Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olie vespacar tm


bardi

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kan iemand mij met zekerheid vertellen welke olie er in de versnellingsbak moet van een

vespacar TM 703 V, benzine 122 cm3 van 1995?

Ik hoor drie verschillende opinies...Iemand die een werkboekje of andere betrouwbare bron heeft?

Alvast bedankt, groeten, bardi

Link naar reactie

@mahieu, dit is het antwoord van Van Roekel van een mailke van mijn maat... ..Klopt het dan dat er andere olie op een boite moet van een tm 123cc versus 218cc?

Excuus voor het late antwoord, het is er even bij in geschoten vanwege de

> drukte.

> Wij doen in een versnellingbak van een APE TM altijd 75 W 90

> Geen tweetaktolie gebruiken.

>

> Vriendelijke groet,

>

> J.C. van Roekel

Ik heb geen foto's van de ape, maar is zelfde 'kas' als de jouwe, vespacar TM 703 V, benzine 122 cm3 van 1995

Link naar reactie

volgens Castrol:

SAE 75W-90 is ook geschikt voor versnellingsbakken zonder differentieel en voor verdeelbakken waar een olie wordt voorgeschreven die aan de volgende specificaties beantwoordt: API GL 4 en SAE 75W-90, SAE80W of SAE 75W-85W.

zie: http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9017308&contentId=7031562

(ik herinnerde mij deze website toen ik op zoek was naar SAE90 voor mijn LIS)

Link naar reactie

Ok, merci Luc en Joene

@Luc, mijne maat rijdt elke dag met zn ape rond en bijgevolg zal hij niet rap een extra ritje nodig hebben...mocht hij toch de nood hebben om eens met een paar vespacarrekes samen te snorren, laat ik het zeker weten! Ik zal dan jammer genoeg niet meer kunnen meerijden met de mijne, vermits ik daar afscheid van genomen heb nadat er een auto in mn zij reed, ik overkop ging...na een paar weken zonder deur rond te rijden liep mn moteurke vast en verkocht ik mn karreke...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...