jeroeno Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Ik heb een technische vraag over mijn carbu. Ik heb net een nieuwe Dell'orto SHB 16/16 carbu gestoken. Nu is het probleem dat hij goed start met de choke aan. Maar vanaf dat ik de choke afzet en gas geef verzuipt de motor? Als ik de choke aan hou en gas geef, werkt de motor prima. Als ik met mijn choke speel, dus aan- en uittrek dan werkt deze zoals de gashendel. Dus aan, hoog in toeren en uit laag in toeren. Heeft dit te maken met dat hij ergens teveel lucht krijgt en valse lucht trekt? Ik heb mijn luchtschroef aangepast van 1,5 uitdraaien naar 2,5 uitdraai. Dan zou hij toch meer bezine moeten krijgen, toch? Maar ik vrees dat hij een klein beetje valse lucht trekt bij de uitlaat aan de aansluiting met de cylinder of dat de aansluiting van de carbu met het spruitstuk ergens valse lucht trekt? Enig idee hoe ik dit kan nagaan? Of ligt het misschien aan de bezine toevoer ipv te veel lucht? Iemand enig idee.? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Te rijk misschien staan? Nu als je even choke laat opstaan voor 1 minuut en dan je choke induwt en gas geeft wat doet ie dAN? Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Heb net hetzelfde gehad met een gereviseerde motor en de boosdoener was een oliekering die niet goed zat. groetjes, jan Link naar reactie
jeroeno Geplaatst: 5 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Dag Jan, Ik heb ook mijn motor gereviseerd. maar ik ben zover ik me kan herinneren niet aan de oliekering geweest. Wat heb je toen gedaan. Volledige motor terug uit elkaar gevenzen? Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Ja, maar na vanmiddag blijkbaar voor niets. Bij nadere inspectie bleek het het koppelingsdeksel te zijn dat niet goed meer afsloot. Haast en spoed... Nieuwe rubber tussen gestoken,carb terug afsgesteld en na klein testritje lijkt alles in orde. Groetjes, Jan Link naar reactie
jeroeno Geplaatst: 5 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Balen Jan! Dit probeer ik juist te vermijden ;-) Link naar reactie
jeroeno Geplaatst: 5 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Arti-bella, Ik heb net de test met de choke gedaan. Helaas na een paar minuten met de choke aan, de choke uitgezet en als ik gas geef valt de motor gelijk dood? Als ik dan de choke terug uittrek gaat de motor weer lopen. Het is net of de chokekabel mijn gaskabel is. Met de chokekabel in en uit te trekken kan de motor uren blijven lopen? Is het ergens trekken van valse lucht het probleem, denk je? Groeten Jeroen Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Heb je carb juist afgesteld met de regelschroef van het lucht.ongeveer 1.5 open draaien.Luchtfilter deksel alles op zijn plaats geplaatst .Of ergens vuil in gekomen tijdens het plaatsen van je nieuwe carb. Grt Gio Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Dus als ik het goed begrijp gaat hij wel als je de choke uittrekt En zonde choke valt hij stil Heb je bougie kleur al bekeken Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Lijkt op te weinig benzine, vuil in sproeiers? Had je hetzelfde probleem voordien (voor je de carbu hebt vervangen)? Kijk ook eens de naftdarm na, benzinekraan, filter(s). Indien deze ok zijn krijg je teveel (valse) lucht. Controleer de dichtingen, spruitstuk en in het slechtste geval de oliekeringen. Groetjes, nero. Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Inderdaad denk ook aan te arm Of vuil Probeer anders eens met een grotere sproeier Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Kijk ook eens of je nergens geen olieverlies vind op het blok. Ik had het eerst op de velg gemerkt, maar het bleek later van hoger te komen. Wat je beschrijft is exact wat ik ook had. Met choke blijft ze perfect lopen, dus te weinig benzine kan het niet zijn. Zelfs vol gas met choke open is geen probleem. Groetjes, Jan Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 6 januari 2012 Delen Geplaatst: 6 januari 2012 @ janjuleke138 even een vraagje normaal maak je bij uw choke uw mengsel rijker en zonder choke armer als je normaal uwe choke trekt en je laat deze opstaan dan verzuipt uwe vespa toch met als gevolg natte bougi dus dit wil dan toch zeggen dat uwe mengsel dat je zonder choke krijgt te arm is en met choke juist genoeg @jeroeno heb je de bougie nu al eens bekeken Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 6 januari 2012 Delen Geplaatst: 6 januari 2012 Het is bij mij helaas ook nog niet helemaal opgelost :-( Ze draait goed nu, en rijdt in 1ste goed, 2de ook nog, maar dan in derde heb ik plots volledig verlies van vermogen, maar ik open wel een nieuw topic. Link naar reactie
jeroeno Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2012 Merci allemaal voor jullie advies! Maar het was de luchtschoef die uit de carbu getrild was. Vandaar dat de motor alleen draaide met choke, denk ik. De bougie was ook kletsnat. De luchtschoef er terug 1,5 keer ingedraaid en hij loopt nu soepel stationair. Alleen als ik vol gas geef dan gaat hij in toeren maar als ik het gas vol open hou draait hij zoals in stationair? Met het gas half open gaat hij wel vol in toeren. @nero,ik heb de naftdarm, benzinekraan en filter checkt en zijn ok. Wat kan nu het probleem zijn? Nog steeds aanzuigen van valse lucht bij het spruitstuk? Groeten, Jeroen Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 januari 2012 Delen Geplaatst: 6 januari 2012 Heb je er al mee gereden en heeft de motor zijn "normale" kracht? Mogelijk is hij nog (half) verzopen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 6 januari 2012 Delen Geplaatst: 6 januari 2012 Misschien nu te weinig lucht. Grt Gio Link naar reactie
jeroeno Geplaatst: 7 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2012 Nero, Ik heb mijn versnellingskabels nog niet aangesloten. Dus nog niet echt mee kunnen rijden. Maar ik heb het probleem gevonden. Bij de aansluiting van mijn spruitstuk met de motor is het nat. Er lekt dus benzine. Dat zal de reden zijn waarom hij valse lucht trekt. Ik ga mijn motorblok er nog eens afhalen en alles checken. Wordt vervolgd... ;-) Grtz Jeroen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.