Jump to content
Vespaforum.be

Restauratie Vespa GL 1957


k0en_NL

Recommended Posts

  • 3 years later...
Posted (edited)

Zo, tijd geleden!
Ondertussen getrouwd, kind gekregen, je weet wel hoe dat gaat :)
Klusruimte is inmiddels verkocht, Vespa ligt nog steeds in onderdelen; maar ik ga er nu eindelijk wel verder mee.

Besloten om hem helemaal te laten stralen en wil eigenlijk deze stijl:

P1290686-600x450.JPG

Nu nog opzoek naar de juiste kleur codering.
En twijfel verder nog of ik het zadel pak wat erbij zit, of dat ik er 2 van die grote leren erop ga zetten. Ben er nog niet over uit.

Verder was ik benieuwd waar jullie de onderdelen vandaan halen?

Edited by k0en_NL
  • Like 1
Posted

Beste Koen,

Mooi dat je na een paar jaar toch weer de draad hebt opgepakt om deze mooie Wesp op te knappen.

Er zijn genoeg adressen om originele vespa onderdelen te kopen.

Maskes in Rijen, Vespa classic parts in Maasmechelen, Vespagarage in Biest-houtakker .

Zelf zeer te spreken over Vespa classic parts in Maasmechelen.

Onder een paar links om te originele kleur te achterhalen.

Succes met de restauratie

gr Iwan

 

 

 

https://www.vespafarben.de/vespa-originalfarben-lack/

https://www.vespafarben.de/vespa-originalfarben-modelle-typen/

  • 2 years later...
Posted

Zo... bijna 10 jaar geleden eerste post in dit topic, bijna 8 jaar geleden de laatste... en nu maar weer eens aan de slag.

Zojuist alle foto's in het topic weer goed gezet (had ze nog op een harde schijf staan).\
de klusruimte is niet meer in de familie, de Vespa nog wel... die ligt al 8 jaar in onderdelen in kratten her en der, en sinds een jaartje bij mij mij in de schuur.

 

1351438-b1df815bfcb0d51fd0f82e8bff21c19e.jpg?1594039214

 

Ben nu wat ruimte aan het maken in de schuur zodat wel sleutelruimte ontstaat en ik weer aan de slag kan.

Heb inmiddels mijn ambities weer wat bijgesteld. Op dit moment geen budget om te stralen/spuiten ed. Daarom ga ik hem helemaal weer in elkaar zetten met de onderdelen die ik nu allemaal heb. Eerst rijdend maken en dan weer verder kijken.Dit omdat ik waarschijnlijk al genoeg kwijt ben aan onderdelen om hem nu lopend te maken.

Nu eerst maar eens een logische volgorde bedenken van het in elkaar zetten...  Ik denk de foto's maar eens achter te voren doorlopen  _O-

Waar halen jullie draden voor een draadboom te maken vandaan? 

1351439-859157dfeb6b4cd7760da9d0a9a08b1f.jpg?1594039899

1351440-1fdf05bc1916221ba94b020bc4a434f1.jpg?1594039900

Volgens mij als ik 3 meter van alles heb, heb ik al genoeg.

  • Like 1
Posted

Heb je toevallig geen foto van die pinkers ik heb er hier precies nog liggen en wist niet van wat ze waren.

 

Posted

Dat laatste ben ik ook van plan. Staan eerder in het topic een paar links van, maar die doen het niet meer. Even kijken of ik daar wat van kan herleiden naar originele topics. 

Posted

Neen die voorste.

 

Posted
Op 6/7/2020 om 16:59, Mister T zei:

Heb je toevallig geen foto van die pinkers ik heb er hier precies nog liggen en wist niet van wat ze waren.

 

Zie bijlage. 

DSC_4222.JPG

Posted

Weet er soms iemand of deze origineel zijn? of van waar die komen. Bedankt

 

Posted

Ik denk het haast van niet. Ik weet ook niet meer of ze bedraad waren toen ik het spul demonteerde, maar als ik elektrisch nakijkt, zit er niets van knipperlichten op. 

Posted

Ik heb er namelijk nog zo twee liggen. Heb ze eens gevonden bij een lot onderdelen en had deze nog nooit gezien.

  • 2 months later...
Posted

full


zo, vandaag maar eens begonnen om het blok een beetje op te frissen, om hem open te kunnen maken.

Ook een verrijdbare werkbank gemaakt om een beetje fatsoenlijk te kunnen werken:

full

  • Like 1
Posted

Zo, vanmiddag de kop er maar eens vanaf gehaald, voor zover ik kan beoordelen valt de schade aan de cilinderwand wel mee.

De cilinder zelf ziet er minder uit volgens mij. Maar goed, denk dat ik dat uit moet besteden, ik heb het gereedschap niet om het te meten of het allemaal nog goed is.

full 

full 

full

En man man man, waar ben ik aan begonnen. 10 Jr geleden alles uit elkaar gedraaid en in een bak gegooid.. En nu alles bij elkaar zoeken... Maar goed, gelukkig komende winter nog niets te doen

  • Like 1
Posted

Cilinder en piston zien er nog prima uit!

Schoonmaken, goed verpakt (plastic zak) opbergen zodat er geen onnodig extra vuil bij komt, en hergebruiken.

Wat ik zo kan zien, enkel de zuigerveren vernieuwen.

Cilinderwand ziet er nog goed uit!

 

 

 

Posted

Is dat een (geboord) gat in de piston bovenaan? Of is dit standaard bij deze zuigers? 

Groetjes, nero. 

Posted

Ben nu even verder gegaan met de voorkant, zit op gereedschap te wachten om verder te kunnen met het blok. 

Hoe halen jullie zo'n lager eraf? Is er geen andere mogelijkheid dan een lagertrekker? 

 

DSC_4598.JPG

Posted

Je kan proberen om de lager te verhitten en dan met 2 schroevendraaiers tegenovergesteld tegelijkertijd te prangen.  Meestal komt die lager dan wel los. 

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Posted

Dank je :) 

Ik heb overigens een catalogus met onderdeel nummers (catalogue of spare parts) voor een Vespa 150 of G.L.
Is er ook een lijst met onderdeel nummers die correspondeert met de nummers in het boek?

Ik ben namelijk op zoek naar nieuwe lagers voor de voorvork en lagers voor de stuurpen. Met nummers communiceert dat wat makkelijker.

Posted

Normaal vind je de afmetingen op de zijkant van de lagers, als je goed kan lezen.  :)

Groetjes, nero. 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...