Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zijtassen Vespa?


ruud

Aanbevolen berichten

Nog 2 voorbeeldjes, nu we toch bezig zijn. :)

Deze morgen in de gietende regen een lekke band achteraan. Natuurlijk had ik de sleutel van mijn handschoen kastje niet bij waarin mijn sleutels zaten.

Aan een huis gaan bellen (om 7.30u) om een paar sleutels te lenen. De mevrouw kon me niet helpen maar verwees me naar de overbuur die ook met de moto reed en wel een sleutelset zou hebben. Daar gaan bellen en een meneer in pyama leent me met plezier zijn sleutels.

Na het vervangen van de achterband (gelukkig was er een borduurtje in de buurt) hebben ze me nog binnen gevraagd voor mijn handen te kunnen wassen. Slechts 20min te laat op het werk toegekomen.

Deze avond de auto gaan ophalen van de garage en op de terugweg zie ik juist voor mij een meisje met haar boosterken op een "plak" koeiemest op haar bek gaan met veel traantjes en pijn aan de rechterzijde tot gevolg.

Naar haar thuis gebeld om de ouders te verwittigen waarna de moeder in paniek een kwartiertje later komt "aan gevlogen".

Omdat het meisje niet meer kon rijden, de booster in de camionette gesmeten en bij haar thuis gaan afzetten. Meisje content dat haar brommerken thuis geraakt was en ik ook omdat ik heb kunnen helpen.

Moraal van het verhaal: probeer IEDEREEN te helpen die zich in een noodsituatie verkeert, ongeacht of die een zwart of blank is, met een booster of een vespa rijdt, met een plastieken of een roestbak.

ps: en voor wie het nog niet zou weten, daar is Mark een sprekend voorbeeld van!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Walter: eigenlijk is het simpel. Omdat ik op 2 plaatsen werk heb ik gekozen voor 2 sleutelbossen, dit om te vermijden dat ik contstant met een halve kilo sleutels op gang ben.

Op slechts 1 van de sleutelbossen hangt de sleutel waarmee ik het handschoenkastje mee open krijg, en deze was ik dus vergeten...:)

Eigenlijk had ik dus beter 2 sacochen gekocht voor op de vespa, eentje met sleutel voor op mijn één werk en de andere met een andere sleutel. Dit houdt echter in dat ik dan ook 2 sleutelsets zou moeten kopen voor aan de vespa te kunnen sleutelen. Dilemma's!!!!! :)))))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Nero: waarom geen twee sleutels van uw handschoenkastje (aan elke sleutelbos één)?

btw,ge hebt dat meisje toch een beetje getroost zeker en uwen proberen zakdoek laten gebruiken om die koeienvla van haar en haar boosterken te wrijven?

Toch goed verwoord hoe een beetje hulp en verdraagzaamheid de wereld zo veel mooier maken.

groetjes,

François

Link naar reactie

aja @MArcsken, ik was niet verkeerd op FB, k denk dat de reacties voor zichzelf spraken.. en daar rijden ze dan allemaal met hunne bluetooth op ulderen helm ze, denkte dat er mij dan ne keer iemand opbelt om te vragen wa er is??? NEEN! en wa denkte nu omdadde Dr Martens (workink class boots) draagt dadde nu nen echten zijt? nen echten keert zijn kar en gaat helpen. Punt! 1, ge leeft er voor, of 2, ge zij ne showverkoper. ik verkies punt 1

einde discusie voor mij..

Link naar reactie

Ben een tijdje weggebleven van het forum omwille van alle gefrustreerde zielen hier, en zie vandaag nog maar eens dat dit een wijze beslissing was. In deze topic staan welgeteld drie posts die er iets mee te maken hebben en al rest is gezever in pakskes. Ik kan alleen maar vaststellen dat sommigen hier beter ene ander spoor kiezen en wegblijven om het interessant te houden voor zowel de "die-hards" als de 'touristen'. Enfin zal op een serieus forum informatie gaan zoeken.

PS Driez : get a life !

Link naar reactie

Schandalig hoe sommige een topic van iemand zo naar de kl*te helpen... ..we zijn hier toch allen om dezelfde reden om iets te weten te komen,of om iets te willen meedelen..als dit niet eens kan gewardeerd worden waar zijn we dan mee bezig?

Aan alle die hebben geholpen om DEZE topic en nog VELE andere naar de klote te doen jullie zijn een bende kinderen die denken alles te weten en hebben geen bal respect voor andere mensen.

Dit wou ik even kwijt na deze zever gelezen te hebben... ..

Grts Pepone.

Link naar reactie

Wat voor de ene zever is,...Maargoed ik zal het woord 'plastic' niet meer gebruiken. Vanaf heden zijn het voor mij allemaal 'automatictrutten'. Ik moet toch ergens het onderscheid kunnen benoemen?

En wat dit te maken heeft met respect voor andere mensen??? Al ooit iemand die in dit topic reageerde in levende lijve tegengekomen / met gesproken? DAN kan je misschien eens beginnen bleiten!

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Ben een tijdje weggebleven van het forum omwille van alle gefrustreerde zielen hier, en zie vandaag nog maar eens dat dit een wijze beslissing was. In deze topic staan welgeteld drie posts die er iets mee te maken hebben en al rest is gezever in pakskes.

Ik geef u groot gelijk, zoals altijd moet er eerst 7 pagina's gezeverd worden eer je een deftig antwoord krijgt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...