Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Windscherm???


Sentinel

Aanbevolen berichten

opgelet, je hebt een witte (klassieke) en een donkerer. De witte is veel veel beter, het is maar 3 cm verschil maar het resultaat is enorm.

De donkere is zopas uitgekomen, is mooi voor de look, maar is niet goed. Ze hebben die te klein gemaakt.

Succes

Link naar reactie

opgelet, je hebt een witte (klassieke) en een donkerer. De witte is veel veel beter, het is maar 3 cm verschil maar het resultaat is enorm.

De donkere is zopas uitgekomen, is mooi voor de look, maar is niet goed. Ze hebben die te klein gemaakt.

Succes

Link naar reactie

opgelet, je hebt een witte (klassieke) en een donkerer. De witte is veel veel beter, het is maar 3 cm verschil maar het resultaat is enorm.

De donkere is zopas uitgekomen, is mooi voor de look, maar is niet goed. Ze hebben die te klein gemaakt.

Succes

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Zonet een afspraak gemaakt voor de montage van een groot scherm op m'n GTS 300 . Als je elke dag 70km rijdt krijg je toch veel wind op je torso en hoofd zonder scherm, en dat wringt op den duur in de nek(spieren) .

Heb ondertussen ook al een Schubert C3 in plaats van de Vespa GTS helm. Dat scheelt als het wat frisser is. En ook kwa rijgeluid.

Voor korte ritten graag de Vespa GTS helm maar eens je een uur of langer onderweg bent toch liever een integraalhelm.

Link naar reactie

Ik heb een medium vespa scherm, wreed content ervan, niet te klein of te groot en werkt perfect.

Topsnelheid gaat omhoog, 90kmh(100op teller) rij ik nu met halve gas en hij verbruikt minder.

Nadeel : naar het schijnt word dit scherm niet meer gemaakt...

Link naar reactie

Heb een groot scherm en laat het vizier van mijn GTS Vespa helm meestal gewoon open omdat er bijna geen wind is achter zo'n groot 'bompa'-scherm. Het ziet misschien niet uit maar is wel super comfortabel ;p

Link naar reactie

Ik ga m'n klein scherm verkopen en vervangen door een maatje groter,het kleine scherm is puur voor de show...een groot scherm beschermt ook uw handen bij kouder weer,dus ik zoek een groter scherm te monteren en er dan zelf een stuk af te zagen zodat ik er net overheen kan kijken.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Na ons accident van vorige week eens gekeken wat het zou kosten om alles te herstellen.

Voorlopig zit een volledigeopknapbeurt er niet in, eerst wat sparen...

Maar een laag windschermpje ben ik vandaag toch weeral gaan halen:

Bij de 250 kan ik het echt moeilijk missen. Gisteren nog eens een avondritje gaan maken: bij de acceleraties scheelt het toch echt veel, en vooral op topsnelheid is het veel comfortabeler.

Link naar reactie

Op een GTS zou ik kiezen voor het lage transparante windscherm. Het smoke is mooier, maar (nog) kleiner.

Zelf heb ik een laag smoke windscherm op mijn LX 125, maar bij de LX zijn het transparante en het smoke scherm identiek qua vorm en afmetingen. ;-)

Verbetert het rijgedrag van de Vespa op alle gebied: wegligging, acceleratie, snelheid... een dikke aanrader! Zorg er alleen voor dat je een helm hebt met een groot vizier, anders krijg je de wind recht het gezicht binnen.

Link naar reactie

Zelf heb ik een klein zwart getint scherm, en zou ik niet voor een groot scherm gaan.

Ik hou namelijk van de wind tijdens het rijden en het heeft je een vrij gevoel.

Wat ik wel ervaar, is als ik boven de 70km per uur ga de wind wat harder in het gezicht aankomt.(heb een jethelm)

Maar als je dat stoort, zijn er andere oplossingen dan een groter scherm. (bril, soort helm,... )

Nou ja, groot scherm, klein scherm? Deze zullen beiden hun voordelen en nadelen hebben.

Groeten Cindy

Groeten Cindy

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
het kleine scherm is puur voor de show...

Ik heb eens een weekje zonder mijn klein scherm gereden, was blij dat het er terug op stond, maakt wel degelijk een verschil.

zeker en vast!

Ja amai nog nog niet !!

Had in de zomer mijn medium windscherm eraf gehaald voor wa meer rijwind te krijgen maar dat was niet te doen zeker met hoge snelheden, ben meteen een klein windscherm gaan bijkopen voor de warme dagen en helpt héél goed !!

Link naar reactie

Ik ben blij dat ik vorig weekend mijn groot scherm heb gemonteerd, als je de winter door je scoot gebruikt dan is dat een heerlijk gevoel. Je moet geen bril dragen om tranende ogen te vermijden en indien het druppeld worden wij minder nat. Laat ze maar lachen met mijn bompascherm, iedereen wilt retro en wat is er meer retro dan een hoge scherm :-)

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Ben zelf begonnen met "zonder" scherm.
Vond ik persoonlijk veel teveel wind én lawaai.
Na het lezen van verschillende topics op verschillende fora, geopteerd voor een mid-size scherm.
Was bij het eerste ritje al ontevreden met de fluitende wind rond m'n hoofd.
Dan toch maar de overstap gemaakt naar het hoge "bompa-scherm".

Resultaat van de koers: met m'n 1,84m en gevoelig aan windgeruis rij ik nu met een smile als een breedsmoelkikker op m'n Vespa. :D

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Met een hoog scherm rijden in de regen (probeer ik te vermijden) lijkt me niet ideaal. je zicht wordt dan erg beperkt. Ik heb een verstelbaar scherm dat in hoogte instelbaar is, en een hoog scherm dat is afgezaagd waardoor ik er net overheen kan kijken.

Afzagen gaat gemakkelijk op lage toeren en met een ijzer of kunststof geschikt zaagje.  Wel zorgen dat het scherm goed wordt ondersteund. b.v. op een doos en daar een deken op tegen beschadigingen. en rustig zagen.

 

 

Link naar reactie
Op 24-2-2018 om 16:20, motorhan zei:

Met een hoog scherm rijden in de regen (probeer ik te vermijden) lijkt me niet ideaal. je zicht wordt dan erg beperkt.

Probeer ik ook te vermijden, niet alleen voor het beperkte zicht, maar ook (en vooral) voor het vele daaropvolgende poetswerk. :(

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 9/8/2010 om 11:22, Sentinel zei:

Hey allemaal,

sinds kort ook trotse eigenaar van ne witte vespa gts 125 super

nu zit ik met een vraagske:

Ben nogal ne grote mens en vang nogal veel wind blijkbaar..

twijfel tussen een groot en klein windscherm, grotendeel omdat ik vind da het grote een beetje afdoet aan de look van de gts..

help dit kleintje uberhaupt iets? of meer een show item?

any suggestions?

tnx

Hallo een klein windscherm beschermd je niet ik ben 1.75m en heb een medium windscherm en is top

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...