Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ploffend geluid


wimpy007

Aanbevolen berichten

Aan de technisch onderlegde mensen een vraagje :

Soms als ik aan het rijden ben en ik draai de gas dicht maakt de motor een ploffend geluid en valt occasioneel zelfs op dat moment stil terwijl ik aan het rijden ben. Aan wat zou dit kunnen liggen ? Het betreft een 125 GTS Super.

Link naar reactie
Ik heb dit ook door m'n rechte uitlaatbuis, is gewoon een beetje benzine dat ontploft , kan geen kwaad ... .

Kan geen kwaad??? Het is niet enkel hett ploffen, dat stilvallen tijdens het rijden lijkt me niet normaal (andere uitlaat of niet...)

Link naar reactie

bougie versleten, dat heb ik ook gehad !

dat gaat erger en erger worden zodat hij zelfs niet meer stationair wilt blijven draaien, ge kunt hem dan nog aanhouden door gas te geven maar dan ploft hij de hele tijd.

nieuwe bougie erin en probleem opgelost :-)

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Dat ploffend geluid noemt men back-fire, vroeger hadden auto's dat ook wel es...

bij gas lossen kan het zijn dat het mengsel toch net iets te rijk is, wanneer er dan terug gas wordt bijgegeven hoor je dus de knal in je knalpot,

dit kan liggen doordat de carburator slecht afgesteld is, teveel toevoer dus van benzine, ofwel door een slecht afgestelde of slechte of vuile bougie,

heb je bougie al eens gekuist? staan de elektroden van de bougie niet te ver of te dichtbij elkaar?

De backfire kan bij oudere types zonder elektronische ontsteking ook liggen aan de slecht afgestelde platina contactjes(platinnekes)onder de verdelerkap waardoor de vonk van de bougi net iets te vroeg of te laat haar vonk geeft!...

Toch maar es naar de dealer misschien voor een goede werking van de hele boel :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...