Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa gts 300 ie tunen, informatie gevraagd


Didier Wesp

Aanbevolen berichten

heeft er al eens iemand geprobeerd zijn gts 300 op te peppen, hiermee bedoel ik niet alleen de uitlaat veranderen , of koppeling-vario-riem?

ik zoek eerder informatie over een benzine injectie module;

zo een PM-tuning "fuel injection"

weet iemand wat dit precies doet, en als het schadelijk akn zijn voor de motor, en als het effectief is?

http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/PMDTFI002/FUEL+INJECTION+MODULE+VESPA.aspx

grtz Didier

Link naar reactie

Eigenlijk heel simpel, afblijven.

Die module dient eigenlijk om op het circuit te gaan, en heb je weinig aan in het dagelijkse rijleven. En verder moet je alles kunnen afregelen op een testbank om het een beetje optimaal te maken.

Die module maakt het mengsel rijker of armer en kost alleen maar extra benzine en verbruik.

Ken iemand die het allemaal heeft geprobeerd en uiteindelijk terug naar af is gegaan omdat dit het beste was en is.Sneller kan je hem toch niet maken wegens de begrenzer welke je niet kan uitschakelen.

Link naar reactie

Ah didier ! :D leefde nog :P

Die fuel injectie module past de kenvelden aan van de injectietijdstippen ! Ideaal met een open uitlaat en aangepaste vario :)

Maar zoals Mgent dus al aanhaalde, je moet er wel moeite voor doen ! Testbank etc...

Groetjes

Link naar reactie

@mgent,

merci voor de info, nu ik weet wel dat er een malossi (bobijn?) ken de juiste naam niet , bestaat die je ipv de orginele kan plaatsen, en zo een hoger tourental zou kunnen krijgen, ook hier weet ik zeer weinig over

alvast bedankt.

grtzDidier

Link naar reactie

@hollow,

ja hoor :D

een malossi vario , koppeling en riem kan geen kwaad dus dat gaat zeker het proberen waard zijn, over de rest ga ik proberen meer info over te vinden,

een andere home made uitlaat heb ik al :)

grtz Didier

Link naar reactie

Voor die V4 cilinderkop van Malossi moet je uw piston aanpassen dat er ruimte genoeg is voor de kleppen.

Ook opletten voor 'zwevende kleppen' bij hoge toeren, dus ook de malossi klepveren steken.

En terwijl je dat doet kan je maar beter de kleppen zelf van Malossi nemen.

Bij zulke ingrepen ligt het blok toch al open, dus neem dan meteen de 300cc- kit van Malossi.

Kostprijs van dit alles zal rond de 1200€ liggen zonder werkuren (als je het zelf doet).

Vergeet niet dat je dan met toleranties zit van 0.2 dus als uw waterpomp of ontsteking het begeeft zit de boel meteen vast.

En voor die 1200€ zal je een beter middenbereik hebben en misschien al bij al 5pk meer.

Om dan effectief sneller te gaan rijden moet je ook de eindvertanding en ario en koppeling aanpassen.

Wat een hap van zo'n 600€ is. Doe er dan een Akrapovic uitlaat bij van 370€ en je zal snel gaan.

Maar rechtdoor kan iedereen snel rijden, het is echter in de bochten dat de man met het zwaarste stel kl*ten het voortouw neemt.

Dus... voor het geld dat het allemaal kost zal je misschien de snelste scooter hebben maar niet de snelste piloot. Laat dat ding standaard en je zal er het meest plezier aan hebben, en je moet er geen schrik voor hebben om hem af te beulen, ze kunnen er tegen.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Hewel, ik rij rond met een GTS 300 ie.heb ne mallosi vario en remus uitlaat. Ge voelt het verschil wel maar verwacht geen mototoestanden!!!Het blijft immers een Vespa. Wil je sneller gaan koop dan beter een moto! Zijn met vrienden zelfs in Italie geweest en overal daar info gevraagd in erkende piaggo winkels. Allemaal zeggen ze hetzelfde. Er bestaat niets buiten vario en uitlaat om hem wa op te tunen. Of een volledige piston met cyl.wat enorm veel geld kost. Hebben met vrienden in Italie gesproken die in de racerij zitten en van kinds af aan hun brommertjes enorm oppepten en allemaal zeiden ze : blijf eraf!! Dus ik zou zeggen;leer uw vespa aprecieren hoe hij is want zelfs al moest hij sneller gaan, ook dat word je gewoon.Vraag maar aan Peppone die was er bij

Link naar reactie

Ducati verkoopt onbegrenzde CDI-unit's, bij Zipjes 50cc kon je met zo'n aangepaste CDI die wel 85 laten rijden :) Ik weet wel niet of dit het geval is bij 300cc

Maar ik ben ook van mening dat je dan beter niets doet, en als je snel wilt gaan, koop een moto :) Ducati 1198SP Vroem vroem

Groetjes Tooni

Link naar reactie

@toon r ;

een cdi die hoge touren maakt heb ik van gehoord dat ze bestaat, maar je zou ze niet mogen stekend doordat bij hoge touren de kleppen zouden gaan zweven.. dit zou enkel mogen indien er malossi klepveren geplaatst zouden worden.

grtz

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hoi,Ik durf er ook niet aan om er motorisch aan te gaan knutselen,,,

Ga wel de vering met de tijd aanpassen,Hyperpro heeft een setje voor achter ontwikkeld,

http://www.hyperpro.com/

Schijnt een verbetering te zijn?

Ga vd winter wel in verdiepen,,,

Groet,AJ

Link naar reactie

Ik vind dat de PM injectie module wel degelijk wat uitmaakt. Vanuit de base settings heb ik gisteren eens wat geexperimenteerd met de tuningmodes en daar voel ik duidelijk verschil in gasrespons. Ik kan nu wheelies maken bij vertrek, niet dat ik dat wil maar is wel mogelijk, ze gaat de lucht in. Deze module is dynojet getest en zal niet voor niets ontwikkeld zijn natuurlijk, zijn geen domme jongens daar bij PM Tuning. Het is alleen de juiste setup te vinden en dan gaat ze als de brandweer. Ik heb wel nog de Akrapovic en Polini variator set.

Dik tevreden.

Link naar reactie
  • 8 jaren later...
  • 1 jaar later...

hoi ik heb een gilera runner nu nog 200 cc 4t met een vespa gts blok dus (piaggioleader) en ik wil deze maximaal tunen dus echt alles wat er maar aan kan gebeuren carters uit frezen de inlaat bewerken andere uitlaat riem en koppeling cdi zelfs een power filter 😂😂😂 enzo voort echt alles maar ook de carburateur en deze vind ik niet heeft er hier iemand mischien een idee wat voor en welke maat en mischien een link naar de site ofzo want heb bijna alles ga men blok ook reviseren alleen bij de carburateur vind ik weinig tot geen informatie over de leader modellen en vind dus ook geen race uit voering hiervoor

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...