Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verzinken


pietermann

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

ik zoek in de regio van Oost-vlaanderen een verzinker die per kilo werkt.

Ik heb hier nog een hele hoop assen, boutjes, veertjes, hendeltjes,... liggen die ik graag zou hergebruiken voor een project.

Ik wil dus zo iets van resultaat:

Van dit:

1278651952-670.jpg

Naar dit:

1278651952-671.jpg

(weet trouwens iemand wat de correcte benaming is van het proces zoals het resultaat van hierboven? Trommel verzinken? Elektronisch Verzinken? ...?)

Wie oh wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Pieterjan

Link naar reactie

Ik woon in Beveren. Ik ken wel iemand. Ik heb ook (enkele) stukken te laten verzinken. Als we samenleggen, sparen we wel wat uit. Ik heb alleen de veer van de voorvork die verzinkt moet worden. De moeite dus niet om alleen te laten doen. Als je interesse hebt, hoor ik het wel.

Chris

Link naar reactie

Verzinken is verzinken. Dus een laag zink aanbrengen. Zie resultaat hierboven. Chromeren is chromeren, dus een laagje...Verzinken kost niet veel (40-50 euro / kilo of per mand) en chromeren kost (veel) meer.

Link naar reactie

je hebt het warmverzinken = galvanizeren en ook het elektrolytisch verzinken waarvan je een paar foto's staan hebt

warmverzinken is eigenlijk het metaal in vloeibare zink onderdompelen

elektrolytisch verzinken is ook onderdompelen maar waarschijnlijk met een andere badsamenstelling van de zink en voor het aanbrengen gebeurt er iets met elektrische lading; maar das iets voor wikipedia, niet voor mij

groeten

koen

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...