Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorwiel trilt bij het remmen


Moz-Art

Aanbevolen berichten

Hoi,

Na even zoeken op het forum zonder resultaat, stel ik even mijn vraag hier.

Als ik rem met de voorrem begint mijn voorwiel op en neer te trillen, schokken eerder.

Is dit omdat mijn vering versleten is of omdat er iets mis is met de trommelrem? Iemand hetzelfde al meegemaakt?

Groeten

Link naar reactie

ha dan hebt ge er ondertussen nog een bijgekocht? want volgens uw post in juni was het 15 jaar geleden blablabla ..technisch perfect in orde blabla bla...

Tyrian heeft het al 3 keer gezegd, anders zit uw voorvork misschien niet goed vast

Link naar reactie

@Sindo Sorry voor die iet wat gefrustreerde reactie. Bad timing.

Ik heb er ééntje op proef staan voor mijn vriendin, een 125 van 86, die bij familie in de garage stond. er zijn wat probleempjes mee en wil weten wat de kosten zouden zijn.

Ik heb ondertussen de vork vaster gezet en het probleem is al 50% minder. Ik heb de moer van de vork ongeveer een kwartslag vaster kunnen zetten welk me toch behoorlijk veel leek. Ik heb er ook wat vet tussen gespoten hoewel het niet echt droog stond.

Morgen haal ik de trommel er ne keer af en kijk ik of die ovaal zou zijn. Hoe zie je eigenlijk of een remschoen versleten is?

Alvast bedankt voor de reacties.

M

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

zet uw voorvork iets vaster en het probleem is opgelost

Link naar reactie

Dat denk ik ook: klinkt als speling op de balhoofdlagers.

Zet je Vespa even op de bok met een balkje eronder, pak em stevig vast bij het spatbord (met het voorwiel van de grond) en check of je speling hebt op je hele voorvork.

Link naar reactie
remmen doe je met de achterrem en bijremmen met de voorrem

Ik doe het dus net omgekeerd. Remmen doe je dus met je voorrem, bijremmen met de achterrem! :-)

En dat klinkt inderdaad als speling zoals hierboven reeds vermeld...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...