Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuwe helm


john mc

Aanbevolen berichten

Tips omtrent helmen zijn moeilijk, zo persoonlijk! Open helm (zonder enig vizier), half vizier, groot vizier, gesloten model (niet echt voor Vespisten). Bovendien zulke uiteenlopende prijsklassen (van pakweg 50 tot honderden euro's). Zult er zelf uit moeten geraken, pasvorm in ieder geval belangrijk, ge moet u er goed in voelen.

Link naar reactie

enige echt goede raad: koop ineens ne fullface of ne systeem. => veiliger + aangenamer bij slecht weer

Ergens op het forum gaat het verhaal van een vespist die met zijn pothelmpje gevallen is en met zijn gezicht recht op een paaltje neer kwam. Die jongen heeft zeeer lang moeten revalideren na zware operaties e.d.

+ Ik ben zelf al geschoven met de vespa en ik ben ook recht op mijn gezicht gegaan. Gelukkig droeg ik een fullface helm of ik had geen onderkaak meer gehad...

Link naar reactie
enige echt goede raad: koop ineens ne fullface of ne systeem. => veiliger + aangenamer bij slecht weer

Ergens op het forum gaat het verhaal van een vespist die met zijn pothelmpje gevallen is en met zijn gezicht recht op een paaltje neer kwam. Die jongen heeft zeeer lang moeten revalideren na zware operaties e.d.

+ Ik ben zelf al geschoven met de vespa en ik ben ook recht op mijn gezicht gegaan. Gelukkig droeg ik een fullface helm of ik had geen onderkaak meer gehad...

Is waar. Ik kocht mijn scooter in augustus 2010 met een jethelm. Na 1 winter koude geleden te hebben, gruwelverhalen gelezen en gruwelfoto's bekeken te hebben, heb ik mij nu voor Kerstmis een systeemhelm gekocht. 't Is warmer met dit weer, en ik voel me een heel stuk veiliger. Ik heb de zomer nog niet meegemaakt met deze helm dus ik kan niet oordelen of hij in de zomer (te) warm gaat zijn. De jethelm heb ik ook nog dus ik kan alle kanten op (sowieso met een systeemhelm; het beste van beide werelden).

Link naar reactie

Goeden tip, koopt U ne deftige helm en laat U adviseren zodat hij echt goed zit, Ik heb in november ne serieuze crash gehad. Mijn helm (systeemhelm)heeft mijn leven gered. Ze hebben me zelf moeten reanimeren. Had ik ne pot helm of dergelijke op gehad kon ik dit niet schrijven.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...