ook, dus ik draag sowieso een rugsteungordel als ik rondbol. Dat de vering hard is is juist want ik kan ze gebruiken in de normaal voorziene stand voor 1+bagage maar dan wél met twee personen op de vespa. En.. tijdens ritje van +/- 110Km nergens problemen gehad. Dat was met de originele vering wel even wat anders. En die lekken... tja daar kan ik niets over zeggen maar pech kan je natuurlijk altijd hebben. Mvg, Luciano Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 In de mijne zat currysaus ! Link naar reactie
les Geplaatst: 19 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2013 een moderne curry ?? :-) dan moeten we de vintage curry's vanaf nu "verlopen curry's noemen" ?? :-) Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 5 september 2013 Delen Geplaatst: 5 september 2013 Ik zie dat de vering van paioli voor een vespa gts identiek is aan de malossi rs24. Alleen is de paioli veel goedkoper...iemand ervaring met de paioli? Ik las ergens op het modernvespa forum dat de malossi gewoon eigenlijk "rebranded" paioli's zijn... Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 5 september 2013 Delen Geplaatst: 5 september 2013 hier de link van de Paioli op ebay.it. En is inderdaad goedkoop, de helft van de Malossi. Maar wie durft hem testen? http://www.ebay.com/itm/271019602756 Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 5 september 2013 Delen Geplaatst: 5 september 2013 hier de link van de Paioli op ebay.it. En is inderdaad goedkoop, de helft van de Malossi. Maar wie durft hem testen? http://www.ebay.com/itm/271019602756 Ja dat is idd de link... ..zeer verleidelijk. Ik zit ook wat te tobben.Niet dat dat op 100euro aankomt. Maar bij malossi zit je aan goed 400euri en de paioli is amper de helft. Enkel de gele veer stoort me wat! Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 5 september 2013 Delen Geplaatst: 5 september 2013 Ja dat is idd de link... ..zeer verleidelijk. Ik zit ook wat te tobben.Niet dat dat op 100euro aankomt. Maar bij malossi zit je aan goed 400euri en de paioli is amper de helft. Enkel de gele veer stoort me wat! De veer spuit je in de kleur die je zelf wilt. Als dat het enige is wat je tegenhoudt zou ik het toch doen. De verkoper is zeker te vertrouwen. Ben er vorig jaar geweest. Is eigenlijk een kleine scootershop, maar achteraan is het magazijn enorm groot. En hij heeft heel goede prijzen. Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 5 september 2013 Delen Geplaatst: 5 september 2013 Ja das mooi uitgelegd. Maar daar begin ik niet aan. Eerst demonteren, is al een klus. De veren afschuren en dan spuiten...zien dat je nog geen aflopers hebt...dat is niet simpel hoor.(ik bezoek Carr. Bedrijven voor mijn werk) Als je die werkuren rekent ben je veel beter af met de malossi's Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 6 september 2013 Delen Geplaatst: 6 september 2013 Ik zie dat de vering van paioli voor een vespa gts identiek is aan de malossi rs24. Alleen is de paioli veel goedkoper...iemand ervaring met de paioli? Ik las ergens op het modernvespa forum dat de malossi gewoon eigenlijk "rebranded" paioli's zijn... Die rebranded heb ik ook al meermaals gehoord, dan zal daar toch iets van waar zijn... Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 7 september 2013 Delen Geplaatst: 7 september 2013 Allee ik denk van ze te bestellen en proefkonijn te spelen zeker...hahaha. T kleur neem ik er dan maar bij. Ik zal eens contact opnemen met de verkoper en hopelijk spreekt hij wat Engels. Ik zal hem de vraag stellen ivm kwaliteit met malossi en of ze eigenlijk identiek zijn. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 7 september 2013 Delen Geplaatst: 7 september 2013 Tyro, de schokbreker is op 5 minuten uit elkaar gehaald. Koop u een spuitbus van motip in de kleur die je wenst en spuit de veer in die kleur. Je kan er niks mis mee doen. Heb dit al meerdere malen gedaan en je ziet het verschil niet met de origineel gespoten kleur. Link naar reactie
