Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie: Vespa Acma 1953 - 125Cc


Sphinx

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Ik heb de carburator nog eens onderhanden gehad.

Als ik er benzine in doe komt het langs de verkeerde kan eruit:

Gurtner_RN17_Zeichnung.jpg

Het komt langs onderdeel nr 1525 uitgevloeid.

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, heeft er iemand ervaring met dit type carburators?

Groeten

Link naar reactie

De vlotternaald en behuizing sluiten onvoldoende af.

Je kan proberen om met fijn schuurpoeder (wat gebruikt wordt om oa kleppen te vlakken in een 4t-motor) beiden weer mooi opeen te laten passen (wat schuurpoeder tussen naald en behuizing en de naald rond draaien zodat de oneffenheden worden weggeschuurd).

Misschien best een malletje maken waar de naald net doorheen kan zodat je mooi "recht" afschuurd.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Nero: De behuizing sluit goed af, deze heb ik al nagekeken. (dit is onderdeel 1530)

Ik bedoel onderdeel 1525, die pin dat daar in steekt. Door die pin komt de benzine uit.

@Pieter1: Die veren heb ik nieuw gekocht bij scooter-attitude in Marseille. Daar koop ik meestal m'n stukken voor de acma. Ze hebben niet alles maar toch redelijk veel.

Ben je ook aan een Acma bezig? welk jaar?

Een adres had ik ergens opgeschreven, iemand dat dit zou kunnen voor €100. Is redelijk veel, maar de meeste hoezen die je kan kopen hebben 3 (6) chrome knoppen ipv 2 (aan elke zijde) zoals de originele.

Groeten

Link naar reactie

hey sphinx, mijn Acma was ook van 53 maar die heb ik hier verkocht. Was toen volop bezig met de Zundapp. Ik bedoel niet de veren van je zadel naar je frame, maar vele veertjes in het zadel zelf. En moest je dat adres nog vinden voor €100 laat maar weten. Ik heb al wat rondgezocht en zal al gauw aan drie vierhonderd euro.

Link naar reactie

Ik heb eigenlijk heel het zadel bij danny binnen gebracht, hij heeft dit gezandstraald en gespoten.

Ivm met de hoes heb ik net bij scooter-attitude ééntje bestelt, dit zou deze week toekomen. Ik zal u op de hoogte houden ;)

Heeft er iemand een duidelijke foto van de onderkant van onderdeel 1530?

Link naar reactie
@Nero: De behuizing sluit goed af, deze heb ik al nagekeken. (dit is onderdeel 1530)

Ik bedoel onderdeel 1525, die pin dat daar in steekt. Door die pin komt de benzine uit.

We spreken over hetzelfde onderdeel, de onderkant van de naald heeft een verbreding die, als de vlotter stijgt, de benzinetoevoer afsnijdt. Als je de vlotter ervan over haalt kan je de naald verwijderen onderaan de vlotterkamer. Een mogelijke oorzaak is ook dat die naald niet meer helemaal recht is.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Vandaag is m'n hoes toegekomen:

fotoa.JPG

fotoe.JPG

fotoz.JPG

De carbu gaat waarschijnlijk een dellorto worden. Had gemaild naar een paar mensen en die vragen al snel €170 :/

Had bij scooter-attitude ook nog een stuur bestelt (zogezegd voor '53) blijkt deze ook voor een '52 te zijn. Ben ik dus weeral niets meer.

Als iemand nog een stuur zoekt laat maar iets weten, gloednieuw. Heeft me €175 gekost :s

Morgen eens horen of ik ze terug kan sturen!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Maakt niet veel uit, de maten zijn hetzelfde: die met de pootjes uit het luchtfilter, daar moet een metalen luchtfilterhuis op, die lijkt op die uit je Acma komt, de andere komt een plastic luchtfilter op. Bij die met de pootjes wijst de gaskabel naar de ene kant (a la V50), bij die zonder pootjes naar de andere kant (zoals bij PK), maar als je nog een smallframe carbje hebt liggen, kun je bovenkantjes omswitchen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...