Kristof@Ostend Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2011 De Roof boxer V8 http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/roof-boxer-v/ en de shark evoline http://www.moto-land-net.com/lang-en/casques-modulables-moto-scooter-prix-discount-andorre-/7729-casque-shark-evoline-2-st-2011-mat-slv-a-prix-discount.html zien er ook wel vet en kwalitatief in orde uit...en daar kun je het kinstuk volledig naar achter klappen. Link naar reactie
bardi Geplaatst: 22 december 2011 Delen Geplaatst: 22 december 2011 'k Ben ook al efkes aan het rondzien voor een systeemhelm, echt niet simpel... Gewicht, kwaliteit, pasvorm, comfort, zonnescherm, etc...reviews spreken mekaar dan ook nog eens tegen...ben momenteel aan 't twijfelen tussen shoei multitec, schuberth c3, lazer monaco... mvg, bardi Link naar reactie
Kristof@Ostend Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2011 'k Ben ook al efkes aan het rondzien voor een systeemhelm, echt niet simpel...Gewicht, kwaliteit, pasvorm, comfort, zonnescherm, etc...reviews spreken mekaar dan ook nog eens tegen...ben momenteel aan 't twijfelen tussen shoei multitec, schuberth c3, lazer monaco... mvg, bardi Een mens zou ze es allemaal moeten kunnen testen é . Iedere week een ander :-) Link naar reactie
RUSOR Geplaatst: 22 december 2011 Delen Geplaatst: 22 december 2011 Hoi, Over die shark evo wil ik mijn mening wel delen. Ik heb daar een weekje mee rondgereden als test maar was daar eigenlijk niet tevreden mee. Die helm is redelijk zwaar, zelfs voor een systeem helm die door het mechanisme meestal wel wat zwaarder zijn. Hierbij komt nog als je het mondstuk naar achter doet werkt dit als een soort spoiler die de helm achterover drukt. Bij snelheden van boven de 70 per uur begon was die druk een serieuse aanslag op de nek. Over de andere systeemhelmen die ik gedragen heb vond ik de N100 goed voor zijn prijs kwaliteit. De beste waren de shubert C3 en de BMW systeem zes... met een voorkeur voor de BMW helm omdat die het minst zware is... Ze komen nochtans uit dezelfde fabriek... Grootste nadeel is dat ze veel kosten maar wie veel rijd is comfort wel iets waard Mijn persoonlijke mening natuurlijk... elke kop is anders he... GRTS Danny Link naar reactie
Kristof@Ostend Geplaatst: 23 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2011 Bedankt iedereen , vond de informatie die ik kreeg zeer nuttig... . 'k Zal er wel nog een paar nachtjes, weken over slapen welk merk /model ik mij zal aanschaffen... . wordt vervolgd :-) Link naar reactie
Jim Geplaatst: 23 december 2011 Delen Geplaatst: 23 december 2011 Een helm die ik hier nog niet heb horen vernoemen is de Schuberth J1. Heb een BMW-collega die ermee rondrijdt en dit met grote tevredenheid. Weinig geruis, groot scherm, en een kinbescherming om +/- dezelfde bescherming te bieden als een integrale helm. Prijs is hier misschien wel het enige nadeel... http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/contents/nl/d4555_Schuberth_J1_Jethelm.html Link naar reactie
RUSOR Geplaatst: 24 december 2011 Delen Geplaatst: 24 december 2011 @Jim Ik ben fan van deze helm... Heb daar vijf jaar mee gebold maar je kan hem eigenlijk geen systeemhelm noemen... eerder een veredelde jethelm.Was zeer stil voor een open helm... met dat groot scherm ook zeer goed in de regen te gebruiken. Zonneschermpje is ook een handig item... vooral als je in en uit tunnels rijdt is dat praktischer dan een zonnebril. Ben er aan aan denken om terug ééntje aan te kopen voor de Vespa... mijne vorige is jammer genoeg gestolen. GRTS Danny Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 ik heb zo'n boxer gehad waarvan het kinstuk volledig naar achteren geklapt kan worden en behelve de leuke looks is deze