Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

@geertvespa: de persoon aan wie ik mijn vespa kocht zou hem op zijn beurt van een Griek gekocht hebben die hem uit zijn land (Griekenland) heeft meegenomen. Als ik de gegevens vraag van die persoon (adres en nummer), dan krijg ik als antwoord dat hij deze niet meer heeft. Nuja, bij mijn weten schrijf je wel altijd iets op papier bij aankoop van iets. Dus gegevens vermeld je dan ook. Daar wringt voor mij alvast weer het schoentje waardoor ik niet kan zeggen dat hij in Griekenland gehomologeerd was. Alsook is dit land bij de Europese unie en ik kreeg bericht dat hij NIET Europees gehomologeerd is.

Opnieuw -> een echte rampscenario! Toch bedankt voor de tip, zo ver had ik nog niet gedacht!

Link naar reactie

als ze zo moeilijk doen over de papieren daalt de waarde natuurlijk enorm...

het is niet omdat hij uit een ander Europees land komt dat je dan een gva kan krijgen, sommige landen hebben gewoon geen 'gva wetgeving' en kunnen ze je er nu dus ook geen geven. één ding weet ik uit ervaring, griekse scooter krijg je hier héél moeilijk ingeschreven, ze hebben een paar eigen modellekes voor de griekse markt gehad blijkbaar en daar zit geregeld het probleem.

Link naar reactie

Je schreef dit

Ik had contact opgenomen met DIV. Kreeg een mail terug van homologeren van voertuigen. Antwoord die ik kreeg -> "indien uw moto een 50cc is moet deze niet ingeschreven worden en heeft u ook geen gelijkvormigheidsattest nodig." Geen GVA -> wat zit ik dan te doen misschien.

Heb je dit toevallig op mail staan. Anders zou ik zeggen, gebruiken als document.

Dus verzekeren en de mail bij je verzekerings papieren steken. Voor het geval je ze tegen houden

en bollen.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

@de Makke: idd, dit zou ik kunnen doen. Het is een instelling van het ministerie dus is dit een geldig document. Echter heb ik vergeten te melden dat er op het einde van de zin nog iets bij stond, namelijk: "of is dit een ander geval". Dus jammer maar helaas niet echt een geloofwaardig document. Ook een blunder als ze zoiets naar mij toesturen -> zij zouden het beter moeten weten.

Nog even een update. Ik mag nog steeds niet de baan op en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven. Ik denk eraan om hem te verkopen voor wisselstukken enzo (met groot spijt in het hart natuurlijk). Op die manier zou ik wat geld kunnen terugwinnen en uitkijken naar een betrouwbare verkoper met vespa naar mijn smaak.

Alvast bedankt allen voor de reacties!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...