Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Newbie (px125e) en reisplannen...


Laurens87

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Dit is mijn eerste post op dit forum :) Vooralsnog geen prangende vragen, enkel wat gezever... Mijn naam is Laurens, 24 jaar oud en wonend te Leuven. Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een px125e (1983), gekocht bij Oldtimerparadijs. So far so good: na het grondig reinigen van de benzinetank startte hij bij de derde kick, en sindsdien loopt hij als een zonnetje! Na eerste inspectie lijkt het alsof iemand de motor reeds op orde heeft gesteld, maar de wesp verkocht heeft vooraleer 'm te voorzien van een nieuw kleurtje (vandaar wss het voorspatbord dat +- geschuurd is)

Het plan is om in juli met z'n 2tjes op reis te gaan op de wesp: eerst per autotrein + TGV van Parijs naar Avignon, en daarna gedurende 3 weken op het gemak rondtrekken in de Provence en langs de kust, om dan uiteindelijk terug de autotrein te nemen in Nice. We hebben een bagagedrager voor/achter, maar het zal voor mijn wederhelft een mooie uitdaging zijn om alles wat binnen de perken te houden (en vooral geen waspoeder vergeten :P). In totaal denken we een dikke 1000km te doen, maar naar goede gewoonte reserveren we niets op voorhand, dus het kan nog alle kanten uit...

Ik hou jullie op de hoogte of we het overleefd hebben :)

Gr, Laurens

post-6441-13769185727241.jpg

post-6441-13769185728353.jpg

post-6441-13769185729719.jpg

Link naar reactie

je hebt toch een rijbewijs voor de moto?

voorzie ook wat plaats voor wat werktuigen, reservelampjes, binnenbandje, kabeltjes,... (komt soms beter van pas dan waspoeder)

Ben je hier al een keertje met uw madam naar de zee gereden en terug? is een goeie test voor de poep van de madam!

welgemeende goodluck!

Link naar reactie
je hebt toch een rijbewijs voor de moto?

voorzie ook wat plaats voor wat werktuigen, reservelampjes, binnenbandje, kabeltjes,... (komt soms beter van pas dan waspoeder)

Ben je hier al een keertje met uw madam naar de zee gereden en terug? is een goeie test voor de poep van de madam!

welgemeende goodluck!

Jup, motorijbewijs 2 maanden geleden behaald. Schandalig dat je hiervoor een rijbewijs moet hebben, maar bon... komt altijd van pas zeker? Merci voor de tips, wat gereedschap en kleine reserve-onderdelen zullen zeker niet misstaan!

Dit weekend maken we een tochtje van een dikke 250km, als algemene test (o.a. poep dus). We zullen zien hoe het loopt, maar erg lange ritten (> 250km) gaan we proberen te voorkomen op reis, door alles wat te spreiden;

Link naar reactie

Mijn eerste gedacht: ben je er zeker van dat de motor in orde is (heb je bv. een factuur van een revisie ofzo)? Hij kan er op't eerste gezicht wel goed uitzien, maar't is niet al goud wat blinkt hé. Of heb je het blokje opengemaakt en geïnspecteerd? Ik weet dat je bij Oldtimerparadijs/Slegers Vespa's kan kopen, maar heb al gehoord dat die mens gewoon scooters opkoopt en doorverkoopt - dus zonder ze in orde te zetten. Mij lijkt het wat riskant om voor 1.000 km naar een ander land te trekken op ne scooter die je pas hebt en waarvan je dus niet weet of de motor echt in orde is... sta daar maar eens als ne snul ergens middenin de wijngaarden bij die Fransozen met ne scooter die de geest gegeven heeft - uw madam zal lachen :-). Als je de scooter nog maar "sinds kort" hebt, veronderstel ik dat je er nog niet echt veel kilometers mee gedaan hebt en de eventuele probleempjes of mankementjes je nog niet opgevallen zijn. Niet om je bang te maken, maar in uw plaats zou ik er niet helemaal gerust in zijn (zeker niet als de madam ook meegaat).

Maar soit, misschien ben ik gewoon nen dikke pussy. "Het leven is aan de durvers", en een avontuur zal't vast en zeker wel zijn.

Gebruik ook even de zoekfunctie, zo zal je wel vinden welk gereedschap en welke onderdelen je best meeneemt in je "emergency kit".

Link naar reactie

Hey Laurens,

Leuke uitdaging, doch onderschat ze inderdaad niet en ik wil je zeker niet ontmoedigen maar met 2 op een PX is zowel voor bestuurder als voor passagier geen lachertje. Ik spreek uit ervaring, ben ooit achterop op een PX200 van Diksmuide naar Leuven (+/- 150 km) gereden => ik was geradbraakt.

Ik zou zeggen, stop regelmatig en doe het rustig aan. Have fun.

Jeroen

Link naar reactie

Met eerste inspectie bedoelde ik echt de eerste inspectie ;) Dit weekend gaat het blokje eraf en zal ik hopelijk meer met zekerheid kunnen vertellen... Hopelijk krijg ik gelijk over die revisie!

Slegers doet inderdaad enkel import, maar ik ben vooralsnog aangenaam verrast met de wesp omdat ik veel meer problemen verwachtte op korte termijn. Ondertussen heb ik er een kleine 500km mee gereden, en totnogtoe klinkt en loopt alles nog zoals het hoort. Maar je hebt volledig gelijk Jef, zonder voldoende zekerheid moet je niet eens aan zo'n reis beginnen...

Maar een avontuur wordt het sowieso :)

Link naar reactie

heb je goeie waterdichte reistassen ?

als je wil mag je de mijne (2) lenen

ik woon trouwens ook in Leuven

Link naar reactie
heb je goeie waterdichte reistassen ?

als je wil mag je de mijne (2) lenen

ik woon trouwens ook in Leuven

Hey Jeroen,

Merci voor het aanbod, erg sympathiek! Maar we hebben al enkele waterdichte tassen van den Decathlon, dat zal zeker volstaan. misschien dat we mekaar binnenkort passeren in Leuven!

Link naar reactie

Neem toch maar een Europ assistence voor een paar weken. Dit voorkomt dat je in geval van pech de vespa én uw madam niet moet achterlaten "tussen de wijngaarden" . En voor korte tijd kost dit niet teveel geld.

Begin juli vertrek ik ook naar Carcasonne (wel van in Belgie met de vespa) voor een paar weken. Misschien komen we elkaar daar wel tegen .:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Neem toch maar een Europ assistence voor een paar weken. Dit voorkomt dat je in geval van pech de vespa én uw madam niet moet achterlaten "tussen de wijngaarden" . En voor korte tijd kost dit niet teveel geld. Begin juli vertrek ik ook naar Carcasonne (wel van in Belgie met de vespa) voor een paar weken. Misschien komen we elkaar daar wel tegen .:)

Groetjes, nero.

Holy crap, Carcassonne is ook wel een eindje :) Heel veel plezier alleszins! En een reisverzekering is een goeie tip, ik ga er direct eens voor kijken!

Iedereen trouwens bedankt voor de warme welkom en goede raad!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...