les Geplaatst: 7 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2013 malossi is rebrand paiolli want het staat er zelfs op(!!) dat is dus ook DE reden dat ik een malossi wou hebben, heb persoonlijk veel ervaring met paiolli en ze zijn van goede kwaliteit !! ik wist wel niet dat ge ze ook van paiolli zelf kon krijgen... :-s Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 7 september 2013 Delen Geplaatst: 7 september 2013 Ik weet uit ervaring als je eens chokbreker bij een auto demonteert je eerst een tool op de ven zet om de spanning van de veer weg te halen zodat je de veer ervan tussen kan halen. Zonder het juiste een gevaarlijk werkje hoor. De spanning op deze veren zal wel een héél stuk kleiner zijn. Maar ik vraag me af bij demontage of je ook een tool nodig hebt. Tzou erg zijn als je ze losmaakt de veer eraf springt en al je tanden kwijt bent hahaha! Verder als je even logisch nadenkt is idd paioli een producent van veringen en plakt malossi er hun sticker op. Alleen zou je denken dat het goedkoper moet dan...hier net het omgekeerde dubbel zo duur. Vandaar toch een beetje twijfel of ze echt wel identiek zijn ofdat er kwalitatief toch een verschil zijn.? Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 7 september 2013 Delen Geplaatst: 7 september 2013 Mijne mayonaise verteld mij dat wanneer uw voorwiel van de grond staat,,de meeste spanning er wel zal af zijn. Soms toevallig al iets terug gevonden ivm de achterste schokbrekers van Paiolli ???? CHEERS Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 8 september 2013 Delen Geplaatst: 8 september 2013 Tyro, Gene bang hebben, je kan de veer gewoon met je hand tegenhouden. Zoveel spanning zit er niet op. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 Ik weet uit ervaring als je eens chokbreker bij een auto demonteert je eerst een tool op de ven zet om de spanning van de veer weg te halen zodat je de veer ervan tussen kan halen. Zonder het juiste een gevaarlijk werkje hoor. De spanning op deze veren zal wel een héél stuk kleiner zijn. Maar ik vraag me af bij demontage of je ook een tool nodig hebt. Tzou erg zijn als je ze losmaakt de veer eraf springt en al je tanden kwijt bent hahaha! Verder als je even logisch nadenkt is idd paioli een producent van veringen en plakt malossi er hun sticker op. Alleen zou je denken dat het goedkoper moet dan...hier net het omgekeerde dubbel zo duur. Vandaar toch een beetje twijfel of ze echt wel identiek zijn ofdat er kwalitatief toch een verschil zijn.? de veer van een gts heb ik nog niet van dichtbij gezien, maar van een px (en elke andere oldie) haal je uit elkaar met een schroevendraaier en een sleutel 13 Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 Idem voor de GTS Geert. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 Idem voor de GTS Geert. some things never change Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 10 september 2013 Delen Geplaatst: 10 september 2013 Verkoper al 2x gemaild(wel in t Engels ) maar nog geen reactie! Kwestie van de veer te demonteren zal dat wel gaan dan. Maar t spuitwerk van een spuitbus is maar half werk hoor. Een klein beetje steenslag en de verf springt er zo vanaf... Op zijn minst alles afschuren,ontvetten en dan verf en daarna vernis. Dat is volgens mij de enige goede manier. Ofwel laten poederlakken. Dus als je dat allemaal rekent en/of moet doen laat je het volgens mij beter zo en koop je de witte malossi's ofwel laat je hem beter in t geel. Tenslotte is er enkel vooraan wat van te zien. En tja dat beetje geel voor 200euro minder zal ik daar dat wel bijnemen. Link naar reactie
les Geplaatst: 10 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2013 tel maar 100€ minder, de malossi kost +-200€. Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 10 september 2013 Delen Geplaatst: 10 september 2013 Voor + achter he Les. Link naar reactie
les Geplaatst: 10 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2013 Voor + achter he Les. sexcuseer, condoomerniksaandoen, negeer mijn laatste reply :-) 1 Link naar reactie
ChrisDR Geplaatst: 10 september 2013 Delen Geplaatst: 10 september 2013 Heb sinds kort Bitubo dempers voor en achter op mijn GTS 300 staan... Ook dik tevreden van. Een klein windscherm en een stel goeie schokdempers zijn de upgrades die het meest opbrengen op een GTS 300. Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Heb sinds kort Bitubo dempers voor en achter op mijn GTS 300 staan... Ook dik tevreden van. Een klein windscherm en een stel goeie schokdempers zijn de upgrades die het meest opbrengen op een GTS 300. En als ge dan een middelhoog scherm er op zet ... dan is dat klein windscherm te verwaarlozen! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen