Jump to content
Vespaforum.be

Oude Vespa, Misa, Bevelux, Nedespa Reclames

mr160

Recommended Posts

Lambretta 125 LC reclame (1951)

post-3598-0-37675900-1420812294_thumb.pn

Lambretta (NETCO) 125 LD, D, E reclame

post-3598-0-97768700-1420812295_thumb.pn

Lambretta Shop G. De Ruysscher en Zoon, Aalst-Mijlbeek

post-3598-0-06039000-1420812970_thumb.jp

Lambretta Club Aalst

post-3598-0-70209800-1420813049_thumb.jp

• 5 years later...

Dan zijn die in 10 jaar tijd niet veel duurder geworden, mijne Sprint in 1975, 27.730 Bfr

Schermafbeelding 2020-08-07 om 18.41.01.png

• Like 2
Op 19/11/2010 om 04:13, AJ zei:

@Tyrian,

Kan nu ook nog hoor!!!

Alleen moet je nu een rug of 8 mee brengen...

(Maar ja,Dat is met al die oude dingen zo),Al hoewel,,,(Schoolvriendinen zijn nu wat makkelijker te krijgen)!

Groet,AJ

Tja die krijg je gratis, totdat ze weer gaan dan ben je berooid. 
uiteindelijk is een klassieke Vespa goedkoper, maar dat geld voor alle vrouwen.

• 11 months later...

Dit is al een wat oudere topic, maar sinds vandaag ben ik in het bezit van

een oude, originele sticker met het bedrijfs - logo van "Nedespa" uit Roermond 😎

Waar zou hij ergens op de scooter geplakt hebben gezeten, weet iemand dat??

Hij is  20 X 3  cm...

STICKER OUDE VESPAIMPORTEUR.jpg

Edited by Hansratlook

Dit logo zag ik nooit eerder. Is iemand bekend met een andere bron (naast een beschrijving in een Marktplaats advertentie) die dit kan bevestigen? Tot vandaag zijn er geheel andere bedrijven actief onder die bedrijfsnaam. 

Qua design past het niet echt in het tijdsbeeld; noch bij overige Vespa-fonts en stylering. Ook de vorm vind ik vreemd voor een scooter. Van andere invoerders of licentiebedrijven in diezelfde periode zijn me ook geen stickers bekend (wel van verdelers of garagepunten).

• Like 2

Nee hoor, dat Nedespa logo is van de jaren 80 (of eind jaren 70?), van vóór Vespa Benelux overnam. Ik heb er ook zo eentje liggen, maar die dingen werden voor zover ik weet niet op hun scooters geplakt, eerder een promotie sticker.

• Like 2

Alle bedrijven in de jaren 60-70  van heel groot tot de  "drogist op de hoek " 

hadden als reclame- en verzamelobjecten , stickers en speldjes etc etc.

Dus waarom zou "Nedespa" die dan niet hebben gehad 🙄

Of deze ooit op en scooter werd geplakt door hun weet ik niet, maar ik ga het

waarschijnlijk wel doen  [ weet alleen nog niet waar  🤣 ]

---

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By jeansprint
      Lederen map met het logo van Piaggio/Vespa en de MISA initialen, verpakt in een doorzichtige hoes met het logo van Delvaux-Createurs.
      Map gemaakt door de alom gekende Delvaux, maak nog steeds prijzige handtassen trouwens.
      In de map een kaart van Europa, een uitnodiging voor een bezoek aan de gloednieuwe fabriek ( opgestart 1 januari 1955 ) te Jette en een diner op de Grote Markt van Brussel.
      Dit alles was ter gelegenheid van Sint-Elooi, dag van de festiviteiten 1 december 1955.
      Weet iemand meer over deze dag? Groeten, Jan.

• By FilipeWR
      Dear all,
      first of all sorry for writing in english.
      I am looking for data concerning a GL model built at MISA.
      Where can I provide information related to the model build there especially number produced and also a suitable maintenance handbook.

all the best an regards Filipe
    • By andyv
      Hallo, 
      Ik heb onlangs een vespa’s 150 VGLA1M van 1960 gekocht en ga deze opnieuw laten spuiten.
      Kan er mij iemand zeggen wat de originele kleuren zijn(max meyer kleuren) + kleurcodes  van dit type en jaargang? 
      Alvast bedankt 

Groeten 

Andy 

• By roellie1606
      hoi allemaal
      ik ben nieuw hier en heb een vraag ivm een aankoop van een gl 150 uit 1961
      ik ben nu al meerdere malen bij de rdw geweest omdat het chassis nr niet goed leesbaar meer is 
      naar een forensisch onderzoek is er uit gekomen (volgends rdw)
      dat ik een 125 frame heb met een 150 motor eronder 
      nu zit er een stickertje aan de linkerbil binnenzijde met nog net te zien gl erop net als de persoon hierboven 
      ook heeft mijn motor een s120/17b carb erop liggen met een choke via de luchtfilter 
      nu is mijn vraag kan ik met iemand hier op het forum in contact komen die mij het een en ander kunnen vertellen over welke motor ik nu heb
      dit omdat het rdw mijn motor wil gaar keuren met een 125 frame met een 150 motor eronder 
      dus ik hoop dat iemand mij kan helpen 
      mail of bel mij zodat ik evt wat meer te weten kan komen 
      rawverberkt@gmail.com
      0628760553

alvast bedankt en vriendelijke groet roel verberkt 

• By Wilby
      Voor onze Nederlandse vrienden, ik ben  begonnen aan de restauratie van een VNB4 Misa die blijkbaar verkocht is geweest in Den Bosch Nederland.
      Het logo staat op de linkerbil maar helaas er ontbreken 1 of 2 letters. Iemand die daarover iets weet. 

• Create New...