Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Help, ik kan niet meer recht rijden


dommel

Aanbevolen berichten

Ik kan niet meer recht rijden !

Na 2 jaar en ca. 25.000 km met de GTS, een 14-tal dagen geleden een Honda Deauville bijgekocht. Dit is een lichte toermachine (ne 700 met zo van die ingewerkte zijkoffers achteraan). Leuke machine, ondertussen al 700 km mee gedaan. Dit geheel ter zijde ...

Vanavond moest ik een kort ritje maken tot in 't dorp ... en ik nam rap m'n goeie ouwe Vespa. Ik kan verdorie niet meer recht rijden !! 't Lijkt alsof ik "zwalp" op de baan. Dat gevoel heb ik vroeger nooit gehad !

Of is er iets mis met m'n Wesp ? Toegegeven, vorige week was ze omgevallen en de remhendel was krom (op de rem gevallen dus). 'k Heb zelf de plastiek van 't stuur eraf gehaald om de remhendel te kunnen vervangen. Alles terug geplaatst (en alles paste perfect, niets meer aan te zien). De bak onder 't zadel is nu ook leeg, daar zat voorheen ook wel wat gerief in (zwaar slot, materiaal voor 't werk, ... toch ne kilo of 6/7 in totaal). Heeft het daar misschien mee te maken?

Die Deauville is ook ca. 100 kg zwaarder en heeft natuurlijk ook de "tank tussen m'n benen" ... zulke motor klem je tussen je benen, de Wesp niet uiteraard ...

Alleszins ... ik kan niet meer recht rijden !! Iemand bemerkingen of tips wat er bij m'n herstelling zou misgelopen kunnen zijn ?

Merci

Link naar reactie

Simpel, heb ongeveer hetzelfde voor gehad. als je van de motto overstapt naar een Vespa moet je je

weer even aanpassen. Een motto is een stuk minder wind gevoeliger, waardoor je een veel vaster baangevoel hebt. Met de Vespa is da wa anders daar voelde alles op (plezanter en intenser).

Grtjs

makke

Link naar reactie

ofwel minder duvelkes drinken voordat ge op de vespa gaat zitten :-P

lol, nee sorry kon het niet laten, ik denk dat de Makke dik gelijk heeft, een vespa is idd véél windegevoeliger enz., kwestie van wennen dus...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...