helm rommel. Omdta het kinstuk over het vizier naar achteren schuift komt bij regenweer het water dat op je vizier komt gewoon binnen gelopen. Ook veel meer ruis dan met een integraal. Ik betrepte mezelf er ook op dat ik bijna nooit met het stuk naar achteren reed. Bij een systeemhelm vind ik het ook oncomfortabel om open te rijden vermits er dan een extra gewicht boven op je kop staat (lees gewicht van de helm wordt anders verdeelt) Momenteel heb ik een integraal en een jethelmpje voor in de zomer en ik moet zeggen dat ik die integraal veel vaker draag dan de jet. Wat betreft de looks, daar lig ik niet echt wakker van, zelf zie ik dat toch niet ;-) Link naar reactie
Kristof@Ostend Geplaatst: 7 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2012 Kogel is door de kerk . Heb mij deze morgen (mede door de lovende woorden van de forumgebruikers:-)) een Nolan N43 E Air besteld . Das het model 2012. Enig verschil met het vorig model is dat het kinstuk iets groter geworden is waardoor het misschien iets meer kou tegenhoudt.Heb ook de laatste weken zo'n beetje eerder vernoemde modellen aangedaan maar de doorslag van de N43 E Air was dat je er probleemloos in enkele sec. een jethelm van maakt en qua prijs/kwaliteit voelde de N43 echt wel comfortabel aan. Binnen enkele weken is hij binnen. Benieuwd naar het rijgevoel binnenkort :-) . Bedankt iedereen voor de reacties ! Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 18 januari 2012 Delen Geplaatst: 18 januari 2012 Lazer Monaco (Glass, Carbon vind ik niet waard ... is show ... en voor die 100gram moete het niet doen!) heb ik besteld ... wanneer ik er ervaring mee heb, zet ik het hier bij ... zit wel ongelofelijk goed aan ... vizier is wel de moeite ... past automatisch aan en zeer snel! Link naar reactie
Wim_1979 Geplaatst: 15 maart 2012 Delen Geplaatst: 15 maart 2012 Kwam bij het herlezen van wat oudere topics dit onderwerp tegen. Ik las als eerste reactie direct dat een systeemgelm niet geschikt is om open mee te rijden. Ik heb ondertussen ook de Lazer Monaco, en dat is de enige systeemhelm die zowel als integraal- én jet-helm gehomologeerd is. In het centrum rijd ik wel vaker met opgeklapt kinstuk, en ook bij iets hogere snelheden blijft dit aangenaam. Vanaf 70/u wordt het echt nodig om de boel te sluiten, maar daaronder geen probleem... Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 18 maart 2012 Delen Geplaatst: 18 maart 2012 ik heb me afgelopen weekend een Roof boxer V8 aangeschaft, ik reed rond met een Momo design, maar dat was een open model en bij hoge snelheid schoof die omhoog door de wind. Ik ben absoluut tevreden over dit model van Roof, oke het is een redelijk prijskaartje, maar wat een luxe tov de Momo, volledig sluiten tegen regen en wind, warmer, veiliger voor de kin, etc... enig dilemma was de mat zwarte of die met oranje in verwerkt, uiteindelijk voor de mat zwarte gegaan... Uploaded with ImageShack.us Link naar reactie
don corleone Geplaatst: 27 maart 2012 Delen Geplaatst: 27 maart 2012 ik heb me afgelopen weekend een Roof boxer V8 aangeschaft, ik reed rond met een Momo design, maar dat was een open model en bij hoge snelheid schoof die omhoog door de wind. Ik ben absoluut tevreden over dit model van Roof, oke het is een redelijk prijskaartje, maar wat een luxe tov de Momo, volledig sluiten tegen regen en wind, warmer, veiliger voor de kin, etc... enig dilemma was de mat zwarte of die met oranje in verwerkt, uiteindelijk voor de mat zwarte gegaan...Knap; waar en hoeveel? Link naar reactie
lacetke Geplaatst: 27 maart 2012 Delen Geplaatst: 27 maart 2012 ik heb die boxer in het wit, sorry, dikke teleurstelling. kinstuk en vizier sluiten niet mooi af waardoor ik echt mega moet drukken om het dicht te krijgen, ontzettende ruis van de wind, en het kin stuk is vanbinnen beenhard en onconfortabel. buiten de looks heeft hij het voor mij totaal verknoeid Link naar reactie
