Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Keuze 2T olie voor vespa px 125 2011


junglebrotha213

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij zeggen welke 2t olie het beste is voor de nieuwe Px ?

Ik twijfel tussen Agip 2t Speed (zoals aanbevolen door Piaggio en Vespa) of Castrol tts

Agip is wat moeilijker te verkrijgen in de buurt, maar kan er aan geraken via het internet.

Castrol is beter verdeeld overal, maar is hij zoveel beter ?

Moet ik ook rekening houden met de katalysator die nu onder de Px'en hangt ?

Saluti'

Link naar reactie

Olie is olie. Piaggio zal inderdaad Agip aanraden, omwille van deze rede:

http://2strokebuzz.com/2006/03/31/piaggioagip-deal-signed

Zolang ge ni serieus begint te tunen moete u da allemaal nie aantrekken. Alleen zien da je niet te veel oliemerken door elkaar kapt, want da kan wel eens beginnen 'schiften'.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hallo,

Wat betreft de olie,neem het best een half of een volsyntetische 2-takt olie.Dan ben je zeker goed af.De castrol TTS is een goede olie,maar er zijn betere op de markt,die goedkoper zijn...De TTS olie geeft ook te weinig ondersmering in de motorblok...

Groeten

Link naar reactie

Voor hetgeen dat dat maar verbruikt moet ge niet op een paar euro kijken vind ik.

De naft die ge er in kapt kost véél meer, dus een goede 2-takt moet ge niet te veel op besparen.

Uiteindelijk is die 2-takt voor je wesp hetzelfde als Blauwe Chimay voor jou kan betekenen :-)

groetjes,

Jan

Link naar reactie
  • 9 jaren later...

Aloha, ik zit op dit moment met exact dezelfde vraag!! 😂

De reacties die op dit topic verschenen zijn zijn handig maar overtuigen mij niet.

op dit moment zit er de castrol tts in maar deze is geen low smoke en hij kan er wat van als hij net in gang is. Zondag laatstleden zette de politie me nog aan de kant omdat de hele weg wit was! Was de straat nog niet uit en stond al aan de kant 😂 

maar goed, ik wou dus overschakelen naar de Agip die sip aanbiedt maar deze is blauw en aangezien dat mengen dan kan schiften zal ik misschien toch maar bij de tts blijven.

maar wat bedoeld hij nu met te weinig smering in het onderblok die de Castol tts geeft?

ik blijf voorlopig dus twijfelen 😬

 

saluti Vespa amici 

grazie 

  • Haha 1
Link naar reactie

Meestal gewoon wat ik onderweg kan kopen. Op mijn Laatste vespa trip blank/geel oranje rood blauw groen en bruin gehad... En dat ook met de diverse geuren. 

Link naar reactie
  • 5 weken later...
On 1/9/2021 at 10:17 AM, Dimpi said:

 

op dit moment zit er de castrol tts in maar deze is geen low smoke en hij kan er wat van als hij net in gang is. Zondag laatstleden zette de politie me nog aan de kant omdat de hele weg wit was! Was de straat nog niet uit en stond al aan de kant 😂 

 

Ken dat... 5 straten verder was't voorbij. Ongeacht de olie hoor. Gewoon na lange stilstand. 'k voelde me wel beetje gegeneerd in de straat... 

11927478_10207780470818200_3284169438232058874_o.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...