Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Met de juiste papieren kan veel.


Aanbevolen berichten

Duitse PX80 V8X1T gekocht met Fahrzeugbrief met TUV op 136cc.

Volgende papieren dus voorhanden:

Faktuur

Fahrzeugbrief

Abmeldebescheinigung (met vermelding van inhouding Fahrzeugschein)

Chronologisch verloop papierwinkel:

11 juli: mail naar douane Vilvoorde met copie documenten voor aavraag vignet 705.

12 juli: mail terug van douane dat vignet 705 klaar is.

12 juli: mail naar dienst homologatie voertuigen met copie documenten en copie 705 voor aanvraag GVA.

25 juli: overschrijving in de bus voor 65 € voor GVA aanvraagprocedure.

25 augustus: GVA met vignet in de bus: GVA uitgeschreven als PX125 V8X1T***** 136cc / 7kW.

14 september: vignet bij verzekeraar gaan halen en roze kaart, copie GVA en ORIGINELE Duitse documenten aangetekend opgestuurd naar DIV.

Vandaag 19 september: motoplaat in de bus met roze kaart PX125 V8X1T****** 136cc / 7kW!

Besluit: met de correcte documenten, een beetje geduld en het volgen van de juiste procedures is het inschrijven van een buitenlands voertuig perfect mogelijk zonder problemen.

BPX

Link naar reactie

ge hebt die mensen niet gezegd dat er nen 200 ondersteekt ? ;-)))))))))))

Link naar reactie
ge hebt die mensen niet gezegd dat er nen 200 ondersteekt ? ;-)))))))))))

Ook de grappigste thuis he Domi ;-)

ik ben dat telefoontje van de douane Brussel nog niet vergeten zulle mateke !! ;-)

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Even een oud topic ophalen...

Klopt mijn redenering?

-Ik laat een kennis van me in Duitsland onder een oldie 125cc een 200cc blok vijzen..of een PEP blok bv 225 cc

-Die gaat er vervolgens mee naar de TUV om de verandering aldaar op de papieren te laten zetten.

-Ik koop die scooter over en voer die in in Belgie

-Ik ga naar douane, div, verzekering etc en ik kan perfekt legaal (met motorijbewijs geldig voor alle motorfietsen) rondrijden?

Of is er een andere, legale manier om een krachtiger blok onder een 125cc te hangen in Belgie en toch perfect in orde te zijn met het GVA, verzekering etc?

Alvast bedankt,

mvg, Bardi

Link naar reactie

Ik ben momenteel dezelfde procedure aan het bewandelen. Alles is nu in handen van de DIV,ze hebben alle documenten ontvangen.

Alleen vrees ik ervoor dat alles gaat mislukken, heb mijn aankoopfactuur niet bijgevoegd.

Aangezien ik mijn 705A formulier heb ontvangen dacht ik niet dat ik ik deze factuur moest bijvoegen...allez mijne makelaar dacht dat-)

wat denken jullie..ook heb ik de shit dat DIv met nieuwe sotware zit te klote

Link naar reactie

De DIV kijkt enkel naar de cilinderinhoud van de vespa. Ze nemen de gegevens over van op je Duitse papieren. Dus een 80cc met 136cc kit van DR die ingegeven staat op de Brief, wordt hier ingeschreven als een 136cc. Dus motorrijbewijs voor nodig. Hoe je dat hier klaar gaat krijgen om een andere motor met meer cc dan 125 eronder te steken? Geen idee. Denk zelfs dat dat niet mogelijk is.

Link naar reactie

Dringend nen 6.4 liter hemi srt in mijnen volvo smijten dan

Efkes naar duitsland, lpg erop en bandenabonnement erbij.

Dus in se kunde dus nen pepblok onder uwen vespa hangen en via via die legaal de baan op krijgen.

Interessant moest er ooit een keuring komen lijkt me.

Link naar reactie

Voor elke verandering van een gehomologeerd voertuig wordt in Duitsland een attest geleverd in het geval dat de veranderde delen ook gehomologeerd zijn en voldoen aan de EG normen. Andere bumpers, andere schokdempers, een garelli spatbord, bitubo, bredere banden,... ...

Als je al deze attesten hebt, en het staat op de TUV, krijg je hem hier ook ingevoerd en gekeurd.

Link naar reactie

Dus,

Een standaard 200 cc blok zou kunnen, maar een pep blok niet als ik het goed begrijp?

Of voldoet een pep blok met meer dan 200cc ook aan EG normen en bijgevolg ook door de TUV (goed) te keuren?

Sorry voor diegenen die mij ne zagevent vinden, maar zou dat nu wel eens duidelijk willen weten...

Merci alvast voor de reacties,

mvg, Bardi

Link naar reactie

Dus als ik het goed begrijp kan ik eventueel een EC-gekeurde tractormotor onder mijn Vespa stoempen, even naar Duitsland rijden en een TUV-keuring halen, en hem nadien wettelijk in Belgie inschrijven?

Ik geloof daar niks van! Ok voor bagatellen zoals bumpers ed, maar voor een aangespaste (zwaardere motor dan diegene die voor dat voertuig is ontworpen) krijg je volgens mij nooit een attest.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Nero, simpel zal het niet zijn maar bij kitcars kan er iets veel extremers.

Volgende recept vond ik in het kookboek van de boerinnenbond.

Je neemt een oud chassis van een kever,

Je kort het in, je legt er een motor in die tot ongeveer 5 keer het maximale vermogen heeft.

Je legt er wat klei en plastic rond en te luide uitlaat voor de buren jaloers te maken.

Efkes den oven in.

Vervolgens ga je ermee naar Engeland, laat je een speciale goedkeuring doen en kan je met een oldtimer met geen origineel chassis, geen origineel vermogen en een hoop plastic errond de baan op.

Nu dit blijkt ook niet simpel te zijn maar ze rijden toch rond met een oldtimerverzekering die krengen.

Ik heb ooit es iets gelezen dat je in nederland met een extra keuring tot 30% van je motorvermogen erbij mag doen. (op die tuningfora staat veel zeker dus ik heb van niks van dit bovenstaande bewijzen).

Het engeland verhaal heb ik van bij oracle cars:

"Q: Kan ik de wagen die ik zelf gebouwd heb zonder meer aanbieden voor registratie in België?

Neen. Op dit ogenblik bestaat er in België geen keuring voor zelfbouwauto’s. Er is wel een keuring voor alleenstaande gevallen (gelijkvormigheidsprocedure), maar dit vereist dat de wagen reeds voorheen is ingeschreven in een andere Europese lidstaat. Tot op heden werden alle kitcars in Engeland gekeurd en ingeschreven door de fabrikant. Sinds kort is ook keuring mogelijk in Duitsland en Nederland. De ervaring met keuring in deze landen is nog beperkt, en op dit ogenblik heeft het niet de indruk gemakkelijker of goedkoper uit te vallen.

"

Duitsland staat er ook bij.

Ik stuur een mail naar oracle of ze ervaring hebben met scooters.

Link naar reactie

Idd, Single Vehicle Approval is vaak de weg om speciallekes ingeschreven te krijgen in andere EU-landen. Als een voertuig in een Europese lidstaat ingeschreven is geweest, mag een andere lidstaat niet weigeren om dat in te schrijven

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...