Ga naar inhoud
Vespaforum.be

"Ritje" naar Italië


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Gisteren in Antwerpen hebben er enkelen laten horen dat ze met de Vespa naar Italië willen. Ik was van plan om dit volgend jaar in mijn eentje te doen met de PX. Ritje naar Toscanië, 2 daagjes ginder een "Raduno" meedoen en dan terug. Maar nu kriebelt het nog meer want de "plastics" willen ook een "ritje" Italië doen.

Dus heb ik mijn lieftallige wederhelft al kunnen overtuigen dat ik 2 keer dit traject wil doen. Een keer met de GTS 300 SS en de tweede keer met de PX.

Dus "plastic"-rijders die mee willen, laat maar iets weten zodat we kunnen plannen.

Hieronder enkele foto's van 3raduni" die ik heb meegedaan vorig jaar.

VC Montevarchi

SDC13194Small.jpg

VC Pontedera

1.jpg

VC Lucca

SDC12857Small.jpg

Te velde in Toscanië

SDC13009Small.jpg

Forte dei Marmi aan de zee

SDC12929Small.jpg

Link naar reactie

Was/ben van plan dit volgend jaar ook op mijne allene te doen. Wou naar ginder rijden via Duitsland en Zwitserland, vespa museum en toren van Pisa bezoeken en terug rijden via Monaco en via de hoogst bereidbare col van Frankrijk (ben de naam even kwijt). Alles met een beperkt budget (lees tent). Ook met een 300.

Link naar reactie

Hoi,

Ik heb dat hier eens voorgelegd aan de familieraad... . Ik mag een week beschikken en als mag van jullie zou ik willen meegaan.

Echter sta ik in een ploegenstelsel met een minimum bezetting. Voor mij is het dus belangrijk om zo snel mogelijk een datum te plannen zodat ik nog kan onderhandelen met mijn collega's voor verlof te krijgen. Voor al de rest pas ik mij volledig aan aan jullie plannen. Maw van hotel naar hotel is voor mij geen probleem dus. De weg die te volgen is is voor mij ook altijd goed zolang we maar rijden he :):):):):):)

GRTS Danny

Link naar reactie
@ Niels, ik dacht ook max een weekje. Heen- en terugreis maakt niet uit langs waar, zolang het maar geen snelweg is.

Euhm een weekje is wel wat kort vrees ik. Als je met je Vespa naar gaat rijden (dus niet op de remork) mag je toch al max. 3 dagen (kan ook in 2,5 dag) rekenen om in Italië te geraken. Hetzelfde dus om terug te rijden dan schiet er niet meer veel over om daar rond te bollen hé en dan ben je nog maar aan de grens en niet in Toscanië want dat is ook nog wel een eindje rijden...

Ik heb het een aantal jaar geleden ook gedaan met de PX en ben toen via de route nationale gereden (heel Frankrijk door tot aan Monaco) en heb toen elke dag om en bij de 400 à 500km geknald en stond na 2,5 dag aan de Italiaanse grens, maar dus nog niet in Toascanië...

Link naar reactie

Hier ook interesse...maar ik heb GEEN plastic...dus ik heb interesse in de PX-rit...

Is er al een datum??? Ik sta in het onderwijs en kan dus niet zomaar verlof nemen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...