renoretro Geplaatst: 30 november 2005 Delen Geplaatst: 30 november 2005 Weeral een vespa verkopen terwijl dat het een bajaj is. En onder de 1000 euro gaat hij niet weg. Zie hier. http://www.kapaza.be/detail/1518968/Vespa_150cc_1965.html Bericht bewerkt (29.11.2005 | 21:32) Link naar reactie
oomsman Geplaatst: 30 november 2005 Delen Geplaatst: 30 november 2005 heb dezelfde "vespa" bij henri slegers te koop zien staan voor 700 euro... terwijl henri sleghers bij mij zeer duidelijk erbij heeft gezegt dat het om bajaj gaat en het tot op den draad versleten is. Bericht bewerkt (29.11.2005 | 21:42) Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 30 november 2005 Delen Geplaatst: 30 november 2005 Waaraan herken je eigenlijk een Bajaj? Zijn er bepaalde zaken waar je extra kan op letten? Waarschijnlijk verschilt dit van model tot model. Een korte cursus Bajaj-herkenning zou ik dus wel interessant vinden... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 30 november 2005 Delen Geplaatst: 30 november 2005 Aan deze zie ik het ook niet direkt, maar niks klopt aan die vespa(baja) Je ziet het een beetje aan de advertentie vespa 150cc geen modell of niks, en de meeste aziaten zijn 150cc Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 30 november 2005 Delen Geplaatst: 30 november 2005 Ik herken het meestal en onderlijn meestal aan de steun of poot. Zijn meestal metaalgrijs met van die witte plastieken schoentjes. Link naar reactie
oomsman Geplaatst: 30 november 2005 Delen Geplaatst: 30 november 2005 -treeplankmatten: als je op een "oude" vespa treeplankmatten ziet klopt dit meestal niet -de chokehendel en naftkraantje zitten meestal ook niet op z'n plaats -de snelheidsmeter -de tafelpootrubbers op zo'n dingen (meestal geel) -de zonnige achtergrond -te veel chroom en dingen die je nog nooit op een vespa hebt gezien (home-made handschoenenkastjes) -2-tone kleuren; - ... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 30 november 2005 Delen Geplaatst: 30 november 2005 @oomsman Gij hebt het over die opgekalfaaterde vespa's die je wel overal op internet vindt, hier gaat het om een bajaj. Dat zijn 2 verschillende zaken, een bajaj heeft meestal zo een zeer groot rechthoekig handschoenen kast (is al meer een kleerkast eigenlijk ) Link naar reactie
Il Postino Geplaatst: 30 november 2005 Delen Geplaatst: 30 november 2005 De claxon (of toeter voor de ollanders :-) ) is een weggever, niet? En de koplamp meestal ook. Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 30 november 2005 Delen Geplaatst: 30 november 2005 de kromming juist onder het puntje van het zadel is ook meestal met die modellen nie 100% Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 1 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2005 0ok nog aan de hendels (met bolletjes op het einde) Bil rubbers,achterlicht,vittessestuk aan stuur meegespoten (terwijl een VBB bloot alum.is. Sommige hebben dat ook rechthoekige vorm van koelribben linkerbil. En ook nog de zadels. Oppassen geblazen dus voor de niet kenners.. Link naar reactie
Opislak Geplaatst: 14 maart 2006 Delen Geplaatst: 14 maart 2006 Waaraan herken je eigenlijk een Bajaj? Ik ben hier via de "zoek" naartoe gekomen omdat ik me dat ook afvroeg. Ik mag hopen dat je ook aan het chassisnummer kunt zien of je met een "echte" vespa te maken hebt? Bajaj zal toch wel andere codes gebruiken zeker? Hoop ik... Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 14 maart 2006 Delen Geplaatst: 14 maart 2006 Ik mag hopen dat je ook aan het chassisnummer kunt zien of je met een "echte" vespa te maken hebt? Bajaj zal toch wel andere codes gebruiken zeker? Hoop ik... Inderdaad, als er niet mee is gerommeld kun je het daar zeer makkelijk aan zien. Alleen worden die op foto's (meestal) niet afgebeeld. Link naar reactie
