Pietjah Geplaatst: 28 november 2010 Delen Geplaatst: 28 november 2010 Hallo, Na tal van avonden is mijn Vespat pk50xl klaar om terug te rijden. Op 1 probleem na: het contactslot. Ik was aan het prutsen om het eruit te krijgen, en nu gaat het er niet meer in. Een plaatje voorkomt om het in de opening te krijgen: dit plaatje dus: ik denk dat dit het complete slot is? het middenste stukje krijg ik er ook niet vlotjes door : hopelijk lukt het me nog vandaag. Bedankt!! Pieter Link naar reactie
cee Geplaatst: 28 november 2010 Delen Geplaatst: 28 november 2010 al deze stukken kan je van elkaar doen hé? bij mijn pk, moest je het deeltje helemaal links op de foto er langs voor in steken. en al de andere delen langs de kant waar je elektronica zit. groetjes, Cée Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 al deze stukken kan je van elkaar doen hé?bij mijn pk, moest je het deeltje helemaal links op de foto er langs voor in steken. en al de andere delen langs de kant waar je elektronica zit. groetjes, Cée Dat weet ik , maar aan dat stukje hangt een ijzeren plaatje. Waardoor hij niet in het gat geraakt.. groetjes, Pieter Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 28 november 2010 Delen Geplaatst: 28 november 2010 onderaan zit een klein gaatje waar je een dun pinnetje moet induwen om het plaatje van uw cilinderslot in de duwen,doe dat terwijl uw sleutel insteekt en je kan de cilinder er mooi uitschuiven Link naar reactie
George Bertram Geplaatst: 28 november 2010 Delen Geplaatst: 28 november 2010 Maar Pieter, als er in je frame geen inkeping zit waarin dat nokje kan vallen, dan zal je dat daar nooit inkrijgen zonder de 'boel wat te helpen' (ofwel nokje afslijpen!). Stomme vraag misschien, maar weet je zeker of dat het juiste deel is? Bij mijn PK (bwjr 86 - heb hem op dit moment volledig uit elkaar liggen) zit er niet zo'n grote nok aan. Klein nokje en klein sleufje in frame waarin het nokje valt. Succes, George Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 28 november 2010 Delen Geplaatst: 28 november 2010 Je moet het slot pas als laatste monteren. Heb het net zo geïnstalleerd: 1. Stuurblokkering installeren en daarna de contactdoos aan de voorkant. 2. Controleren met een lange schroevendraaier of de drie contacten goed staan (lock, off, on) 3. Stand in off zetten 4. Slothuis installeren 5. Slot door Slothuis steken via de schuine geleider en als het helemaal inzit naar rechts draaien. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 Allemaal zeer wel bedankt!!! Probeer dit vandaag nog. groetjes, Pieter Link naar reactie
tintinpeter Geplaatst: 20 maart 2011 Delen Geplaatst: 20 maart 2011 Ik zit hier ook een beetje te vechten met mijn cilinderslot van mijn PK 50 XL. Ik heb mijn slothuis (en de rest ) laten zitten want ik kreeg het er niet uit. Ik heb enkel de cilinder eruit gehaald. IK probeer nu mijn nieuwe cilinder te installeren. Maar kom wat weerstand tegen. Of hij gaat er niet helemaal in of als hij erin zit komt hij er weer heel makkelijk een paar millimeter uit als ik de sleutel eruit haal. En dan doet hij het niet meer. Weet hier iemand raad mee? Alvast bedankt, groeten Peter Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.