Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Van Genk naar China met de Vespa


designo

Aanbevolen berichten

@ stinger: een collega van mij is vorig jaar met de motto naar Japan gereden, het was eerst de bedoeling om naar China te rijden maar wegens de papieren rompslomp en het financiele plaatje China links laten liggen en in Rusland de boot genomen naar Zuid korea en dan door naar Japan.

je kan meer info vinden op hun webblog "four2japan"

succes, Frank

Link naar reactie
Go for it Nero

In China zou men buiten een visa verplicht zijn een gids mee te nemen (op de vespa??) en deze 200€/dag te betalen...

Verder zijn er een paar landen waar het momenteel nogal onrustig is (zuidelijke staten van Rusland, arabische landen) om te zwijgen van de landen die als "onveilig" beschouwd worden om door te reizen. Na mijn "avontuur" in La Louviere begint een mens toch een beetje na te denken...

Voorlopig blijft China bij mij in de lade liggen, maar een Europees avontuur(tje) zit er misschien wel in dit jaar.

In ieder geval veel succes en geluk toegewenst op je reis naar het land van de rijzende zon (of is dit Japan)!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Allemaal bedankt voor jullie toffe reacties,ik zal er zeker rekening mee houden wat jullie zeggen en ook alle mensen aanschrijven die jullie voorstellen,zoals gezegd en geschreven zal ik alles up daten en jullie op de hoogte houden via de site,maar geduld he,niet alles gaat zo snel,dus

www.naarchinametdevespa.blogspot.com

Link naar reactie
In ieder geval veel succes en geluk toegewenst op je reis naar het land van de rijzende zon (of is dit Japan

Dat is inderdaad Japan en niet China.

China is het land van de eeuwige rijstvelden... ;-)

Link naar reactie
Go for it Nero

Verder zijn er een paar landen waar het momenteel nogal onrustig is (zuidelijke staten van Rusland, arabische landen) om te zwijgen van de landen die als "onveilig" beschouwd worden om door te reizen. ...

Er zijn wel meer landen waar het onrustig is, maar als hij door arabische landen gaat maakt ie volgens mij wel een gigantische omweg...:P Kirgizie was vorig jaar onrustig maar dat leek voor de reizigers wel mee te vallen. Verder valt het in Centraal Azie best wel mee qua 'onveiligheid' (sowieso een erg subjectief begrip).

China schijnt legaal idd niet te doen te zijn dus ik ben benieuwd hoe je dat gaat tackelen.

Volgens mij hebben we vorig jaar even contact gehad per mail. Ik ga mijn reisplannen iig nog even in de lange planning zetten. Ik wens jou veel succes en zal je reis op de voet volgen!

Ow deze ken je wel lijkt me: www.advrider.com, www.horizonsunlimited.com alles wat je moet weten.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Beste forum leden

een kleine up date,ben eindelijk begonnen met foto's te posten,sorry dat het zo lang heeft geduurd maar ze staan op de web site,ik ga proberen om ze zo snel mogelijk allemaal te plaatsen,je mag steeds positieve reacties neerschrijven,of tips tot binnenkort

Link naar reactie
ferm, gaat er ook iemand het Blog bijhouden om de mensen te laten weten waar ge zijt op dat moment ? eventueel ook met sfeerfoto's ?

Dat is de bedoeling. In het beste geval zou 'm met zijn gsm een mail + foto naar zijn blog kunnen sturen en wordt dat gepost. Nu nog bereik zoeken...:)

Link naar reactie

volgens het artikel in het nieuws blad : "Hij zal een helm op zijn camera plaatsen..." als dat geen straffe toeren zijn. Maar ik kijk er al naar uit om de blog te volgen. Veel succes !!!!!

Link naar reactie

Veel plezier, Mario! 't Is nu al een boeiend verhaal!

Er bestaat geen beter vervoermiddel om zo'n reis te maken, trouwens. Mail me gerust, mocht je een pint willen pakken om wat ideekes en tips uit te wisselen. Ik heb er al een paar Vespareisjes opzitten en vertrek deze zomer weer richting Westelijke Sahara (onder Marokko). (Of der moest een revolutie uitbreken in Algerije zodat de grenzen daar eindelijk eens terug opengaan... drommels :)

Happy cruising!

pl

p.s. Huurt al maar een plekje in een container om uw wesp achteraf terug te verschepen. Die Struzzo laat je na zo'n ervaring van z'n leven niet meer achter in China zene... Trust me ;o)

Link naar reactie
  • 3 weken later...
mijn oprechtste respect en veel succes toegewenst !

lijkt mij een super verhaal om te volgen, dus bij deze...

kan goed zijn als hij vertrekt dat ik hem wel kom uitwuiven in Genk, is het miss geen goed idee om een soort vespa stoet voor te bereiden tem de grens dat we met zen allen achter hem aan rijden tot hij de grens overgaat ?

dat is nog eens een mooie steun! ik zou in ieder geval mee willen rijden tot aan de grens en ik denk nog veel anderen ook!

Veel succes in ieder geval!

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...