Ga naar inhoud
Vespaforum.be

SIP Performance vering - veiligheidsadvies


Gette

Aanbevolen berichten

Een maandje geleden was het hoog tijd om een nieuwe voorveer te bestellen.

De nieuwe SIP vering zag er veelbelovend uit, dus gelijk deze maar besteld.

Enkel zat er deze veiligheidswaarschuwing bij...

Uit ondervinding heb ik dus ontdekt, dat ze dus inderdaad kan loskomen!!!

ik zou dus aanraden niet af te wachten wanneer deze tijdens het rijden loskomt, maar gelijk deze vast te zetten met loctite!

You have ordered a SIP Performance shock absorber at SIP and we want to let you know this safety note:

Safety Note SIP Performance Shock Absorbers

Instructions when forcibly overtightening the rebound control beyond the final position

When forcibly overtightening the rebound control, the upper shock absorber unit can accidentally get loose.

If unintended loosening of the control should occur, please screw in place again anew the control. In order to do this, please completely remove the shock absorber head, check the threads, clean and degrease them and finally screw again in place the head and secure it by using screw locker (Loctite).

SIP Tip:

In case you should have only blocked the rebound control in either one of the final positions without loosening the shock absorber head, please counter the head on the upper side with an open end wrench size 22mm and loosen the blocking manually.

We wish you lots of happy rides with our products.

Your SIP Scootershop Team

http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/72000FSR/Shock+absorber+SIP+Performance+PXT5+front.aspx

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gette, Hoe is die dan precies losgekomen bij jou?

euh hoe?

euh, ge rijdt een paar 100km rond, ge hoort plots wat meer gerrammel van vanvoor... ge rijdt toch mo wat rustiger...ge komt op't werk aan... ge parkeerd hem op zenne pikkel, en de veer valt uitelkaar...

Dus nogmaals, niet de bevestigingsmoer aan het frame komt los. Maar een iets lagere moer.

Link naar reactie
  • 7 jaren later...

Ik heb dit vorige week nog voorgehad. Avondritje in Oost Vlaanderen en langs het spaarbekken in Bazel gereden om de overzetboot naar Hemiksem te nemen richting huis. Daar op een kleine kasseistrook, besliste ook mijn SIP voorvering dat het genoeg was geweest. Ter plaatse (in het donker) alle onderdelen terug bij elkaar gezocht (lang leve het lichtje aan de smartphone). Wat nog van vering aan de scooter zat gedemonteerd. Vering terug tot 1 geheel herleid en onder scoot gemonteerd. Het ritje naar huis verliep heeeel voorzichtig en onzeker... (Deed me denken aan mijn allereerste ritje:unsure:). Nu thuis alles rustig opnieuw gedemonteerd en terug vastgezet. De bewuste connectie is nu met loctide 243 voorzien. De rebound van de voorvering lijkt me heel traag te gaan. Is dit te verhelpen of koop ik beter een andere?

IMG_6466.JPG

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...