Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GPS steun


papavespa

Aanbevolen berichten

Ikzelf heb een Garmin Nuvi 510 op mijn Vespa GTS 125ie

Bij een Garmin Nuvi 510 motor (BeNeLux en Frankrijk) van € 200 zit zowel een auto-zuignap als een motor-steun die je op je spiegelstang kunt vast schroeven. Deze Garmin is van zichzelf al waterbestendig en heeft een autonomie van 8 uur. Je kan hem dus ook gebruiken in de auto of als wandel-GPS.

Er zijn natuurlijk betere oplossingen, maar die kosten wel wat meer --> bvb Garmin ZUMO 550 of Tom Tom Rider

http://www.gps.nl/gps_op_de_motor.html

Link naar reactie

@NielsW:

Ik heb een Garmin Nuvi 250w. De bevestigingen van RAM Mount zijn zijn mooi en waarschijnlijk ook zeer degelijk en ... prijzig. Ik zoek een eventueel goedkopere alternatief. Maar ik weet dat goedkoop niet altijd een betere alternatief is. Daarom dat ik wou weten of er iemand dit type van bevestiging reeds heeft uitgeprobeerd.

@ePit,

Het zou de bedoeling zijn de GPS wel aan te sluiten op de stroomvoorziening van mijn Vespa. Er zijn zelfs van die steunen waarvan ik de link aangaf die achterin een ruimte hebben om 8 AA batterijen in te monteren voor extra autonomie aan de GPS te geven. Ik denk dat op de duur dit wel redelijk duur aan batterijen zal zijn.

Link naar reactie

Ik heb een steun aangekocht en de nodige bedrading om eventueel aan te sluiten op de lichten. Wanneer je het contact aflegt gaat de GPS ook uit en zal uw batterij niet onnodig leeg getrokken worden.

Ik kom eventueel nog eens terug met de aansluiting via enkele foto's. Is misschien handig als er nog mensen willen aansluiten op die manier.

groeten

Luc

Link naar reactie

Ik heb momenteel geen foto van mijn 12 Volt stekker, maar hij zit in hetzelfde plastic knieplaatje links op de Vespa. Alleen heb ik het 12 cm hoger gemonteerd (net boven de knik) zodat je er niet met je knie tegen komt. Mijn 12V-stekker steekt dus schuin omlaag, maar gaat nog vlot onder het stuur door. Verder is de installatie gelijk met die van de gevonden foto's ;)

Link naar reactie

Ik heb zelf een 12 Volt sigarenstekker op mijn Vespa gezet en bij die Garmin 510 Motor zit namelijk een connector om de GPS constant bij te laden via zo'n sigarenaansteker in de Auto en nu ook op mijn Vespa.

Deze stekker zit bij mij rechts boven op het linkse zwarte knieplaatje naast het handschoenkastje. Daar zit al een stekker voor een optioneel alarm met 12 V permanent of geschakeld! (gebruik de zoekfunctie in het forum om hierover meer te weten)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...