Ga naar inhoud
Vespaforum.be

smallframe


papavespa

Aanbevolen berichten

Dat is wel interessant te weten Nero, want je moet toch wat op je gemak kunnen touren. Dan zou een tweede Vespa de oplossing zijn. Zo'n GTS, dan spreken we al vlug over zo'n 4 à 5000 euro zeker.

Wat is dan volgens jou, als doorwinterde Vespa liefhebber, de beste occasie Vespa waar je, zoals jij reeds gedaan hebt, een redelijke reis mee kunt afleggen zonder noemenswaardige problemen, en wat is dan uw maximum prijs die je er voor mag uitgeven, ongerestaureerd.

Of verwacht ik een beetje te veel van een Vespa?

groeten

Luc

Link naar reactie

Da's ne helen boterham. :)

Een goede occasie GTS (afhankelijk van de cc-inhoud en model) kan je volgens mij al aankopen vanaf 2500€ als je een beetje zoekt. En de wintermaanden komen eraan! :)

Een 2-takt vespa is volgens mijn mening niet geschikt om MET TWEE verre reizen te ondernemen. Alleen daarentegen zijn vooral de zwaardere PX-modellen en de modellen vanaf de jaren '65 geschikt (rally 200/180, super sport180 (de mijne) en in mindere mate Sprint Veloce, GTR, GT en nog wel een paar modellen.

Met een echte oldie reizen is wel altijd een beetje avontuur, je houd ervan of niet. Een minimum aan kennis van je oldie is ook een vereiste wil je niet stranden in "the middle of nowhere", evenals een goede reisverzekering.

De maximumprijzen van "de oldies" variëren nogal naargelang de staat (o-lack/ met veel werk/ gerestaureerd) en de zeldzaamheid / de smaak van het moment.

Een goede PX (200cc) in originele staat gaat zo'n 2000/2500€.

Voor een SS180 of een Rally mag je al snel het dubbele ophoesten...

Koopjes zijn de COSA (200cc), T5 125cc (heel goede machientjes en, naar mijn mening, ondergewaardeerd) die je al kan aankopen vanaf 1000 à 2000€.

Dan heb je nog de meer "ordinaire" modellen ('t gaat er hier weer opzitten :)) ) die van de hand gaan (naargelang de staat) voor 2 to 3500€.

Een goede raad, wees geduldig en neem indien mogelijk iemand met kennis van zaken mee. Hij of zij kan kan helpen om te vermijden dat je een miskoop doet.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Dat is al een half brood als je het mij vraagt Nero!

Een Vespa die gereviseerd is moet ik niet hebben. Wanneer ik ze volledig zelf restaureer zal ik tegen het einde van de restauratie al genoeg kennis van mijn toestel opgedaan hebben dat ik normaal gezien elke panne zelf kan oplossen. Ik heb er de plaats en het materiaal voor, dat is zeker geen probleem.

Moest ik een redelijke reis ondernemen, ik zeg wel moest, dan zou ik zeker niet met 2 op één Vespa vertrekken. Een zondagnamiddag rit zie ik dan wel zitten met z'n tweetjes. (met de nodige tussenstopjes hé)

Ik dacht aan een 1000€ voor een te reviseren PX150 of 200. Wat dacht je van deze advertentie, al enige ervaring mee?

http://nl.kapaza.be/limburg/vespa-oldtimer-paradijs-51640855.htm

groeten

Luc

Link naar reactie

onze vriend Slegers: daar kan je koopjes doen maar dan moet je verdomd goed uitkijken ;-)

als je hem een bezoekje wil brengen, neem dan zeker iemand mee met kennis van vespa-zaken

Link naar reactie

Misschien beter eens richten op Joep Klassiekers, Maskes, Lambrettafinder. En even zoeken op het forum op Slegers of Hamont voor ervaringen van anderen. Ik ben er eens genaaid met papieren en ben dus bevooroordeeld, als 'leek' zou ik er niets kopen. Hij heeft vanalles staan, maar de echt interessante scoots worden door zijn invoerder achter gehouden. Het is voornamelijk Italiaanse import, maar er staan ook Curry's tussen. Curry is in het verre oosten afgejakkerd spul dat daar substandaard gerestaureerd wordt, op het forum zeker ook even op zoeken, en dan ver vandaan blijven.

Link naar reactie
Bij slegers is het what you see is what you get.

Ben er vorige week nog geweest en er zitten beste leuke dingen tussen.

Wat betreft de papieren, hij regelt idd papieren voor 100 euro. Ik heb dat ook zo bij hem geregeld.

Wat zijn de gemiddelde prijzen voor de Vespa's bij Mr Sleger. Zou wel eens interessant zijn, desnoods in een PM als dit niet mag op het forum (reklame toestanden)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...