Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mengverhouding


Wutsie75

Aanbevolen berichten

Dus jij rijdt ongeveer 250km met 1 naftbak??? Verdomd straf...

't Is ondertussen wat veranderd. Nu ongeveer 200km met volle bak. Die 250km en dat verbruik was verrekend na een weekend honderden km's te hebben gereden met een rustige rit tussenin. (en daar rijden ze allemaal traag)

Link naar reactie

Het heeft géén zin om duurdere benzine 98 te tanken als je géén pingelen hebt. Een benzine met een hoger octaan getal is niet 'beter', maar zal minder snel overgaan tot zelfontbranding. Zwaar belaste benzinemotoren met een zeer hoge compressieverhouding kunnen als diesels gaan werken = ontbranden voordat de bougie vonkt en dat geeft bij elke twee omwentelingen een klopje = pingelen...

Tank gerust RON 95 want een Vespa rijdt op RON 98 echt niet beter als RON 95. T'is niet omdat het duurder is dat het ook beter is. Eigenlijk ontbrandt RON 98 gewoon slechter waardoor die niet pingelt :)

Ter info het octaangetal van LPG is 112, maar ik ben nog geen Vespa's op LPG tegengekomen!

Vroeger voege men lood toe om de klopvastheid te verhogen (mag niet meer wegens milieu schade), nadien het kankerverwekkende "benzeen" en momenteel Methyl-tert-butylether (ook niet geheel onschadelijk).

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Toen ik een 2 tal jaar terug met men pk50xl naar Durbuy ben gereden zat ik aan ongeveer 165 a 170 km  voor ik op reserve begon te rijden... je moet wel weten dat mijn wesp voorzien is van een polini uitlaat,over de cillinder zelf weet ik niet precies de welke erin zit maar men wesp rijd ongeveer rond de 70 km/u topsnelheid ik reed dan ook steeds rond de 60 km/u cruissnelheid langs gewone wegen.

Mijn compagnon de route haar wesp reed maar een goeie 50 km/u dus moest ik regelmatig haar opwachten of mij laten afzakken de totale afstand van bij mij thuis was 180 km dus ik vermoed dat ik dat wel zou gehaald hebben met men volle tank ik vond dat toch niet slecht toen :)  

 

groeten 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...