janjuleke138 Geplaatst: 6 januari 2012 Delen Geplaatst: 6 januari 2012 Ik heb net een nieuwe achteras gestoken bij een px en de kering en lager ook vervangen. De oliekeringen van de krukas zijn ook vernieuwd. Even een probleem gehad met een lekkend koppelingsdeksel maar dat is met nieuwe rubber verholpen. Ze draait ondertussen mooi stationair en reageert goed op de gas. Maar..., bij het rijden vertrekt ze mooi in eerste, schakelen naar 2de ook geen probleem, dan naar 3de en dan verliest ze alle vermogen en wilt ze stilvallen. Als ik dan de koppeling indruk blijft ze draaien en reageert terug op de gas. Ik kan dan terug vertrekken in 1ste, maar zodra ik terug naar 3de ga is het terug hetzelfde. Bougiekleur is ok. Groetjes, Jan Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 6 januari 2012 Delen Geplaatst: 6 januari 2012 ik vermoed te lage compressie , kan komen doordat cylinderkop niet perfect aansluit . Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2012 Dat heb ik nog eens proberen, ik heb nog een andere kop liggen. Ik laat het wel weten. Groetjes, Jan Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 7 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2012 Kop alleen is geen hulp. Ik zal maandag eens proberen om de volledige cylinder te vervangen en eventueel de segmenten ook. Link naar reactie
jamie Geplaatst: 8 januari 2012 Delen Geplaatst: 8 januari 2012 zet dop van benzinetank eens los Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 8 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2012 Dat zal ik eerst eens proberen :-) Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 9 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2012 Benzinedop en andere cylinder geprobeerd maar helaas. Kan dit iets te maken hebben met de staat van de kabels die van de ontstekingsplaat komen? Deze beginnen nogal verweerd te raken. groetjes, Jan Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 9 januari 2012 Delen Geplaatst: 9 januari 2012 Ik blijf bij de gedachte van de valse lucht . Montage van de nieuwe oliekeerringen op de krukas OK? Link naar reactie
bardi Geplaatst: 9 januari 2012 Delen Geplaatst: 9 januari 2012 Kabels van de ontstekingsplaat lijken me ook niet de boosdoener vermits je alleen in 3e vitesse problemen hebt... Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 10 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2012 Ik zal de keerringen nog eens nakijken van de week. Als ik het goed begrijp, moet het probleem dus vrijwel zeker van het cylindergedeelte komen? Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 10 januari 2012 Delen Geplaatst: 10 januari 2012 vooraleer het blok er vanonder te halen , zou ik toch nog eerst de benzinetoevoer controleren . Stel dat die niet goed is , dan vertrek je in 1ste > schakel naar 2de > vlotterkamer geraakt leeg >> vermogen valt weg . Langzaam herstel en terug opvullen vlotterkamer , terug vertrekken >> zelfde scenario Dus nazicht benzineslang en vlotternaald .Als het hier niet zit blijf ik bij het valseluchtfenomeen . Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 11 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2012 Hallelujah! Hij was blijkbaar vergeten vernoemen dat naast het eerste propje aluminiumfolie???! dat hij in de naftdarm gestoken heeft omdat hij wat lekte, hij er ook nog eentje met een schroevendraaier ingeduwd had... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!! Maar ja dus, probleem opgelost. Groetjes, Jan Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 12 januari 2012 Delen Geplaatst: 12 januari 2012 benzinetoevoer dus ! Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 12 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2012 Yes it was Dimi! Weer een paar lessen wijzer. Merci voor de hulp! groetjes, Jan Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.