Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stotterende motor bij warme motor


inspiron1

Aanbevolen berichten

SS 180 heeft originele setting kwa sproeiers , uitlaat.

Bij koude motor draait hij regelijk goed. Warm begint hij te stotteren bij het gassen, snokken en haperen. Valt niet stil.

Ik las ergens dat je wanneer je de carbu wil afstellen dat je de vrijloop best iets te hoog zet, dan de luchtregelvijs toedraait, de motor dan "moet stilvallen ". Klopt dit ?

MIjn ss blijft draaien, luchtregelvijs open of volledig toe. Valt dus niet stil. ALs ik de luchtregelvijs open draai, dan gaat hij wel stilvallen . Is dat ok ?

Is de carburator vervuild ?

Link naar reactie

Ik zou beginnen met de carbu een grondige beurt te geven.:)

Is de uitlaat nog origineel? Misschien is deze wat verstopt. Moest je hem moeten vervangen, ga dan voor een sportuitlaat (sito+ 200cc met verloopstuk!). Voor de bevestiging is wel een kleine aanpassing nodig(gat herboren).

Kijk toch ook eens je koppeling na op haarscheurtjes ed, mogelijk ligt de oorzaak daar.:))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ben eens gaan rijden naar de vespadokter in mijn buurt... tot daar snokken en haperen, eens daar, laten testen...

en zowaar opgelost, deed het prima, ben dan maar teruggekeerd zonder snokken. Mogelijk van korte ritjes te maken en vervuilde bougie, na 8 km en warm gedraaid, is die nu goed.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...