bv Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 als u helm omhoog schuift door de wind, wil dat dan niet zeggen dat de maat verkeerd is? Heb zlf maar een eenvoudig helmke van lml en blijft netjes zitten (is wel perfect passend op mijne dikke kop ) Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 Dan moet ge minstens een maat kleiner kopen als hij afschuift door de wind!!! Levensgevaarlijk! Link naar reactie
bv Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 zeker goed laten adviseren. want ik was aan het passen en dacht (die past goed!) dan laten kijken en verkoper meteen gezegd, da t het te los ging zijn bij het rijden. Hij adviseerde meteen een maat kleiner en ik ben blij dat ik hem erin gevolgd ben. Spant niet te fel en blijft netjes op mn bolleke zitten Link naar reactie
Wim_1979 Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 Plus, het materiaal aan de binnenkant moet zich ook nog wat zetten... In de winkel dacht ik echt dat ze me met een te kleine helm naar huis stuurden. Tijdens mijn eerste langere ritten, knelde het nog wel eens aan mijn slapen (brildrager) Maar da's allemaal al achter de rug. PS: ik heb ondertussen ook de ingebouwde bluetoothset van Lazer geïnstalleerd in mijn Monaco. (helm was voorbekabeld: enkel de elementen op zijn plaats klikken). Iets prijziger dan bv. een instapmodel van Cardo, maar wel netjes, zonder uitstekende delen aan de buitenkant... Werkt perfect. Link naar reactie
lacetke Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 Hij sluit wel mooi, maar ik heb een kiertje tussen het glas en het kinstuk, dus aan mijn neus komt de wind er door. Was er mee terug geweest en daar kreeg ik te horen harder drukken. Te hard dat het glas nmuurvast zit Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 Ik heb alleen maar lof voor de Roof V8 boxer, sluit goed af, lichtjes drukken en sluit dadelijk (kinstuk moet wel perfect op zn plaats zitten). Ruis is er maar is ook normaal denk ik, echt een verademing tov de Momo, voel me al pak veiliger op de baan. Glas sluit goed af aan mondstuk bij mij... heb hem 380 euro betaald op Boomsesteenweg. De Momo is gekocht in juiste maat maar is door intensief gebruik binnenin "uitgesleten" en bij hoge snelheden (+ 100 )durft hij dus wel eens wat te verschuiven, maar ik vond het allerminst veilig om bij die snelheden met een open helm rond te rijden vandaar... de Momo heeft geen tussenmaten, bij de Roof heb je een tussenmaat tussen medium en large... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 ne Momo is dan ook nen Homo helm hé vergelijk de roof v8 boxer eens met een Shuberth of Nolan dan heb je een mega verschil Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 ga in een Opel of in een BMW zitten en je hebt een mega verschil... voor mijn kutbrommer is de V8 goed genoeg, en heb nog geen andere helm gezien die qua looks kan tippen aan de boxer... maar iedere homo heeft zo z'n eigen persoonlijke voorkeur... Link naar reactie
Johan23 Geplaatst: 30 augustus 2012 Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Waar kan ik die NOLAN 43E Air eens gaan passen in de regio rond Leuven? Wat kost die tegenwoordig? Link naar reactie
zandman Geplaatst: 30 augustus 2012 Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Bij Hein gebrickte in haasrodevhebben ze die. Bij waypoint in kessel-lo ook, denk ik (daar hebben ze zeker de n104) Link naar reactie
Johan23 Geplaatst: 30 augustus 2012 Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 valt die Hein mee qua prijs? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.