Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa px 2011 Pepparts blok (filmke p7 & p8)


Tirex

Aanbevolen berichten

Beste Vespa's freaks,

ik ben nieuw hier opt forum, dus even mij voorstellen,

ik ben Mario Verswyvel uit Poederlee (alias Tirex)

al enkele dagen ben ik aan het rondkijken voor ne nieuwe vespa px 125cc aan te schaffen,

vandaag bij Sam in Rumst geweest, toffe Pe met veel werk.. :-)

heb enkele vragen, waar jullie mij miss verder mee kunnen helpen!

bij aanschaf van nieuwe vespa wil ik deze wat opdrijven,

wat zouden jullie mij aanraden?

- 125cc naar 177cc en wat aanpassen?

- nieuwe 200cc blok aankopen en origeineel houden?

- nieuwe 200cc opdrijven naar?

bij aankoop nieuwe vespa kan ik alle originele stukken achterlaten bij de dealer!

200cc blok kan nog aangekocht worden, MAAR alles in losse onderdelen!

Gr.M

Link naar reactie

Ik veronderstel dat je geen motorrijbewijs hebt?

Heb je al met een Vespa gereden?

Het verschil tussen een 125 en 200 is niet gigantisch...

Gebruik even de zoekfunctie, rechts bovenaan je scherm, leerrijk!!

Groet, Bardi

Link naar reactie

lijkt erop dat je opvoer-besluit al vast staat?

dan zou ik voor een standaard 200cc opteren, vlot en betrouwbaar

alhoewel ik Bardi moet bijtreden :-)

Link naar reactie

ik spreek Bardi ook niet tegen, maar het verschil is toch wel merkbaar ts een 125 en een 200

Link naar reactie
Ik veronderstel dat je geen motorrijbewijs hebt?

Heb je al met een Vespa gereden?

Het verschil tussen een 125 en 200 is niet gigantisch...

Gebruik even de zoekfunctie, rechts bovenaan je scherm, leerrijk!!

Groet, Bardi

Hoi Bardi,

heb een motorrijbewijs ;-)

heb vorig jaar mijn vrouw hare vespa verkocht, was ne px 125cc van 2007.

ik vond dit zeer traag, maar wel leuk om mee rond te bollen, een beetje spijt dat ik hem verkocht heb..

Link naar reactie

ik wil niemand tegenspreken,maar ik vind het verschil WEl gigantisch :-)

Met een 200cc kan je lekker doortrekken in elke versnelling,met een 125 of 150 kan je zien dat je zo vlug mogelijk schakelt om op snelheid te komen en met het verkeer mee te kunnen.

Totaal verschillende manier van rijden.

Link naar reactie

heb vorig jaar mijn vrouw hare vespa verkocht, was ne px 125cc van 2007.

ik vond dit zeer traag, maar wel leuk om mee rond te bollen, een beetje spijt dat ik hem verkocht heb..

Vond je het echt véél te traag, dan kan je beter een yamaha, Burgman of dergelijk kopen.

kwam je met de 125 net iets te kort, en wil je enkel wat vlotter mee in het verkeer kunnen, ga dan voor een standaard 200.

Link naar reactie

Met een rijbewijs op zak zou ik voor een 200cc gaan ipv te gaan tunen..

Ikzelf vind het verschil in rijgedrag niet overdreven tussen een standaard 125 of 200 px...

Op de autostrade zou ik me niet rap begeven met een 125px, ook niet met een 200 px...

Keuze een beetje aan jou wat je wil betalen voor wat je ervoor terugkrijgt...

Topsnelheid px 125 ongeveer 87km/uur

Topsnelheid px 200 ongeveer 100km/uur...

Link naar reactie

Volgens mij ben je beter af met nen oudere PX200 die je goed reviseert of laat reviseren. Of ne jonge 200, bv. bij de Sam.

Als je al ne nieuwe wilt, zit je al over de € 3000. Tel daar dan nog een de kost van nen 200-blok bij (zeker als je hem in stukken koopt en zo opbouwt of laat opbouwen), en dat wordt "een kostelijk grapke". Toch ook een beetje zot om zoveel geld te geven aan ne nieuwe PX om de motor er dan gelijk onderuit te halen, niet?

Link naar reactie

@Tirex bedoel je echt een nieuw vespa, 2011. Dan zou ik die voorlopig zo laten ga eventueel voor de 150 dan.