sprima Geplaatst: 14 maart 2006 Delen Geplaatst: 14 maart 2006 @coco: do not worry, diene van u is nen echten, heb er ook onder gelegen en framenummer en motornummer gevonden... :-)) Er staan wel wa andere stukken op maar da kan nie veel kwaad, da valt te vervangen (mits ge de stukken vindt)... Al wa meer foto's van originele gl's gevonden? Sprima Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 14 maart 2006 Delen Geplaatst: 14 maart 2006 (Staat er precies niet meer op...) Sorry...had datum niet gelezen...Vergeef me! Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 14 maart 2006 Delen Geplaatst: 14 maart 2006 Ik vind em ook niet meer. Ze zullen de commentaar hier gelezen hebben en de aankondiging dan weggenomen. Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 14 maart 2006 Delen Geplaatst: 14 maart 2006 Staat er precies niet meer op... De post was van 2005!!! Link naar reactie
Opislak Geplaatst: 16 maart 2006 Delen Geplaatst: 16 maart 2006 @coco: do not worry, diene van u is nen echten, heb er ook onder gelegen en framenummer en motornummer gevonden... :-)) Er staan wel wa andere stukken op maar da kan nie veel kwaad, da valt te vervangen (mits ge de stukken vindt)... Al wa meer foto's van originele gl's gevonden?Sprima Dank Sprima (streekgenoot!) Ik vin dhet raar dat jij dat chassisnummer van mijn Vespa gevonden hebt... ik heb er de verflagen moeten afkrassen vooraleer ik hem vond. Helemaal weggeverfd was ie. Het motornummer, ja, dat was duidelijk. Ben je zeker dat je over MIJN vespa spreekt? Zo ja, dan zou ik wel willen weten wat die niet-originele stukken zijn. Ik ken er (nog) niet zo veel van, maar ik weet wel dat ik 'm zo origineel mogelijk wil houden! Link naar reactie
sprima Geplaatst: 17 maart 2006 Delen Geplaatst: 17 maart 2006 @coco Ben er zeker van dat het dienen is... Maar heb mij fout uitgedrukt, ik had idd alleen maar de motornummer gevonden!!! Ik had hem blootgemaakt omdat dienen gast nie juist wist waar te zoeken, boek "How to restore... " in de wagen en t was rap gebakken. Heb er dan wa zitten op studeren op scooterhelp en k was overtuigd!! Reden waarom niet gekocht: prijs was toen nog een stuk hoger, hij had al aanbiedingen die boven mijn prijs lagen... Bijna een jaar later nog steeds op internet te koop :-) EN ik heb geen rijbewijs voor de moto (150 cc)... Moeten ne keer afspreken, dan kom ik ne keer zien. Zondag in Ninove? Kga zaterdag nog proberen probleem met primavera op te lossen en dan ga ik zondag (Kga sowieso een witkapke drinken en naar de vw buskes zien want die vind ik ook heel interessant!!). Hopelijk kan ik t probleem oplossen want bijstand van technische knobbel van teddy kgb is er nie meer sinds ik verhuisd ben, jammer... In elk geval, voor zover ik nog weet waren de zadels nie origineel (van Lambretta) handvaten, toeter,... Eigenlijk eerder kleine dingen, simpel op te lossen. Motor in vitesse en kabels vervangen... Best motor ne keer laten nazien... Ik weet er ook nie zoveel van maar véééééél (vespa)boeken lezen is de boodschap en er dan ook effectief gaan onder liggen en experimenteren!! Precies nen expert maar da is dus nie t geval... Heb wel veel geleerd uit te observeren bij andere gasten die er veel/alles van weten, cfr... We moeten maar eens afspreken... De leute!! Op naar beter weer!!!!!!! Sorry voor de lange reply maar eens ik erover begin... Sprima. Link naar reactie
Opislak Geplaatst: 17 maart 2006 Delen Geplaatst: 17 maart 2006 Integendeel, ik ben blij met je (lange) reply. Ik was overtuigd toen ik zag dat de motor niet geblokkeerd was, maar dat het ding in vitesse stond. Maar wat zeg jij van die handvatten? Ik dacht dat die wèl origineel waren? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.