Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts 300 super


Vespadriver200

Aanbevolen berichten

Raar ,normaal gezien als de koppakking door is gaat de motor de koelvoeistof mee verbranden en komt er witte rook uit de uitlaat.

In sommige gevallen kan je ook gewoon lekkage naar buiten hebben via de koppakking.

Welke dealer is dat ?

Zoals daxx ook al zegde,laat u niet te vlug iets wijsmaken.

Link naar reactie

Hallo de dealer waar ik mijn Vespa heb gekocht is Hergon in Zaventem.

Tot nu heb ik eigenlijk niet te klagen gehad over de service. Het onderhoud was steeds correct en redelijk qua prijs en het contact met de mensen van Hergon is altijd prima geweest.

Eén keer heb ik een probleempje gehad nadat een achterband was vervangen (lekkende band). Om het achterwiel te demonteren moet je de uitlaat losmaken.

Wanneer je de uitlaat demonteert moet je ook de grafiet afsluitring vervangen en dat zijn ze eens vergeten. Ik had niet meteen gemerkt dat de uitlaat meer lawaai begon te maken alsof er een gat in was.

Ik ben toen terug gegaan en het euvel was snel verholpen.

Ondertussen heb al nog een nieuwe achterband zitten wegens (normale) slijtage en toen is alles prima verlopen.

Wat ik wel merk is dat wisselstukken lang op zich laten wachten, één à twee weken. Is dat bij andere dealers ook zo?

Hoe up-to-date is de dealerlijst op de website van Vespa/Piaggio Benelux?

Als de dealer waar je gaat niet op de lijst voorkomt, wat betekent dat dan -kun je dan niet bij Piaggio Benelux terecht in geval je een probleem escaleert?

Deze keer is er voor het eerst echt gesleuteld aan de motor en daar maak ik me wel wat zorgen om. Ik hoop dat er niet meer ellende van komt.

Link naar reactie

Mijn GTV 250 verloor soms ook enkele druppels koelvloeistof,vooral na langere ritten.

Heb dit gemeld bij het eerste onderhoud ,maar de dealer kon niets vinden.Dan heb ik zelf alles eens gecontroleerd,en ontdekt dat het probleem bij het expansievat lag.

De 2 rubber darmpjes zijn er nml. op vastgezet met van die spanringen die er op vast genepen worden, maar deze zaten serieus los. Ik heb er 2 regelbare spanringen op gezet en het lekken was opgelost

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nu weer een ander probleem. Ik krijg nu te maken met een motor die begint te "stotteren". Wanneer ik zo'n 100km/u rij (op de teller) begint de motor te stotteren en gaat het oranje lampje van de motor check branden. Wanneer ik gas terug neem gaat het over, althans tot nu.

Vandaag viel hij zelfs stil toen ik 50km/u reed.

Ik vrees dat het uiteenhalen van de motor door de dealer mij meer ellende aan het veroorzaken is.

Herkent iemand deze symptomen?

Alvast bedankt,

D.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Het "gestotter" is nu eindelijk opgelost. Dit fenomeen trad op rond de 100km/u, meermaals is dit door de dealer nagekeken maar hij kon niets vinden. Twee weken geleden wou de Vespa niet meer starten. Dealer gebeld en die adviseerde om vol gas te geven en terwijl de starter laten lopen. Uiteindelijk sloeg de motor aan. Meteen een afspraak gemaakt bij de dealer. Al snel bleek dat die een foutmelding kreeg op de injector. De injector is ondertussen vervangen en het probleem is opgelost. Toch merk ik dat sindsdien de Vespa af en toe niet vlot start. Ik hoop dat het daarbij blijft en ik van het vervelende haperen van de motor af ben.

Link naar reactie

Nu wil de Vespa helemaal niet meer starten. De startmotor draait maar de Bendix grijpt niet en dus wordt de motor niet aangezwengeld. `je hoort dus enkel de startmotor draaien.