Alleen al voor uw garantie, die kan je volgens mij op uw buik schrijven.

Link naar reactie

Wacht anders nog eventjes (juni) en je kan de LML 200 kopen.

is wel een 4-takt en zal voor BE wellicht (enkel) in carbu versie komen en dus niet de 200i

Link naar reactie
@Tirex bedoel je echt een nieuw vespa, 2011. Dan zou ik die voorlopig zo laten ga eventueel voor de 150 dan.

Alleen al voor uw garantie, die kan je volgens mij op uw buik schrijven.

idd, voor de nieuwe vespa 2011, komt volgend week binnen.

heb de vraag hier al tegengekomen, waarom ne 125cc!!

ikzelf heb wel een rijbewijs maar mijn vrouw niet, daarom de keuze voor ne 125cc (op papier toch)

wat de garantie betreft, tis maar voor enkel bij mooi weer te bollen, dus voor da ge enkele duizende kmters hebt is de garantie voorbij! ;-)

nu heb ik juist de offertes binnengekregen i.v.m tuning,

bedragen lopen echt op, zeker voor ne 200cc blok.. nadeel is je moet alles in stukken aankopen, dus veel duurder.

aankoop + tuning van ne 200cc blok kost meer dan de aankoop van ne nieuwe vespa! :-)

voor de kenners hier, wat zouden jullie nemen?

- 177cc DR

- 177cc polini

- 177cc pinasco

- 166cc malossi (denk niet dat malossi ne 177cc maakt?)

uitlaat:

- JL

- Sip

- simonini

miss hebben jullie nog andere ideeen?? alles welkom!!

Gr.Mario

Link naar reactie
Wacht anders nog eventjes (juni) en je kan de LML 200 kopen.

is wel een 4-takt en zal voor BE wellicht (enkel) in carbu versie komen en dus niet de 200i

heb ik ook van horen zeggen,

maar persoonijk vind ik dat ne vespa ne 2takt moet zijn..

Link naar reactie

Check Pep-parts.com eens voor complete getunde 200 blokken.

Als je samen met vrouwlief gaat toeren wil ze ws liever niet dat jij een enorme herrie-expansie kiest :P Check ook de PEP 2.0 en 3.0 uitlaatjes en SIP road uitlast (en de posts erover op het forum) en de Sip T5-conversie uitlaat. Vergroot je carb naar 24, pas je vertanding aan. Cilinder hangt ook af van materiaalvoorkeur; gietijzer of alu. Doe ook eerst eens wat zoeken in bestaande topics over tunen; er is al veel over geschreven op 't forum, vragen wat kenners kiezen levert vaak meer teks op dan eenduidige antwoorden...

Link naar reactie
Check Pep-parts.com eens voor complete getunde 200 blokken.

Als je samen met vrouwlief gaat toeren wil ze ws liever niet dat jij een enorme herrie-expansie kiest :P Check ook de PEP 2.0 en 3.0 uitlaatjes en SIP road uitlast (en de posts erover op het forum) en de Sip T5-conversie uitlaat. Vergroot je carb naar 24, pas je vertanding aan. Cilinder hangt ook af van materiaalvoorkeur; gietijzer of alu. Doe ook eerst eens wat zoeken in bestaande topics over tunen; er is al veel over geschreven op 't forum, vragen wat kenners kiezen levert vaak meer teks op dan eenduidige antwoorden...

de zoekfuctie werkt bij mij precies ni.. haha

wil zeker een herrie geluidje!

wat is het verscil dan tussen ne alu en gietijzere cil?

merci voor die link te posten!!

Link naar reactie

Ja hoor: Quattrini M1XL of Polini *Worb5-GS* 177 cc + Atom uitlaat. Met 30mm carb, full circle crank en aangepaste vertanding. Ga je heeeel hard mee.

Gebruik de search - je vraag is reeds vele malen voorbijgekomen.

Link naar reactie
Ja hoor: Quattrini M1XL of Polini *Worb5-GS* 177 cc + Atom uitlaat. Met 30mm carb, full circle crank en aangepaste vertanding. Ga je heeeel hard mee.

Gebruik de search - je vraag is reeds vele malen voorbijgekomen.

jawatte, enkele filmjes gevonden op youtube van die Quattrini M1XL.. in 2de vitess gaan ze nog op 1 wiel..

daar ben ik naar opzoek se.. ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...