Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuwe helm


john mc

Aanbevolen berichten

nen gesloten fullface helm voor Vespisten? Nee, niet echt, geen zicht vind ik persoonlijk. Wel akkoord dat het de veiligste helmen zijn. Ik heb gelukkig op die vele honderdduizenden kilometers op motoren en sinds 3 jaar op de Vespa (rij van mn 18 en ben er nu 50) nog nooit een schuiver gemaakt of nog nooit betrokken geweest in een aanrijding. Kan me inderdaad voorstellen dat als je met je gezicht op de grond gaat je beter een integraal draagt maar ga daarom mijn persoonlijke keuze toch niet veranderen. Ik rij in de winter met een open helm met groot vizier dat tot onderaan de kin komt, in de zomer met helm met half vizier of met open helm met bril eronder en buff om mond te beschermen. Risico van vallen is er altijd en je zult maar een gesloten helm dragen en bvb je ruggengraat breken (wil maar zeggen dat er altijd een dosis geluk komt bij kijken).

Link naar reactie

Tegen 120km/u door de bebouwde kom scheuren en dan zagen dat er meer flitspalen komen (die we zelf mogen betalen)...

Naar den bakker op den hoek rijden met ne suv en verschieten van parkeerproblemen...

Met de muziek op zo'n 150 db, dakje open van (doorgaans zeer lelijke) auto, door de binnenstad tuffen tegen 5 km/u en verschieten van verbod van cabriolet met muziek aan in de binnenstad...

Met nen jethelm tegen 130 op autostrade, eventueel gecombineerd met crockskes of teensletsen... .

Link naar reactie

Ik heb er net 50 km opzitten met mijn nieuwe helm:

De Monaco van Lazer...

Wel de glasvezel versie, 100 € meer voor 100 gr minder gewicht (carbon versie) vond ik wat duur.

Eerste indrukken zijn heel goed.

Vrij stille helm, pinlock anti-aandampsysteem werkt perfect, knap lumino visier (verduistert zich naargelang de lichtsterkte)

Daarnet gereden in heel verschillende lichtomstandigheden en het scherm paste zich heel snel aan.

Op een gegeven moment zegt mijn vriendin achterop 'Straffe zon eh?'

Pas toen ik het visier opklapte merkte ik het grote verschil echt op. Echt een aanrader...

Qua verluchting kan ik nog niet veel zeggen, heb een paar minuten met alle intakes open gereden en toen werd het snel erg fris.

Qua look is zo'n helm misschien niet de beste match met een Vespa, maar een helm koop je sowieso niet voor de looks...

Ik heb een mat zilveren exemplaar gekozen, is ook nog wat beter zichtbaar dan een pikzwarte.

Link naar reactie

Moet ge bij uw favorieten zetten.

Monaco is de max. Carbon hoeft niet echt. Zoals Wim zegt, 1€/gram is er lichtjes over.

Ge merkt het echt pas wanneer ge uw vizier opent hoe fel de zon schijnt. Van buiten uit zien de mensen een donker of licht vizier terwijl ge zelf geen hinder ondervind van verandering van lichtintensiteit. Zelfs niet in tunnels!!!

Prachthelm en beste in zijn categorie qua prijs en waar voor uw geld!

Blij dak geen verouderde C3 gekocht heb voor bijna dubbele van de prijs. C3 heeft enkel voordeel dat hij wat stiller is. Maar dat weegt niet op tegen voordelen van Lazer Monaco.

Ps: de witte is de schoonste ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...