Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa S kopen


Cetjeee

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik ben Cédric, en wordt binnenkort 16 jaar. Ik zou natuurlijk enorm graag een nieuwe VESPA S kopen in het zwart. Ik heb rond gekeken op het forum maar er was nu niet overdreven véél over de vespa S te vinden, eerder over de LX. Ik vind de vespa s iets mannelijker, met de rechthoekige koplamp. Ik had nu toch nog even een aantal vraagjes over mijn aankoop. Ik zou de vespa kopen bij COOPMAN in Brugge, op de torhoutse steenweg (iemand ervaring?). Ik heb er al een aantal keer over gesproken met mijn opa en hem ook verteld dat er verschillende uitvoeringen te koop waren (2Takt, 4Takt 2v en 4Takt 4v. Mijn opa wist me direct te vertellen dat ik voor de VESPA S 4takt 4V moest gaan, omdat dit de 'mooiste' werking heeft, dat hij ook een stiller geluid maakt en ook veel zuiniger is in verbruik. Wat is jullie mening hierover? Ik ga de Vespa gebruiken om mee naar school te rijden, om naar Knokke mee te rijden, eens naar De Haan, wat rond toeren dus. Is er ook een groot verschil van acceleratie tussen de verschillende uitvoeringen etc? Wat kunnen jullie vespa kenners mij nog te vertellen over de vespa? Is het wel slim dat ik hem nu koop, of moet ik beter wachten tot er een nieuwe uitvoering uit komt? ( ik weet helemaal niet of die er wel komt...) Enfin, laat jullie hart maar spreken en schrijf maar al jullie ervaringen en meningen neer!

Alvast bedankt,

Vriendelijke groetjes,

Cédric

Link naar reactie

Cedric, moest ik uw opa zijn, ik zou zeggen dat ge nog maar wat met de fiets moet rijden! 16, de fleur van uw leven! En voor de grieten moet ge het ook niet doen want dan nemen ze u alleen voor uwe schoone Vespa S

kidding off course! welkom hier! Een tip die je niet mag vergeten... het zoeken van JOUW vespa is minstens even leuk als het rijden zelf! buiten het feit dat

- de S een heel mooi modelleke is,

- dat hij in 4T en in 2T beschikbaar is

- dat het prijsverschil minimaal is

- en dat je ALTIJD moet luisteren naar de raad van je grootvader

kan ik je jammer genoeg geen bijkomende tips geven

veel succes met je zoektocht!

Link naar reactie

De S is idd super cool, ik heb onlangs met een 125 gereden rijdt super en is ongelofelijk vinnig, maar geef mij toch maar een handgeschakelde.

Link naar reactie

4-tak zou ik ook aanraden. Het is een moderne vespa, dus moderne, milieuvriendelijker en zuiniger techniek graag. Verder accelereert een 2T wel wat sneller en dat voel je direct. Ik moet zeggen dat ik zelfs niet wist dat een S in 2T te krijgen was in categorie B.

Zit een S niet hoger qua prijs dan een LX? LX zou dan wel iets langer zijn waarde houden (heb ik van horen zeggen), misschien niet onbelangrijk als je na 2 jaar een 125cc wil. veel succes!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

waarom geen oldtimerke?

wanneer die in orde staat, is die perfect betrouwbaar hoor!

als je dan toch veel geld uitgeeft aan een scooter kan je even goed even zoeken achter een oudje in goede staat. Die vind je wel voor de prijs van een nieuwe.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Bedankt voor de reacties. Ik wil toch nog altijd het liefst van al een vespa S 50 4t 4v. Maar ik zit nog altijd met een vraag: Is het verstandig om op dit moment de Vespa S 50 4t 4v te kopen, komt er geen nieuwe versie uit binnenkort? Of weten jullie dit niet?

Alvast bedankt

Vriendelijke groetjes

Link naar reactie

"er beweegt vanalles in de vespawereld tegenwoordig. Ik weet niet of we de "S" nog in huis gaan halen."

zei de verkoopster onlangs in den broemmerwinkel in Niel. Cé, als je dat een mooie vespa vindt, dan moet je die kopen... meer nog... dan moet je je haasten voor ze weg zijn!

Natuurlijk komen er nieuwe modellekes, maar de vraag is maar of die er beter gaan uitzien.

Ik ben bang dat ik mijn auto van 10 jaar binnen enkele jaren zal moeten wegdoen... gewoon omdat de nieuwe modellen op niks meer trekken...

mijn zegen heb je, gewoon doen!

Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ik wil toch nog altijd het liefst van al een vespa S 50 4t 4v. Maar ik zit nog altijd met een vraag: Is het verstandig om op dit moment de Vespa S 50 4t 4v te kopen, komt er geen nieuwe versie uit binnenkort? Of weten jullie dit niet?

Alvast bedankt

Vriendelijke groetjes

ge moet altijd op uw eerste gedacht afgaan want als ge eenmaal gaat twijfelen en vergelijken dan komt ge er meestal niet meer uit.

groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...