Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Routeplanners voor Garmin


papavespa

Aanbevolen berichten

RouteYou had ik al eens bekeken Nero, maar blijkbaar moet je de route in kleine etappes ingeven, dan werkt het wel. Dat ziet er ook niet slecht uit en gebruiksvriendelijk.

Ik heb een Nuvi 255W. Naar wat ik lees op het net kan je normaal in alle Garmins deze gegevens inladen. Als dit juist is of niet, dat weet ik niet.

Link naar reactie

Luc, Je kan op een 255 alleen A/B routes maken op de GPS zelf. Neem nu dat je van thuis, naar de Vlaanderenstraat in Gent wil rijden, dan geef je dat in op je gps, wil je dan doorrijden naar Eeklo, zal je op dat moment het adres in Eeklo dienen in te geven en zo verder. Je kan dus niet op je computer een route tekenen zodat je kan rijden langs de wegen welke je zelf wil hebben.

Je kan immers geen routes uitzetten op de computer en die laden naar je nuvi, dit kan niet bij dit toestel, dus ook geen gedownloade of routes van routeyou.Als je dus van A naar B en C en D wil rijden, zal je de wegen dienen te volgen welke je op dat moment voorgeschoteld krijgt.Marc

Link naar reactie

@Marc, een zumo lijkt mij toch de goedkoopste oplossing. Niet dat ik mijn 255 direct buiten gooi hoor.

Nen Tom Tom, gelijk jij het zegt Nero kan ik vermoeden dat daar een geurtje aan hangt. Slecht toestel? Gelijk jij al enige km-tjes hebt afgelegd, wat gebruik jij?

Link naar reactie

Pieter avontureerd met Tomtom...letterlijk en niet figuurlijk.

De nieuwe urbvan rider is niet slecht, maar ook voor routerijden, een ramp.

Goedkoopste zumo de 220, als je niet wil bellen tijdens het rijden, leuk toestel. Maar zoals ik eerder al schreef ook met beperkingen. Anders de 550 of 660.

leuk bij de zumo is de verkrijgbare onroute motorkaarten, en zeker bij aan te kopen is een liftime kaartupdate.

Link naar reactie
Nen Tom Tom, gelijk jij het zegt Nero kan ik vermoeden dat daar een geurtje aan hangt. Slecht toestel

Aan het toestel scheelt niets, aan zijn eigenaar daarentegen...:))

Voor wat het toestel al heeft meegemaakt is het zelf heel degelijk. De houder van de rider 1 trok wel op niets. Daardoor heeft het toestel menig maal kennis gemaakt met de grond tegen een snelheid van ongeveer 80km/u met alleen wat schroeven tot gevolg. Toen smeet ik hem maar in mijn handschoenbakje om alleen met het oortje te werken. Het probleem is dan dat dat, als er 2 zijstraten kort opeen volgen je al gepasseerd bent als het zegt "nu afslaan". Soms kreeg de vrouwenstem ook kuren en bleef ze koppig zwijgen waardoor ik op weg naar Oostenrijk een goed 50km verkeerd gereden ben tot ik door had dat er iets mis was.

Na vele keren de draad naar de zender mee toegeritst te hebben in mijn jas had die draad het begeven waardoor "Lucy" bleef zwijgen.

Dan maar de Tomtom in mijn open handschoenbakje gelegd. Dit werkte eigenlijk heel goed tot dat er een solduur losgekomen is op de print waardoor ik de transfodraad in alle bochten moet wringen om hem geladen te krijgen. Ondertussen is het toestel wel al menig jaar in mijn bezit.

Kort samengevat een heel degelijk toestel, maar de toeters en bellen die erbij horen zijn niet van dezelfde kwaliteit. Komt nog bij dat, telkens men het toestel update, men een heel ander scherm krijgt met andere bedieningswijzen, wat voor mij problematisch is. (bvb telkens ik te snel reed kreeg ik plots het geluid van een sirene te horen waarop ik dacht dat de politie achter me reed en ik dus nog meer gas gaf en nog meer sirenes te horen kreeg...).

Eén tip: let op autonomie van de batterijen, zeker als je geen oplader plaatst. Na 4 uur te rijden plots zelf de weg moeten zoeken omdat de batterij leeg is is alleen leuk achteraf.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Je kan kiezen welke kaarten je wil gebruiken de onroute kaarten of of de originele is simpel met een paar klikke te regelen!je onroute kaarten staan gewoon op een sd kaartje en je kan via opties beslissen welke van de 2 je wil gebruiken dus je moet nie steeds je kaarten eruit gooien..voor een euro of 15 kan je al een sigarettenaansteker laten plaats allez hier in Genk toch ..MGent

waarom werkt da bij mij dan PERECT ;)?waar je wel gelijk hebt is da je geen route kan maken maar da is niet nodig die onroute motorkaart kiest automatisch de mooiste wegen uit dus waarom achter de pc zitten als het niet nodig is ;-) wil je dan toch perse een route uitstipellen kan je nog de bijgeleverde mapsource gebruiken !

Link naar reactie

ik heb zo'n Garmin Edge 800, geen gedoe met kabels en houders

gewoon aan uw stuur vastmaken met elastiek en bijgeleverd fietsstuurhouderke

10u cruisen - even opladen - 10u cruisen - etc :-)

en met dit toestel kan je ook op voorhand uitgestippelde routes opladen

edge003.jpg

edge001.jpg

Link naar reactie

@ Pepone: ik kan je niet mailen...mail mij eens ivm onroute kaarten..

@Belair: je bent precies echt een leek in het gps gebeuren. Check misschien eerst volgende site eens: http://www.gpscenter.be/forum/

Daar vind je al veel antwoorden op beginnende gps vragen...

Ik zelf heb een garmin etrex vista en een topomap benelux en een city navigator. Daar kan ik mooie routes mee maken en uploaden naar de gps.

Op de gps zelf kan je ook een route maken...;enkel het scherm is niet supergroot, maar ik kan hem ook gebruiken voor te fietsen en in 'the bush'

Een edge zoals joen zegt is ook zoiets, alleen minder robuust..

K

Link naar reactie

Hallo ik heb zelf een Nüvi 510 en heb ook behoorlijk wat zitten zoeken voor ik routes kon maken of downlaoden...

Eerste en vooral is er een verschil tussen routes en tracks. Mijn 510 kan geen tracks lezen. Ik denk dat dat voor je 255 ook zo is. Met een Edge bvb kan dat wel die is voor fietsers,lopers en wandelaars gemaakt.

Waarom vertel ik dit ? Op Routeyou (en heel wat andere sites) download je geen route maar een track.

Je kan die wel track wel omzetten naar een route en dan afspelen met je Nüvi. Je kan in Mapsource de track bekijken en hem als Route 'overtekenen'. Dat is arbeidsintensief en niet altijd gemakkelijk.

Je kan ook de track omzetten in een route met een programma. Ik gebruik hiervoor WinGDB3.

Je kan veel info vinden via gps forums zoals www.garminGPSforum.be

Als je er echt niet geraakt kan je eens langsgaan bij www.gpscenter.be . Die man kent er alles van en zet je graag op weg. Hij heeft er geen probleem mee als je gps niet van bij hem komt. Hij heeft mij geholpen en mijn volgende gps koop ik zeker daar.

Groetjes,

Patrick

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...