Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa????


renoretro

Aanbevolen berichten

Weeral een vespa verkopen terwijl dat het een bajaj is.

En onder de 1000 euro gaat hij niet weg.

Zie hier.

http://www.kapaza.be/detail/1518968/Vespa_150cc_1965.html

Bericht bewerkt (29.11.2005 | 21:32)

Link naar reactie

-treeplankmatten: als je op een "oude" vespa treeplankmatten ziet klopt dit meestal niet

-de chokehendel en naftkraantje zitten meestal ook niet op z'n plaats

-de snelheidsmeter

-de tafelpootrubbers op zo'n dingen (meestal geel)

-de zonnige achtergrond

-te veel chroom en dingen die je nog nooit op een vespa hebt gezien (home-made handschoenenkastjes)

-2-tone kleuren;

- ...

Link naar reactie

@oomsman

Gij hebt het over die opgekalfaaterde vespa's die je wel overal op internet vindt, hier gaat het om een bajaj.

Dat zijn 2 verschillende zaken, een bajaj heeft meestal zo een zeer groot rechthoekig handschoenen kast (is al meer een kleerkast eigenlijk :) )

Link naar reactie

0ok nog aan de hendels (met bolletjes op het einde)

Bil rubbers,achterlicht,vittessestuk aan stuur meegespoten (terwijl een VBB bloot alum.is.

Sommige hebben dat ook rechthoekige vorm van koelribben linkerbil.

En ook nog de zadels.

Oppassen geblazen dus voor de niet kenners..

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Waaraan herken je eigenlijk een Bajaj?

Ik ben hier via de "zoek" naartoe gekomen omdat ik me dat ook afvroeg.

Ik mag hopen dat je ook aan het chassisnummer kunt zien of je met een "echte" vespa te maken hebt? Bajaj zal toch wel andere codes gebruiken zeker? Hoop ik...

Link naar reactie
Ik mag hopen dat je ook aan het chassisnummer kunt zien of je met een "echte" vespa te maken hebt? Bajaj zal toch wel andere codes gebruiken zeker? Hoop ik...

Inderdaad, als er niet mee is gerommeld kun je het daar zeer makkelijk aan zien. Alleen worden die op foto's (meestal) niet afgebeeld.

Link naar reactie

@coco: do not worry, diene van u is nen echten, heb er ook onder gelegen en framenummer en motornummer gevonden... :-)) Er staan wel wa andere stukken op maar da kan nie veel kwaad, da valt te vervangen (mits ge de stukken vindt)... Al wa meer foto's van originele gl's gevonden?

Sprima

Link naar reactie
@coco: do not worry, diene van u is nen echten, heb er ook onder gelegen en framenummer en motornummer gevonden... :-)) Er staan wel wa andere stukken op maar da kan nie veel kwaad, da valt te vervangen (mits ge de stukken vindt)... Al wa meer foto's van originele gl's gevonden?

Sprima

Dank Sprima (streekgenoot!)

Ik vin dhet raar dat jij dat chassisnummer van mijn Vespa gevonden hebt... ik heb er de verflagen moeten afkrassen vooraleer ik hem vond. Helemaal weggeverfd was ie. Het motornummer, ja, dat was duidelijk. Ben je zeker dat je over MIJN vespa spreekt? Zo ja, dan zou ik wel willen weten wat die niet-originele stukken zijn. Ik ken er (nog) niet zo veel van, maar ik weet wel dat ik 'm zo origineel mogelijk wil houden!

Link naar reactie

@coco

Ben er zeker van dat het dienen is... Maar heb mij fout uitgedrukt, ik had idd alleen maar de motornummer gevonden!!! Ik had hem blootgemaakt omdat dienen gast nie juist wist waar te zoeken, boek "How to restore... " in de wagen en t was rap gebakken. Heb er dan wa zitten op studeren op scooterhelp en k was overtuigd!!

Reden waarom niet gekocht: prijs was toen nog een stuk hoger, hij had al aanbiedingen die boven mijn prijs lagen... Bijna een jaar later nog steeds op internet te koop :-) EN ik heb geen rijbewijs voor de moto (150 cc)...

Moeten ne keer afspreken, dan kom ik ne keer zien. Zondag in Ninove? Kga zaterdag nog proberen probleem met primavera op te lossen en dan ga ik zondag (Kga sowieso een witkapke drinken en naar de vw buskes zien want die vind ik ook heel interessant!!). Hopelijk kan ik t probleem oplossen want bijstand van technische knobbel van teddy kgb is er nie meer sinds ik verhuisd ben, jammer...

In elk geval, voor zover ik nog weet waren de zadels nie origineel (van Lambretta) handvaten, toeter,...

Eigenlijk eerder kleine dingen, simpel op te lossen. Motor in vitesse en kabels vervangen... Best motor ne keer laten nazien... Ik weet er ook nie zoveel van maar véééééél (vespa)boeken lezen is de boodschap en er dan ook effectief gaan onder liggen en experimenteren!! Precies nen expert maar da is dus nie t geval... Heb wel veel geleerd uit te observeren bij andere gasten die er veel/alles van weten, cfr...

We moeten maar eens afspreken...

De leute!! Op naar beter weer!!!!!!!

Sorry voor de lange reply maar eens ik erover begin...

Sprima.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...