Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tijdens de winter


stanman

Aanbevolen berichten

Tijdens de winter gebeurt er thuis (normaal gezien) niet veel op vespa gebied qua rijden, nu de kelder zo goed als klaar is tegelen verven enz... En mijn nieuwe werkplaats zo goed als in orde is, zijn we stillekes begonnen met het klaar maken van de vespa's voor het mooie weer.

Met de mooie dagen die we de laatste tijd krijgen begint het weer te kriebelen :).

Voor mij is het nog wat koud om nu al vollenbak kilometers te eten op een vesp.

De PX staat al te blinken en de rally staat klaar op de heftafel voor het grote onderhoud (onderhoud ?? alhoewel) , meer dan een grote schoonmaakbeurt en olie verversen heeft ze niet nodig, omdat ze van vorig jaar pas volledig gerestaureerd is.

De farro basso begint strak te lijken met de tot nu toe gedane plamuur en schuurwerken, ik gok nog een uurtje of vier en het frame is klaar voor alweer een volgend laag nat uit een spuitpistol, aan de billen is nog een beetje plamuurwerk en ook aan het spatbord.

Ze zal deze zomer nog niet rijden, maar wel al in mooie blinkende lak staan.Niet dat ik geen tijd heb, maar het is meer een kwestie van geld :)(tja is dat niet altijd zo).

Zeker omdat de motor nog een volledige revisie nodig heeft nieuwe lagers, nieuwe krukas een 150 cc cilinder en piston.

Op de rally rijden zal weer een aanpassing zijn, zeker omdat ik deze winter enkel af en toe eens om de px heb gebolt, en deze ligt 10 maal zachter op het wegdek.

Vriendelijk groeten

The Stanman

Link naar reactie

dat stanman oud wordt teddy:)

mja we kunnen hier anders allemaal in het kort zetten waarmee we bezig zijn en hoe we naar de lente toeleven:p?

Mijn v50 ligt nu dus al ne lange tijd uiteen en deze week zou het motorblok binnengedaan worden voor proper te maken.

Dan, na m'n examens gaat het frame binnen voor zandstralen, de nodige laswerken en de primer erop te zetten. Schuren en plamuren ga ik zelf doen

daarna zien we wel weer

enneh, wat moet ge eiglijk met uw heel remsysteem van de voorband laten doen? hoe doen ze dat er weer als nieuw uitzien?

kheb al veel goesting in de lente, wat warmere temperaturen en eindelijk rijden!

Link naar reactie

mja ik kan het wel, maar ik wil haar helemaal terug in orde hebben en tegoei proper & schoon en heb momenteel écht geen tijd, ik zit nu in de blok dus heb geen tijd om er iets aan te doen, en de motor zou zo snel mogelijk bij classicscooter moeten geraken om hem in orde te zetten (ja daar ken'k helemaal niks van, komt nog wel)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...