Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratieproject Vespa VM1T 1952


josse

Aanbevolen berichten

Het aantal sleuven in de bil is gelijk, de plaats van de aanhechtingspunten naar het chasis lijken ook te kloppen en de vorm ook, maar zeker ben ik niet. Probeer anders de FB-bil eens uit op een acma.

En misschien ook eens contact opnemen met de verkoper met de vraag of het idd de alu-versie is.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

hey joost mocht de linker bil (handschoen kastje ) nog in o-lak zijn kan je dan eens iets laten weten dan kunnen we eventueel iets doen aan dat stuk rib dat je ontbreekt nu ;-)

ik ben nog steeds op zoek naar eentje in o-lak voor mijn V32 de mijne is nog in goede staat maar helaas is het verleden eens overspoten geweest

grtz sidvespa

Link naar reactie
  • 9 maanden later...
  • 5 maanden later...

Hallo,

Ik volg dit topic met veel aandacht, want ik heb hier bij mij thuis ook een faro basso vm1t staan. De originele kleur is allang vergaan, dus op dat vlak kan ik jou niet verder helpen. Maar inzake de billen kan ik wel vermelden dat ze allebei uit aluminium zijn vervaardigd. Dus als ik Nero goed begrepen heb, zou mijn faro basso dus best eens in Frankrijk zijn vervaardigd? Het is alleszins een hele leuke wesp, die veel bekijks heeft. Kan ook niet anders, want hij is zo traag als een slak ;-)) Ik wens je alvast alle succes toe met de restauratie. Ps als je nog iemand kent die originele stukken voor dit model heeft liggen, Dan mag je mij dit laten weten. Ik ben namelijk op zoek naar een origineel compleet voor -en achterlicht.

Groetjes

Link naar reactie

Misschien even een update geven :

 

gaandeweg is gebleken dat de scooter wel degelijk opnieuw gespoten was. Ook het achterlicht was van een ander type dan de VM1. Ik kan dus niet anders dan concluderen dat er ooit een accident mee gedaan is en er wat onderdelen vervangen werden.

 

Staat momenteel :

- Nieuwe bodem in gelast en helemaal gezandstraald.

- overbodige gaten dichtgelast.

- een deze dagen komt het chassis naar huis voor een dry-build van o.a. de vloerrails.

- motorblok geheel uit elkaar en bij Maskes om te parelstralen

- alle onderdelen voor een revisie besteld 

- er ontbrak een zadel, achterrekje, beugel voor reservewiel en velgen. Kostte me weer een slordige € 500,- aan oud verroest ijzer.

- de km-teller is binnen bij Maskes voor revisie

- alle chroomwerk ook binnen bij Maskes voor verchromen.

- Zal vervolgens door Van isacker-Hoevenen in originele grondverf en lak gespoten worden.

 

Al bij al wordt dit een (veel te) dure restauratie. Ik vrees dat ik het incl aankoop niet ga redden onder de € 5,000,- zonder werkuren.

 

En wat hebben we geleerd vandaag ... .

Ten eerste : koop nooit een scooter in dozen, want de ontbrekende onderdelen kosten je een veelvoud

Ten tweede : het is goedkoper een goede restauratie te kopen voor >€4,000,- dan er zelf aan te beginnen

Ten derde : een restauratie brengt nooit geld op ! 

Link naar reactie

Mooi... ze mogen al eens oefenen op jouw teller bij Maskes ;-)

 

Heb je VM velgen gezocht? Ik geloof dat VNB velgen dezelfde zijn... of vergis ik me? Anders moet ik ook nog op zoek. 

Reservewielhouder en achterrekje had ik nog op overschot. Had ik dat geweten... heb ik onlangs nog goedkoop kunnen scoren... 

 

ten eerste: helemaal juist

ten tweede: meestal juist

ten derde: fout ;-)

 

De mijne zal ergens tussen 2- en 2500 euro uitkomen, inclusief aankoopprijs. Je uren moet je niet rekenen voor dat geld, maar hij zal in elk geval meer waard zijn dan wat ik er in heb gestoken. 

Ik doe een paar vespa's tegelijk. Voor veel dingen kan je dan het geld dat je voor 1 vespa kwijt bent delen door 3. Of door 2. 

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...