Administrator Posted May 9, 2014 Posted May 9, 2014 een aantal topics zijn verplaatst geweest: http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/14436-vespa-gl-handleiding/ http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/23833-gl150-vgl1t-nederlandstalige-handleiding/
k0en_NL Posted January 7, 2018 Author Posted January 7, 2018 (edited) Zo, tijd geleden! Ondertussen getrouwd, kind gekregen, je weet wel hoe dat gaat Klusruimte is inmiddels verkocht, Vespa ligt nog steeds in onderdelen; maar ik ga er nu eindelijk wel verder mee. Besloten om hem helemaal te laten stralen en wil eigenlijk deze stijl: Nu nog opzoek naar de juiste kleur codering. En twijfel verder nog of ik het zadel pak wat erbij zit, of dat ik er 2 van die grote leren erop ga zetten. Ben er nog niet over uit. Verder was ik benieuwd waar jullie de onderdelen vandaan halen? Edited January 7, 2018 by k0en_NL 1
iwan64 Posted January 7, 2018 Posted January 7, 2018 Beste Koen, Mooi dat je na een paar jaar toch weer de draad hebt opgepakt om deze mooie Wesp op te knappen. Er zijn genoeg adressen om originele vespa onderdelen te kopen. Maskes in Rijen, Vespa classic parts in Maasmechelen, Vespagarage in Biest-houtakker . Zelf zeer te spreken over Vespa classic parts in Maasmechelen. Onder een paar links om te originele kleur te achterhalen. Succes met de restauratie gr Iwan https://www.vespafarben.de/vespa-originalfarben-lack/ https://www.vespafarben.de/vespa-originalfarben-modelle-typen/
k0en_NL Posted July 6, 2020 Author Posted July 6, 2020 Zo... bijna 10 jaar geleden eerste post in dit topic, bijna 8 jaar geleden de laatste... en nu maar weer eens aan de slag. Zojuist alle foto's in het topic weer goed gezet (had ze nog op een harde schijf staan).\ de klusruimte is niet meer in de familie, de Vespa nog wel... die ligt al 8 jaar in onderdelen in kratten her en der, en sinds een jaartje bij mij mij in de schuur. Ben nu wat ruimte aan het maken in de schuur zodat wel sleutelruimte ontstaat en ik weer aan de slag kan. Heb inmiddels mijn ambities weer wat bijgesteld. Op dit moment geen budget om te stralen/spuiten ed. Daarom ga ik hem helemaal weer in elkaar zetten met de onderdelen die ik nu allemaal heb. Eerst rijdend maken en dan weer verder kijken.Dit omdat ik waarschijnlijk al genoeg kwijt ben aan onderdelen om hem nu lopend te maken. Nu eerst maar eens een logische volgorde bedenken van het in elkaar zetten... Ik denk de foto's maar eens achter te voren doorlopen Waar halen jullie draden voor een draadboom te maken vandaan? Volgens mij als ik 3 meter van alles heb, heb ik al genoeg. 1
Mister T Posted July 6, 2020 Posted July 6, 2020 Heb je toevallig geen foto van die pinkers ik heb er hier precies nog liggen en wist niet van wat ze waren.
k0en_NL Posted July 6, 2020 Author Posted July 6, 2020 Je bedoeld die vleugels van die achterlichten?
kristofd Posted July 6, 2020 Posted July 6, 2020 Je kan misschien eerst op zoek gaan naar de originele lak, kost niet veel alleen veel geduld
k0en_NL Posted July 6, 2020 Author Posted July 6, 2020 Dat laatste ben ik ook van plan. Staan eerder in het topic een paar links van, maar die doen het niet meer. Even kijken of ik daar wat van kan herleiden naar originele topics.
k0en_NL Posted July 7, 2020 Author Posted July 7, 2020 Zal kijk of ik er morgen betere fotos van kan maken
k0en_NL Posted July 9, 2020 Author Posted July 9, 2020 Op 6/7/2020 om 16:59, Mister T zei: Heb je toevallig geen foto van die pinkers ik heb er hier precies nog liggen en wist niet van wat ze waren. Zie bijlage.
Mister T Posted July 9, 2020 Posted July 9, 2020 Weet er soms iemand of deze origineel zijn? of van waar die komen. Bedankt
k0en_NL Posted July 9, 2020 Author Posted July 9, 2020 Ik denk het haast van niet. Ik weet ook niet meer of ze bedraad waren toen ik het spul demonteerde, maar als ik elektrisch nakijkt, zit er niets van knipperlichten op.
Mister T Posted July 15, 2020 Posted July 15, 2020 Ik heb er namelijk nog zo twee liggen. Heb ze eens gevonden bij een lot onderdelen en had deze nog nooit gezien.
k0en_NL Posted September 19, 2020 Author Posted September 19, 2020 zo, vandaag maar eens begonnen om het blok een beetje op te frissen, om hem open te kunnen maken. Ook een verrijdbare werkbank gemaakt om een beetje fatsoenlijk te kunnen werken: 1
k0en_NL Posted September 20, 2020 Author Posted September 20, 2020 Zo, vanmiddag de kop er maar eens vanaf gehaald, voor zover ik kan beoordelen valt de schade aan de cilinderwand wel mee. De cilinder zelf ziet er minder uit volgens mij. Maar goed, denk dat ik dat uit moet besteden, ik heb het gereedschap niet om het te meten of het allemaal nog goed is. En man man man, waar ben ik aan begonnen. 10 Jr geleden alles uit elkaar gedraaid en in een bak gegooid.. En nu alles bij elkaar zoeken... Maar goed, gelukkig komende winter nog niets te doen 1
Niels_1977 Posted September 20, 2020 Posted September 20, 2020 Cilinder en piston zien er nog prima uit! Schoonmaken, goed verpakt (plastic zak) opbergen zodat er geen onnodig extra vuil bij komt, en hergebruiken. Wat ik zo kan zien, enkel de zuigerveren vernieuwen. Cilinderwand ziet er nog goed uit!
nero Posted September 20, 2020 Posted September 20, 2020 Is dat een (geboord) gat in de piston bovenaan? Of is dit standaard bij deze zuigers? Groetjes, nero.
k0en_NL Posted September 21, 2020 Author Posted September 21, 2020 (edited) Ik zie trouwens dat dit type een "kamzuiger" heet? http://www.classicscootersshop.nl/index.php?item=kamzuiger-57_4mm&action=article&aid=1472&lang=NL Edited September 21, 2020 by k0en_NL
k0en_NL Posted September 22, 2020 Author Posted September 22, 2020 Ben nu even verder gegaan met de voorkant, zit op gereedschap te wachten om verder te kunnen met het blok. Hoe halen jullie zo'n lager eraf? Is er geen andere mogelijkheid dan een lagertrekker?
nero Posted September 22, 2020 Posted September 22, 2020 Je kan proberen om de lager te verhitten en dan met 2 schroevendraaiers tegenovergesteld tegelijkertijd te prangen. Meestal komt die lager dan wel los. Groetjes, nero. 1
k0en_NL Posted September 22, 2020 Author Posted September 22, 2020 Dank je Ik heb overigens een catalogus met onderdeel nummers (catalogue of spare parts) voor een Vespa 150 of G.L. Is er ook een lijst met onderdeel nummers die correspondeert met de nummers in het boek? Ik ben namelijk op zoek naar nieuwe lagers voor de voorvork en lagers voor de stuurpen. Met nummers communiceert dat wat makkelijker.
nero Posted September 22, 2020 Posted September 22, 2020 Normaal vind je de afmetingen op de zijkant van de lagers, als je goed kan lezen. Groetjes, nero.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now