Ik had onlangs een paar keer een startprobleem gehad maar uiteindelijk kreeg ik de Vespa gestart. Nu dus niet meer. De batterij is volledig geladen, ik heb er een lader aangehangen, dus aan de batterij ligt het niet denk ik.

Mijn GTS300 is nu 3 jaar met niet eens 14000km op de teller, is dit normaal?

Her en der lees ik dat de Bendix af en toe moet worden schoongemaakt maar op de GTS300 lijkt me dat niet zo evident.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat kan ik verwachten qua kosten om dit te laten herstellen?

Ik word er zo stilaan moedeloos van...

Alvast bedankt.

/D.

Link naar reactie

Bedankt! Dat is iets verder uit de buurt voor mij, maar ik ben het geknoei nu stilaan beu aan het worden.

Maar Jo's Motorshop is volgens de Piaggio Benelux site ook geen officiële dealer... en daar heb ik al nare ervaringen mee gehad.

Waar kan een mens nog in vertrouwen kopen en goede service krijgen?

Link naar reactie

Ne goeien klop mé den hamer, zo deden we dat vroerger toen de het startmotorkamwiel nie wou pakken op de motor...:)

Waarschijnlijk is het alleen een veerprobleemje. Startmotor demonteren en veer vervangen?

Misschien wordt het tijd om zelf eens de handen uit de mouwen te steken nu blijkt dat de "plastic's" ook niet panne-ongevoelig zijn.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Om bij de startmotor te komen zal waarschijnlijk eerst het injectiesysteem moeten worden gedemonteerd bij deze motor...ik weet niet of ik daar wel zelf wil aan beginnen.

Ik wil eigenlijk een motor die praktisch is en betrouwbaar, ik rij er elke dag mee winter-zomer. Het is niet echt een ambitie van mij om er zelf aan te sleutelen, ik heb er ook geen tijd voor.

Link naar reactie

Strange,de start motoren die ik al in mijn handen heb gehad,draaien pas nadat den bendix is uitgeschoven,,,is dit in beide gevallen toch zo,zou ik aannemen dat ge dan een knarsetandend geluid moet horen,de truuk van de foor bij zo'n problemen is dan om op één of ander manier uwe krukas een beetje te verdraaien,maar ja het beste gaat toch zijn om diene startmotor te demonteren,,,kben wel eens benieuwd wat het probleem gaat zijn.

PS; zet gij uwe GTS ALTIJD op zijne zijpoot ?????

Link naar reactie
Bedankt! Maar Jo's Motorshop is volgens de Piaggio Benelux site ook geen officiële dealer... en daar heb ik al nare ervaringen mee gehad.

Kijk dan nog maar eens goed, want jo's motorshop staat wel degelijk op de benelux site als officiele dealer. Ben trouwens ook tevreden van de service van jo's motorshop en van mijne 300 ook.

Link naar reactie
Strange,de start motoren die ik al in mijn handen heb gehad,draaien pas nadat den bendix is uitgeschoven,,,is dit in beide gevallen toch zo,zou ik aannemen dat ge dan een knarsetandend geluid moet horen,de truuk van de foor bij zo'n problemen is dan om op één of ander manier uwe krukas een beetje te verdraaien,maar ja het beste gaat toch zijn om diene startmotor te demonteren,,,kben wel eens benieuwd wat het probleem gaat zijn.

PS; zet gij uwe GTS ALTIJD op zijne zijpoot ?????

Nee, heel zelden meestal op de centrale steun. Maakt dat wat uit?

Link naar reactie
Bedankt! Maar Jo's Motorshop is volgens de Piaggio Benelux site ook geen officiële dealer... en daar heb ik al nare ervaringen mee gehad.

Kijk dan nog maar eens goed, want jo's motorshop staat wel degelijk op de benelux site als officiele dealer. Ben trouwens ook tevreden van de service van jo's motorshop en van mijne 300 ook.

