Ga naar inhoud
Vespaforum.be

smallframe


papavespa

Aanbevolen berichten

vespa's zijn opgedeelt in 3 categorien:

Smallframe: vespa PK, V50r, l, n , primavera,...

largeframe: voornamelijk PX

wideframe: Vespa Acma, V98

Van de wideframe categorie ben ik niet zeker.

in iedergeval, een smallframe motor is anders dan een largeframe of wideframe motor.

groetjes, Cée

Link naar reactie

Dat is wel erg kort door de bocht, cee; voornamelijk PXen? En alle Sprinrs, GSen, SSen, VNA/Btjes enzo?

Je kunt toch wel een algemene definitie voor de verschillinde modellen verzinnen?

Bijvoorbeeld:

Smallframe: billen vast aan het frame, voornamelijk 50 en 125cc.

Largeframe: alle niet smallframes na '59. Billen los van het frame; van 80 tot 200cc, dus geen bromscooters.

Wideframe/body: alle scooters voor '59. Zeldzamere modellen, onderdelen vaak lastig te vinden.

Link naar reactie

Een vespa PX is eigenlijk een ideale scooter om mee te beginnen en van te leren.

kom aanstaande zondag eens naar lambrettafinder.com (is opendeurdag) http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/node/15394

Hij heeft vaak veel PX-en maar ook andere type vespa's staan. Tussen pot en pint kan men je al een heleboel uitleggen ;-)

Link naar reactie
Dus als ik het goed voor heb is een largeframe beter om met 2 personen op te rijden.

Neen, dan ben je best af met een plastic-frame (hier nog niet vernoemd).:))

Alles hangt een beetje af van uwen body mass en hoe dicht en/of hoe comfortabel je wil zitten bij het rijden.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Dat is wel erg kort door de bocht, cee; voornamelijk PXen? En alle Sprinrs, GSen, SSen, VNA/Btjes enzo?

Je kunt toch wel een algemene definitie voor de verschillinde modellen verzinnen?

Bijvoorbeeld:

Smallframe: billen vast aan het frame, voornamelijk 50 en 125cc.

Largeframe: alle niet smallframes na '59. Billen los van het frame; van 80 tot 200cc, dus geen bromscooters.

Wideframe/body: alle scooters voor '59. Zeldzamere modellen, onderdelen vaak lastig te vinden.

Maarten, van de Sprint"s, gs'en en ss'en was ik niet op de hoogte, had daarom alleen Px gezet qua voorbeeld ;)

Trouwens, is een SS50 geen smallframe?

groetjes, Cée.

Link naar reactie
Dat is wel erg kort door de bocht, cee; voornamelijk PXen? En alle Sprinrs, GSen, SSen, VNA/Btjes enzo?

Je kunt toch wel een algemene definitie voor de verschillinde modellen verzinnen?

Bijvoorbeeld:

Smallframe: billen vast aan het frame, voornamelijk 50 en 125cc.

Largeframe: alle niet smallframes na '59. Billen los van het frame; van 80 tot 200cc, dus geen bromscooters.

Wideframe/body: alle scooters voor '59. Zeldzamere modellen, onderdelen vaak lastig te vinden.

Maarten, van de Sprint"s, gs'en en ss'en was ik niet op de hoogte, had daarom alleen Px gezet qua voorbeeld ;)

Trouwens, is een SS50 geen smallframe?

groetjes, Cée.

Link naar reactie
Moeder de vrouw zou graag een vespa uit de jaren '60 hebben, ik vind meer in een PX200 type van rond de jaren '80. Elk een Vespa lijkt mij de oplossing...

Dat kan, of je plaatst een PX200 motor onder een jaren 60 scooter. Legaal is ie dan niet helemaal meer. Alle motoren in de largeframe categorie zijn uitwisselbaar (op de Cosa na). Een oldie heeft andere (imho fijnere) rijeigenschappen dan een PX.

@cee: dat klopt, maar hier staat SS staat bij de largeframes en dus heb ik het over een 180 Super Sport, niet over een 50/90 Super Sprint. Koop anders eens een boek :P;)

Link naar reactie

Klopt: Cosa is een doorontwikeling van de PX; heeft een goed blok, rijdt prima, maar ziet er helaas niet uit en is daardoor vaak goedkoop te koop. Met een aantal ingrepen kun je een Cosa blok in een Largeframe bouwen, maar da's zeker niet plug 'n play.

Link naar reactie
Plastic frame?????? moet je zeker eens langsgaan bij een dealer die enkel een frame heeft staan.

Dan zie je dat er niks plastics aan is aan een "automatique" frame.

Joh, dat weet iedereen - laat je niet zo op stang jagen: een oldtimer is oud ijzer, een moderne scooter is van plastic - zie het als een geuzennaam.

Link naar reactie
Joh, dat weet iedereen - laat je niet zo op stang jagen: een oldtimer is oud ijzer, een moderne scooter is van plastic - zie het als een geuzennaam.

Zo is het.

Toch leuk om te weten dat daar telkens wel iemand "intrapt" . :)))

Maar hoe zou een motor van bvb een GTS "officiël" noemen, wide, small of...4-takt?

Back on topic: als je zinnens bent om vaak met 2 te touren ben je (zeker als duozitter) beter af met een GTS. Met oldies (en ook PX'en) ben je na 50km geradbraakt en kan de "look" de pot op. Misschien toch eens een testrit doen.

Da's de mening van een gezworen 2-takt/oldies liefhebber.:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...