Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kan ik deze vastgeroeste bout heet stoken?


Bartolino

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een revisie van een PX motor, en heb een probleem met een bout die vastzit in de casing. Kruipolie en een impact-'machineke' lijken niet veel te doen. Ik overweeg nu om er een propaanbranderke op te zetten, maar ik twijfel een beetje omdat ik schrik heb het aluminium te beschadigen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

index.php?action=dlattach;topic=575.0;attach=993;image

Link naar reactie

Thanks, ik zal dan eerst proberen te stoken.

Als het boren wordt, langs welke kant is het gemakkelijkste? Eerst boutje kort zagen en dan langs deze kant, of langs de achterkant (minder toegankelijk).

Hoe lang doe je erover met een degelijke kolomboor. Lijkt me niet gemakkelijk om door dat gehard staal te boren zonder de casing te beschadigen.

Link naar reactie

Er zit een ruimte in het midden van die bout waar vuil ophoopt, dus vrees dat je pech zult hebben met warmstoken.

Uitboren heb ik pas nog met een gewone boor gedaan en dat kostte een paar uur; met een kolomboor zal het een stuk sneller en preciezer gaan.

Link naar reactie
ik heb daar veel ervaring.

heb in men 11 jarige carriere nog geen enkele bout niet losgekregen.

Warmstoken die handel.Moet lukken.

Boren is allerlaatste optie.

Dan heb je nog weinig gesleuteld in die 11 jaar:P

Heheh ik wist het he.

Op alles pakken ze u :-)

Lezen he Lazarus. Er staat nog geen enkele bout NIET losgekregen.

Link naar reactie

Even toelichting.

Reden dat bout vastkomt is niet altijd gewoon wat vuil maar een chemische verbinding tussen ijzer en aluminium.

Probleem doet zich ook soms voor bij aluminium velgen en ijzeren wielnaaf.

In sommige gevallen lijkt het of de velg "gelast" is op de naaf.

Met gewoon warm stoken met een gasbrandertje zal je mits enige voorzichtigheid niet veel fout kunnen doen.

Werken met een shalamo brander vereist meer ervaring wegens hogere temperatuur.

groeten Yakuza

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...