Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa PKXL 50 start niet wel vonken.


Xeppex

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb onlangs een vespa gekocht en vroeger heeft hij gestart maar heeft dan een jaar of meer stil gelegen en nu doet hij helemaal niets meer.

Er zijn wel vonkjes aanwezig maar niets dat ook maar lijkt op een draaiende motor.

De carbu krijgt brandstof en heb de carbu ook net uitgekuisd.

Ik moet ook steeds lopen om hem te starten, want de kickstarter slaat door (waarschijnlijk afgebroken van binnen?) Dus als ik loop hoor je wel geluid maar het is net alsof hij net niet genoeg krijgt om te starten. Waar zou ik het probleem moeten zoeken? De bougie is wel altijd nat en smerig hoe vaak ik ze ook proper maak. Help me Ik wordt er gek van.

mvg

Link naar reactie

probeer eens te kickstarten of in gang te lopen zonder bougie, dit enkele keren, en dan terug je bougie (droog maken) erin,

vervang ook eens de motorolie en bougie

Link naar reactie

Haal carbu nog eens open, en laat hem hele nacht weken, dan goed uitblazen met perslucht.

haal ook eens nieuwe bougie.

heb je een blauwe vonk?

als ik jou was zou ik het blokje eens opengooien, dan kan je ineens de kickstarter maken.

nog een optie: koop in de autogamma een busje 'startpiloot'. spuit dit 1 a 2 seconden in den holte van je toolbox onder je zadel.

dan direct terug toolbox erin, zodat de 'startpiloot-lucht' niet direct weg kan. dan direct in gang lopen.

pas wel op: je vespa zal nu wel starten, maar of hij dat gaat blijven doen, weet ik niet.

vele op dit forum gaan je dit afraden, maar ik heb hier nog nooit problemen door gehad.

groetjes,

Cédric

Link naar reactie

en vul ook je woonplaats in je profiel in, zodat misschien iemand in de buurt kan komen helpen!

Link naar reactie

Volgens mij is die verzopen krijgt teveel brandstof ge hebt toch niet aan die schroefkes van u carburator gedraaid,choke hebt ge opgezet.

Gaskabel ook terug goed gemonteerd.

Verse benzine kan ook al veel doen.

Hebt ge die mischien een jaar laten staan met geopende benzinekraan.

Uwe carburator hebt ge toch terug juist in elkaar gezet pakkingen hebt ge vervangen.

MVG Luc

Link naar reactie
Volgens mij is die verzopen krijgt teveel brandstof ge hebt toch niet aan die schroefkes van u carburator gedraaid,choke hebt ge opgezet.

Gaskabel ook terug goed gemonteerd.

Verse benzine kan ook al veel doen.

Hebt ge die mischien een jaar laten staan met geopende benzinekraan.

Uwe carburator hebt ge toch terug juist in elkaar gezet pakkingen hebt ge vervangen.

MVG Luc

Sigaar,

of vespa al dan niet verzopen is speelt geen rol. alleen bij kickstarten, maar vermits dat bij hem werkt.

nu mag je vespa verzopen zijn, dan moet hij nog starten met in gang te lopen.

groetjes, Cédric

xeppex, je loopt toch juist in gang? probeer toch eens met bus startpiloot..

Link naar reactie
startpiloot en vonkje zou toch moeten werken al was het maar voor even.

Heeft uwe motor wel compressie zuiger is mischien defect.

MVG Luc

Ja compressie heeft hij zeker. Mja weet ook niet wrm die startpiloot niet werkt. Heb het in de luchtfilter gespoten enzo en gwn onder het werkbakje. Maar geft echt geen kick meer als zonder startpiloot =/

Kan het dat hij gewoon niet op de juiste moment vonkt?

Link naar reactie

Dat zou uiteraard ook kunnen dat die vonkt als cilinder onder staat.

Die startpiloot zou volgens mij toch al moeten ontbranden door compressie aleen,het kan zijn dat ik hier natuurlijk de bal volledig mis sla ik vraag alvast vergeving hiervoor.

hier heb ik wel een link naar een duitse site waar ge een handleiding kunt downlaoden deze gaat wel over de automatica maar de handleiding is voor een gewone pk50 XL.

http://www.vespaonline.de/6339-reparaturanleitung-f%C3%BCr-vespa-pk-50-automatik.html

MVG Luc

Link naar reactie

Hey xeppex,

ga eens langs bij lambrettafinder of scootermarket, en koop daar een vliegwieltrekker dit kost ong 8eu.

eens je vliegwiel er dan af is, zie je je ontsteking. er staat een streepje op je carter en een streepje op je ontsteking. deze moeten gelijk staan.

als je het hebt, wil ik je wel foto's sturen.

groetjes

Link naar reactie

Dit fenomeen komt me bekend voor. Heb dit aan de hand gehad met de pk van mijn dochter. Er was een vonk, maar niet sterk genoeg. Ik heb alles gedemonteerd, cilinder, piston, carbu,... Enkel het vliegwiel niet. En daar zat het probleem. Kal van het vliegwiel was afgebroken. Nieuwe kal gestoken en in de gang van de eerste kick. Misschien is dat bij u ook het probleem. 10 minuten werk en je weet het.

Link naar reactie
Dit fenomeen komt me bekend voor. Heb dit aan de hand gehad met de pk van mijn dochter. Er was een vonk, maar niet sterk genoeg. Ik heb alles gedemonteerd, cilinder, piston, carbu,... Enkel het vliegwiel niet. En daar zat het probleem. Kal van het vliegwiel was afgebroken. Nieuwe kal gestoken en in de gang van de eerste kick. Misschien is dat bij u ook het probleem. 10 minuten werk en je weet het.

Ja maandag ga ik langs de winkel voor een vliegwieltrekker zodat ik het er af kan halen en eens kijken.

alvast bedankt voor de tip

mvg

Link naar reactie

Ik herinner me nog iets, toen ik jaar geleden men brommer eens binnen deed voor band te vervangen, starte hij erna niet meer, sindsdien heeft hij nooit meer gestart. Of is dit gewoon toeval?

edit: Ik heb vndg nog paar keer gelopen. het lawaai is echt raar het geeft percies geen kick, je zou denken af en toe is een plofje dit of dat maar zelfs dat niet, gewoon continu het geluid van vooruitduwen. Precies of er iets ontbreekt. Heb net de oudebrandstof eens vervangen door nieuwe tevergeefs.

mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...