0

OK thanks, ik was in Vlaams Brabant aan het kijken, maar staat bij Oost Vlaanderen op de Site van Piaggio.

Je hebt gelijk!

Link naar reactie

Omdat de Vespa nu stil staat met het startprobleem (dealer met verlof deze week) ga ik met de fiets naar het station van Vilvoorde.

Is mijn fiets vandaag toch niet gepikt zeker! Op klaarlichte dag onder bewaking van camera's dan nog wel.

Ik hoop dat ik mijne Vespa snel hersteld krijg. Wat een ellende...

Link naar reactie
Strange,de start motoren die ik al in mijn handen heb gehad,draaien pas nadat den bendix is uitgeschoven,,,is dit in beide gevallen toch zo,zou ik aannemen dat ge dan een knarsetandend geluid moet horen,de truuk van de foor bij zo'n problemen is dan om op één of ander manier uwe krukas een beetje te verdraaien,maar ja het beste gaat toch zijn om diene startmotor te demonteren,,,kben wel eens benieuwd wat het probleem gaat zijn.

PS; zet gij uwe GTS ALTIJD op zijne zijpoot ?????

Nee, heel zelden meestal op de centrale steun. Maakt dat wat uit?

Bwah toch niet voor lange tijd,mijn gedacht,ik zet de mijne sowieso altijd op de centrale poot,dan blijven alle vloeistoffen ook genivilleerd staan vandaar,langs den andere kant heb ik al raar toestanden meegemaakt bij toestellen die een roterende beweging maken en waar een minieme speling op zit en deze pas merkt wanneer ge van hoek verandert

Link naar reactie

Ik wil eigenlijk een motor die praktisch is en betrouwbaar, ik rij er elke dag mee winter-zomer. Het is niet echt een ambitie van mij om er zelf aan te sleutelen, ik heb er ook geen tijd voor.

Praktisch en betrouwbaar?

Geen Vespa dus, daar geraakt zelfs geen deftige integraalhelm in ;)

Neem een Honda SH300i

Tooni

Link naar reactie

Idd, honda, yamaha, er zijn massa's betrouwbaardere dingen te vinden dan vespa's. Een vespa koop je alleen maar omdat je "een vespa" wil. Als het merk niet zo zeer uitmaakt koop je voor de helft van het geld een van gelijke kwaliteit zijnde sym of kymco, of een even dure als vespa -yamaha of honda.

De oldies zijn natuurlijk een ander verhaal. Daar komt nóg wat meer gevoel en nostalgie bij kijken, daar staat geen prijs op ;)

Link naar reactie

Sorry maar dat vind ik bullshit! De producent van een dure, moderne, hippe scooter mag zich hierachter zeker niet verstoppen en hun klanten mogen zich hier zeker niet bij neerleggen!

Oldies zijn oldies en daar moet altijd aan gesleuteld worden, daar kies je voor...

Link naar reactie
Idd, honda, yamaha, er zijn massa's betrouwbaardere dingen te vinden dan vespa's. Een vespa koop je alleen maar omdat je "een vespa" wil. Als het merk niet zo zeer uitmaakt koop je voor de helft van het geld een van gelijke kwaliteit zijnde sym of kymco, of een even dure als vespa -yamaha of honda.

De oldies zijn natuurlijk een ander verhaal. Daar komt nóg wat meer gevoel en nostalgie bij kijken, daar staat geen prijs op ;)

Voor mij was de Vespa gen must. Ik heb die toen in vertrouwen gekocht en ook omdat die praktisch leek.

Na drie jaar van hoofdzakelijk plezier met de Vespa, ben ik klaar voor iets anders. De laatste "kleine" problemen hebben mijn besluit alleen versneld.

Ik dacht net een Beverly 350 Sport Touring te bestellen en de Vespa 300 Super over te laten nemen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...