Ga naar inhoud
Vespaforum.be

beenkleed


fiko

Aanbevolen berichten

Beste vespisti;

Het wordt stilaan kouder en omdat mijn witte Vespa GTS 300 naast mijn fiets mijn enige vervoermiddel is, wil ik wel warm en droog op het werk aankomen.

Ik overweeg daarom een beenkleed of hotcover aan te schaffen.Naast een groot windscherm wat ik zopas bestelde

Twee vraagjes

1. welk merk : vespa zelf of tucano urbano. Het ene werkt met magneten, het andere met riempjes maar heeft blijkbaar een opblaasbaar gedeelte waardoor er toch vlugger kan gereden worden zonder dat er 'geflapper' is

2.heeft iemand ervaring met deze dingen ?

bedankt voor jullie antwoorden

Philippe van t'zeetje, zich voorbereidend op een strenge koude winter

Link naar reactie

Ik heb 2 jaar met beenkleed van Vespa rondgereden en was daar zeer tevreden over. Toen er echter één of andere oetlul op het idee kwam om dit uit m'n topkoffer te stelen, heb ik me een Tucano Urbano, tweedehands, aangeschaft. Wat ben ik die oetlul dankbaar want Tucano Urbano is verdomd veel warmer, 100% waterdicht en flappervrij...en ik rij dagelijks en sportief.

Het klopt wel dat het vespa-beenkleed handiger is om te monteren.

Check eens op www.ilovetucanourbano.be naar reacties en foto's en laat jezelf overtuigen.

Link naar reactie

@ nero : amaai, ni,... . ik durf bijna nie meer inschrijven voor een ardennenoffensief. Het was echt BLITZ op kamer 5. Maar met een beenkleed gaat dat allemaal ni zo gemakkelijk meer gaan héé?

@joene : heel juist altijd zachter aan de zee, maar al gehoord van de wind...gevoelstemperatuur is dan merkelijk kouder dan in't binnenland hoor...

@kurt 007 : je hebt blijkbaar ervaring met beide ''kleedjes""

Kan je de installatietijd eventjes van de twee vergelijken. Momenteel doe ik wel veel autostrade naar Brugge en Gent en 'fiets' toch graag wat door he.

Als het Vespakleed loskomt, is het dan aan de voorkant bij de magneten?

Dat kan eventueel opgelost worden met wat velcrostrips he.. maar flapperen. nee daar ben ik nie voor.. alleen Nero...hmm

Bedankt voor de info, mannen

Voor de prijs moet ik het niet laten : Vespa 99euro en Tucano 105euro

Link naar reactie

Philippe, Wat je wel verder kan helpen, snel te fietsen, en blits te zijn op zimmer funf is ook van tucano.

Het lijkt op zo een kleed maar is in feite een broek welke je vastmaakt met velcro. Kan dus niet gaan flapperen , wegvliegen en is warm en waterdicht.Ik heb dit vorige winter met veel plezier gedragen

Het noemt Takeaway R093.

Zie voorbeeld http://www.scootercity.nl/Beenkleden/Tucano-Urbano-Take-Away-Leg-Cover-R093

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik rij s'winters ook met het beenkleed van Vespa.

De eerste week toen ik het monteerde flapperde het ding alle kanten op van zodra ik 50km/u durfde te halen.

Het is zelfs enkele keren losgekomen en dan magnetisch gaan doen op de achterkant van m'n Vespje! Niet zo fraai, niet zo veilig...

Tot nu deze winter, ik op't internet las dat je de 2 onderste magneten best IN de carosserie van het voorwiel laat kleven.

Nooit heb ik zo warm, snel en flappervrij gereden!

... maar ik kan natuurlijk niet vergelijken met een tucano ;)

Link naar reactie

Tot nu deze winter, ik op't internet las dat je de 2 onderste magneten best IN de carosserie van het voorwiel laat kleven.

Kan je eens een fotootje posten, want ik begrijp niet zo goed waar jij die magneetjes kleeft: "in de carosserie van het voorwiel" --> is dat niet gevaarlijk bij het sturen?

Link naar reactie

Hoi,

Vorig weekend ging ik naar Parijs en...

kon mijn ogen niet geloven . Het rijdt daar vol met scooters en ook veel VESPA's.

Ze rijden daar bijna voor 50% met Tucano beenkleed. Ik heb geen enkele Vespa hotcover gezien..

Dat Tucano beenkleed is vooraan vast met drie flinke velcro stroken en kan er niet zo direct afgehaald worden. Maar in de winter hoeft dat ook niet denk ik..

Ik heb nog andere merken van beenkleden gezien, maar Tucano was toch netjes afgewerkt. Van Vespa...niets gezien..

En OREGON, hoe snel rij je dan met je wesp met de magneetjes aan de binnenkant vastgemaakt ?

Ik rij met mn 300 wekelijks op de autostrade...aan 120 op de teller

Bedankt voor de post

FIKO

Link naar reactie

Op onderstaande foto zou ik mijn onderste magneten van het VESPA-beenkleed bevestigen NET onder het zwarte roostertje dat je rechtsboven de foto hier ziet.

http://www.moto123.com/ArtImages/107497/2009-vespa-gts250ie-i22.jpg

Met het vespakleed zo bevestigd rij ik zonder schrik en flapperen 80km/u op teller (Lees: Banen waar je 70km/u mag). Sneller zou ik het kleed zeker niet aanraden want dan wordt het linke boel vrees ik ;)

Persoonlijk:

Volgens mij is zo'n Tucano Urbano weliswaar degelijker gemonteerd en gemakkelijker (lees:comfortabeler) voor lange tochten.

Eerlijk gezegd zou ik met de huidige kennis ook het Tucano Urbanokleed kopen, omdat het Vespakleed enkel als voordeel heeft dat je't er in 1-2-3 zo op en af neemt. Aan de andere kant ben ik er tevreden genoeg van om het te houden en dus niet te gaan verkopen om de Tucano te kopen ;)

Link naar reactie

@OREGON

Beste dank voor de goede info.

Een ervaringsdeskundige aan het woord is meer waard dan de beste reclame voor een product.

Mijn besluit : ik bestel een Tucano omdat ik er vlugger mee kan rijden (op de autostrade) en in de herfst en winter ik wellicht geen behoefte zal hebben om het beenkleed er telkens te willen afhalen.

groeten

fiko

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...