Moz-Art Geplaatst: 29 november 2011 Delen Geplaatst: 29 november 2011 Hallo, ik rijd momenteel rond met een Vespa PX 150 van 2007. Deze ochtend viel tijdens het rijden alle lichten uit. Geen enkel licht werkt nog (klein en groot voorlicht, achterlicht, stoplicht en pinkers). Hij start wel elektrisch en de klaxon doet het ook nog. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik vond een zekering aan de zijkant van de batterij maar die was niet defect. Ik heb ook onder de kap van de klaxon gekeken naar bedrading maar dat ziet er allemaal in orde uit. Zit er nog ergens een zekering? Ik vrees dat ik niet naar huis kan rijden vanavond als ik er niets op vind. Alvast bedankt voor de hulp. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 29 november 2011 Delen Geplaatst: 29 november 2011 kijk de bedrading onder de schakelaar eens na, of achter de lamp Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 29 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2011 Bedankt Gette voor je reactie. Wegens niet de juiste sleutel bij om de spiegels er af te halen kan ik achter de lamp niet kijken momenteel. Maar aan de schakelaars is niets te zien. Ik zal moeten wachten tot straks en even bij mijn ouders stoppen om alles open te maken. Alle hulp is nog steeds welkom. Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 29 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2011 De verlichting van de speedometer is trouwens ook uit en de benzinewijzer werkt ook niet. Ik beeld me dan in dat het toch iets heel algemeen moet zijn. Zit er niet ergens een Spark plug op een kabel? Link naar reactie
Gette Geplaatst: 29 november 2011 Delen Geplaatst: 29 november 2011 claxon en electrostarter, nemen rechtstreeks stroom van ja batterij, dus... gelijkrichter eens nakijken? of euh, kijk eens naar de grote ronde fiche aan de motor? Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 29 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2011 Waar hangt die gelijkrichter? Is dat het blauwe ding achter aan de motor? Kan je ergens meten of de alternator nog stroom geeft als de motor draait? Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 29 november 2011 Delen Geplaatst: 29 november 2011 Ik denk dat je best eerst meet aan de verbindingsstekker motor-kabelboom ; neem daarvan de blauwe draad en een massapunt aan de motor en meet de spanning. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 30 november 2011 Delen Geplaatst: 30 november 2011 gelijkrichter is het metalen blokje met een soort van koelvinnen op bij het reservewiel. het kan zijn dat daar een draad los zit. Dat blauwe bakje achter aan de motor is de bobijn, die heeft niets met de verlichting te maken Link naar reactie
bauke95 Geplaatst: 30 november 2011 Delen Geplaatst: 30 november 2011 ik heb het zelfde gehad bij mij was het de stekker die het moterblokje met de scooter verbind die vindt je recht onderde treeplank (aanheteindsoms met kapje erover heen) deze kan uitelkaar getrild zijn of gecorrodeerd zijn. oja die zekering is voor de startmoter Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.