Ga naar inhoud
Vespaforum.be

verzekering korte termijn


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om samen met een vriend deze zomer na de examens eens enkele dagen met onze scooter te gaan rondtoeren.

Omdat dit maar enkele dagen zou zijn vragen we ons af er verzekeringen bestaan die het toelaten een verzekering aan te gaan voor enkele dagen.(Eventueel enkele maanden). Ik weet dat bij de meeste verzekeringsmaatschappijen de duur 1 jaar is.

Weet er iemand of dit mogelijk is? Eventueel in combinatie met een andere verzekering (scooter, auto?)

Alvast bedankt

Link naar reactie

Nee het probleem zit als volgt:

mijn vespa is verzekerd omdat ik er het hele jaar mee kan rijden.

Mijne kameraad heeft echter een 50cc scooterke staan waarmee hij had gedacht mee te rijden. Omdat hij daar maar enkele dagen mee zou rijden, enkel na de examens, was hij op zoek naar een optie om een deze over een korte periode te verzekeren.

We vreesden al dat het niet zou lukken maar wou toch eens luisteren..

groetjes,

bert

Link naar reactie

Kortere termijnen worden niet meer gebruikt (vroeger werd een motor enkel verzekerd in de zomermaanden). De combinatieverzekeringen zijn dan ook interessant in prijs maar moeten een gans jaar gelden. Aangezien het hier om een 50cc'ke gaat dacht ik dat je misschien je verzekering kunt laten starten en nadien terug opzeggen (na 2-3 maanden of zo) Dan zou je in principe wat geld moeten terugkrijgen. Ik vermoed ook dat dit vlotter gaat bij een makelaar dan bij een grote bank.

Link naar reactie

In NL bij Oriondirect kan ik een kenteken doorbellen voor een nieuwe verzekering; tot het moment dat ik de offerte ondertekend heb teruggestuurd (binnen 7 dagen) is de scooter dan al wel verzekerd. Ook al zou ik die offerte laten verlopen/afzeggen na 7 dagen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...