Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa GTS 125


Julo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum aangezien ik deze morgen pas mijn fonkelnieuwe Vespa GTS 125 in kleur Bronzo Perseo heb aangekocht. Ik heb echter enkele vraagjes rond het gebruik van de Vespa.

- Op welke manier beveiligen jullie de Vespa tegen diefstal? Welk soort slot gebruiken jullie?

- Iemand ervaring met het bevestigen van een rieten mand op de achterpakdrager, dit lijkt me wel handig om onze helmen in op te bergen bij een uitstapje.

Alvast bedankt voor jullie tips!!

Link naar reactie

Proficiat met je aankoop!IK zet hem gewoon op stuurslot,maar ik heb dan ook een diefstal verzekering afgesloten en dat geeft me toch een gerust gevoel.

Ik heb een topkoffer laten monteren en daar heb ik al veel plezier van gehad. Ideaal om als passagier tegen te leunen en je kan er 2 helmen in kwijt

Link naar reactie

Proficiat met je nieuwe aanwinst en welkom op dit forum ;-)

Zoals Peter1 zegt,gewoon stuurslot is voldoende,sleur niet met zware sloten of kettingen,als ze willen,nemen ze je Vespa toch mee :-(

Een topkoffer is handig (veel opbergruimte)en comfortabel voor de passagier als rugsteun.Vraag info aan je dealer.

Als je nog meer vragen hebt:één goede raad:probeer éérst de "zoekfunktie" rechts op de groene balk,misschien heeft iemand die vraag vroeger al gesteld en vind je daar een antwoord.

Veel rijplezier en hou het veilig !

Link naar reactie

Proficiat met je aankoop, een topkoffer is onmisbaar, niet alleen je helmen maar ook andere waardevolle zaken en eventuele boodschapppen kan je er gemakkelijk in opbergen. De passagier kan ook genieten van een rugsteun. Een rieten koffertje geeft misschien. wat meer de knusse sfeer van het zuiden, maar het zicht van een topkoffer went zeker. Veel rijplezier en toffe momenten met je vespa!

Link naar reactie

Proficiat met je gts-keuze; probeer altijd je vespa aan een vast voorwerp (boom of paal) te koppelen. Persoonlijk vind ik een topkoffer lelijk en verkies ik ook een rieten mand; zelf gebruik ik een mand die ik met een stevige snelbinder aan de achterdrager bevestig. Veel rijgenot in het nieuwe jaar!

Link naar reactie

ja,zo nen topkoffer,da's gerief..vooral als'm niet opengaat en uwe helm steekt erin :-))

http://gallery.scprimavera.be/main.php?g2_itemId=11572&g2_enterAlbum=0

Link naar reactie

Vanmorgen mijn Vespa gaan ophalen bij de dealer en al enkele kilometertjes gereden. Echt zalig maar uiteraard wel wat koud in dit barre weer. Over het stuurslot heb ik wel nog een vraagje. Normaal gezien zou je gewoon het stuur volledig naar links moeten draaien en het contact op lock zetten maar dit lukt me niet. Wat kan ik fout doen waardoor dit niet lukt?

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Normaal gezien zou je gewoon het stuur volledig naar links moeten draaien en het contact op lock zetten maar dit lukt me niet. Wat kan ik fout doen waardoor dit niet lukt?

TIP: handleiding goed lezen

Link naar reactie

Spijtig genoeg heb ik geen foto's van de mand op de vespa. Momenteel staat hij in winterberging want ik ben enkel een mooi-weer rijder. Wat ik er wel bij wil vermelden is dat er geen twee helmen in geraken, daarvoor is ze te klein. Veel plezier met de nieuwe Vespa.

Link naar reactie
Vanmorgen mijn Vespa gaan ophalen bij de dealer en al enkele kilometertjes gereden. Echt zalig maar uiteraard wel wat koud in dit barre weer. Over het stuurslot heb ik wel nog een vraagje. Normaal gezien zou je gewoon het stuur volledig naar links moeten draaien en het contact op lock zetten maar dit lukt me niet. Wat kan ik fout doen waardoor dit niet lukt?

!

Veel succes met je aankoop.

Link naar reactie

Beste,

Voor mijn scooters heb ik een slot gekocht bij brico, die voldoet aan alle normen die in Nederland gelden voor de verzekering. Het ding weegt wel iets, maar kan in je rieten mand hé. Het is een dichtgelaste ketting met bescherming voor de Vespa van 1.50 en kost ongeveer €50. Die bevestig ik rond de vloerplaat en rond een paal. Enkel met een slijpschijf krijg je die kapot. Het is maar een idee...hopelijk ben je er iets mee.

Gtz Pieter

Link naar reactie
Het ding weegt wel iets, maar kan in je rieten mand hé.

Je kan die ketting ook rond je nek hangen i.p.v. die op te bergen. Dan heb je ineens een punk-look en dat past nog perfect bij je Frank Bomans vest ook. :-)

Link naar reactie

hallo

ik heb zelf op mijn rode gts 125ci een rieten mand staan - omdat ik het mooi vind. Een extra helm kan er niet in, daar is de mand niet hoog genoeg voor (het is een rieten koffer die op de oude fiats werden gezet) kan tegen weer en wind. staat er ook op met snelbinders. Topkoffer vind ik niet mooi, is wel praktisch, maar als vrouw kijk ik naar wat ik mooi vind ;-) en niet of het zo praktisch is.

Mijn vespa zet ik op stuurslot maar ik doe ook nog een slot op de remschijf, waar een alarm op zit, van zodra je het stuur beweegt dan treed het alarm in werking.

groetjes katleen

Link naar reactie
  • 2 weken later...

mijn vermoeden werd bevestigd... Productiefout waarbij er een fout aan de gietmal van het handschoenkastje zat en het stuurslot niet werkt. Nieuw stuk besteld... Plezant is anders bij een nieuwe Vespa!

Link naar reactie

Ik heb ondertussen ook een mand gemonteerd op de achterklapdrager. Eenvoudig te monteren en af te nemen met 4 vleugelmoeren. Er kunnen perfect 2 jethelmen in, nu enkel nog een manier om die iet of wat af te sluiten.

Link naar reactie
Ik heb ondertussen ook een mand gemonteerd op de achterklapdrager. Eenvoudig te monteren en af te nemen met 4 vleugelmoeren. Er kunnen perfect 2 jethelmen in, nu enkel nog een manier om die iet of wat af te sluiten.

Ben zeer geïnteresseerd, waar heb je dat gevonden/besteld?

Link naar reactie

De mand van de Batjeshoek (brolwinkel in de buurt) en het materiaal om te bevestigen bij de Euroshop. Dergelijke manden heb ik ook reeds bij Halfords zien staan maar bij hen zit er geen doek in en dat vind ik minder mooi. Voor de bevestiging heb ik dus 4 vleugelmoeren, 4 bouten van ongeveer 50mm en 4 van die bevestigingsplaatjes voor houtconstructies waarin reeds gaatjes zitten.

Gewoon de mand op de achterpakdrager zetten. De bouten in de gaten in de plaatjes en tussen het riet doordrukken, langsonder op de pakdrager bevestigen door er een plaatje en een vleugelmoer tegen te zetten.

Als je me kan vertellen hoe ik een foto kan posten geef ik je een beeld van hoe het eruit ziet.

Succes!

Link naar reactie

imag0089nv.jpg

Is niet echt een foto van de beste kwaliteit maar het geeft je een idee van welk beeld dit geeft. Dit is natuurlijk wel een grote mand aangezien ik er twee helmen in kwijt wou...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...