Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vervangen stuurslot


steiner@vespa

Aanbevolen berichten

niet uitboren, gewoon eerst een plamuurmes ertussen steken (eventueel met hamer erin kloppen) en dan bv een schroevendraaier, tot je de kopjes met een tang kan nemen en dan draaien,werkt altijd bij mij

Link naar reactie

nu mag je beginnen boren, ofwel heb je heel weel chance en past er toevallig een sleutel in (heb dit al enkele keren meegemaakt)

Zeker recht boren, beginnen met een klein boortje, makkelijk is een 2 de man die het frame tegenhoudt,dan boor je zeker recht. Duurt normaal gezien 5 minuten, ijzervijlsel en restanten eruitnemen, dan je slot meten op de 2 punten: lengte (kort of lang) en dikte bovenaan(4 of 6 mm) en identiek hetzelfde bestellen, iets in deze stijl: http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/31120000/Lock+Cylinder+for+Vespa+V50R.aspx

nadien de veer invetten, het slot enkele keren proberen en als het werkt de rivetten er met iets dat even groot is terug plaatsen

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Heb je het chasisnr al kunnen checken? Staat onder het motorklepje bovenaan.

Aan je foto's te zien lijkt het me idd een model van voor 1974 en dan heb je geen GVA nodig om een verzekering af te sluiten of te rijden.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

@Nero: ik heb al veel berichten van je gelezen (steeds zeer informatief en vol humor) en wil je graag doorverwijzen naar 'papieren 2!' onder de topic inschrijvingen, DIV problemen. Dit in de hoop dat je meer raad weet. Ben omtrent het verzekeren al diep in de put geraakt. Als je me kunt helpen ben ik u zeer dankbaar!!!

Thx

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...