Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tip; "Piaggio Assistance" - verleng het niet spontaan


walterbe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Bij de aankoop van mijn Piaggio scooter was er één jaar pechverhelping "Piaggio Assistance" via VAB inbegrepen. Toen dat dat verviel heb niets ontvangen om dat te verlengen. Maar ik heb mij ook niet zelf spontaan aangesloten bij VAB.

Nu 3 maanden na de vervaldag heb ik een brief ontvangen van Piaggio Assistance met de aanbieding om dat voor nog een jaar te verlengen voor slechts 50 euro (zeer gunstig) maar vooral met ook nog een aankoopbon van 125 euro. Correctie: bon van 50 EUR bij aankoop van tenminste 125 euro.

Die is te besteden bij de dealer waar de scooter is gekocht. Ook geldig voor onderhoud. (heb ze een e-mail gezonden om dat uitdrukkelijk te vragen)

Dat is dus een zeer goede aanbieding. Als dat een algemene strategie is van Piaggio ...mijn tip dus, verleng uw pechverhelping niet en wacht tot ze u een brief sturen.

Dan zit je wel een aantal maanden zonder pechverhelping natuurlijk?

Geen probleem; http://www.total.be , kies "Total assistance", vraag zo'n gratis "total club" puntjeskaart aan, tank elke 3 weken eens 8 liter(*) tegen een iets hogere prijs door bij Total service station te gaan tanken en u heeft pechverhelping via Touring gratis, aangeboden door Total.

(*) als vanwege een te kleine tank het niet lukt om 8 liter te tanken tank bijvb. 4 liter, hou uw bonnetje bij, tank nog eens 4 liter en laat de som op de kaart zetten. Wel tanken bij hetzelfde tankstation.

PS: al heb ik daar nooit problemen mee gehad, op de pomp dat men minstens 5 L moet kopen. Ik probeerde steeds met mijn PX te mikken dat ik toch minimaal 5 l in de tank kon krijgen voor die bonnetjes.

Correctie; pas nu toen ik effectief de overschrijving aan het ingeven was is mijn euro gevallen. Het is geen bon van 125 euro maar van 50 euro bij uitgave van 125 euro. Ook niet slecht natuurlijk, maar toch wel iets minder super.

Link naar reactie
Ben erop ingegaan. De waardebon kan ik makkelijk inruilen, dus pechverhelping gratis.

Bestaat er ook een pechverhelping buiten Belgie/Luxemburg?

Ik denk aan de rit naar Gjovik!

Ik heb pechverhelping bij ethias, ik dacht een 80€ voor 2 voertuigen (bv auto + moto)

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Total Assistance sleept enkel naar de dichstbijzijnde garage en geeft eventueel een vervangwagen voor 1 dag.

Voor een gratis bijstand natuurlijk zéér vrijgevig. Idem voor het buitenland, enkel sleep naar dichtstbijzijnde garage en eventueel een budget van 500! euro om enkel de bestuurder (zonder voertuig) naar huis te brengen.

Voor meer uitgebreidere bijstand moet je naar Touring, VAB, Europ Assistance etc.

Link naar reactie
  • 7 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...