Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS IE bijgeluiden... uitlaatdichting of toch niet ??


les

Aanbevolen berichten

zoo, even terug met de wesp wat rondrijden(tjah te druk gehad de laatste tijd) en nu valt het me weer op(net als de laatste keer) dat ik een soort bijgeluid heb aan de uitlaat net alsof er een dichting aan het begeven is...

ik geraak er niet aan uit maar sinds ik dat halfhoog windscherm heb gemonteerd hoor ik dit, kan zijn dat dit gewoon ene geluid is dat ik nooit heb gehoord zonder dat windscherm.

als test heb ik de uitlaat dichtgehouden met een vod en gekeken of er nergens gassen langs de pakking konden ontsnappen, zover ik kon zien niks aan het handje + als ik dan na enkele seconden de vod verwijderde dan ontsnapte er ineens veel druk dus een drukverlies kan al niet.

heeft er nog iemand zo'n ervaring gehad na het plaatsen van een windscherm ?

alle info is welkom :-)

Link naar reactie

door tijdsgebrek en het slechte weer nog niet kunnen testen zonder scherm maar daarstaks dacht ik even 'tussen de soep en de pattaten' alle vloeistof niveaus na te kijken enz.

ik zag ook dat de motorruimte er stoffig bijlag en ben ik dus de looplamp gaan halen en de compressor om alles wat weg te blazen, eenmaal de looplamp aan zag ik een darm die los hing, dit bleek de darm van het carter ontluchting te zijn die ter hoogte van het luchtfilter los was gekomen.

met wat gewring er terug op geduwd, zal eens zien of het dat was dan...

Link naar reactie

het bijgeluid was inderdaad dat kleppendeksel ontluchtingsslang, geluid is weg !

dan heb ik ook maar ineens mijn enorm vuile standaard inlegfilter vervangen door ééntje van Malossi én hbe ik ene airbox mod gedaan voor meer reactie op de gashendel wat overigens goed werkt en een mooie "brom" teweegbrengt :-) (beter dan die rare geluiden wat hij voorheen deed)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...