Ga naar inhoud
Vespaforum.be

G.P.R uitlaat staat erop (foto)


kitter

Aanbevolen berichten

voila, daarstraks even tijd gevonden om de wesp op te gaan halen en die uitlaat is gewoon abnormaal vet !!

véél kabaal(zelfs met DB killer), serieus hard ploffen bij het uitbollen en de looks zijn gewoon fantastisch !!

dikke aanrader alleen 2 minpuntjes, 1 : de beugel die voor geen meter paste(2u werk voor pas te maken)en 2 : misschien voor de minder tolerante mensen onder ons toch iets te veel kabaal(stel u voor zonder de DB killen !!??!!)

Link naar reactie

Allee dan toch de gekende gebreken ;-)

Maar het resultaat mag er dan wel zijn hé... .

Je kan er de db killer uit halen en enkel het plaatje monteren met het kleinste gat,dan vind ik het geluid nog zeer goed meevallen.

Ik word er wekelijks door een paar mensen over aangesproken,waar heb je die gehaald ? wat een mooi geluid... .. en van dat allemaal ;-)

Tot nu toe nog geen enkele die gezegd heeft dat hij te hard klinkt ;-)

Niets dan lof dus voor deze toch wel speciale uitlaat !!!

Link naar reactie
schandalig al die herrie uitlaten, ze moesten die afschaffen

idd dan mogen ze eerst eens beginnen met die johny's en hun johny-bakken met 4 uitlaten(1100cc enz) die 50X meer kabaal maken dan een M5 op volle toeren + al die Harley's met screaming eagle uitlaten enz. en als ze dat gedaan hebben dan mogen ze mijn uitlaat op mijn vespa komen verbieden want zoveel kabaal als bovengenoemde voertuigen maakt die niet ;-)

wel lekker geluidje, manman, en qua veiligheid is het ook beter, de auto's schieten niet meer zo voor mij in omdat ze denken dat ik harder rij dan ik in't echt aant rijden ben vanwege het geluid :-D

Link naar reactie

en dan die scooterkes van 50cc met hun hel gekrijs van t opfokken; die houden hele wijken wakker. mijne overbuur fokt scooterkes op en da is soms echt ni normaal, die hoort ge van 10 km al afkomen!

mij lijkt de gpr uitlaat een mooi geluid te maken.

Het grootste verschil is niet zozeer het aantal db, maar de toonhoogtes die berijkt worden ;)

Link naar reactie

ikzelf vond zoals ik al verwacht had(een andere uitlaat op een 4 takt doet niet veel, dat is algemeen geweten maar op een 1 cilinder 125cc moet het helemaal niks doen)geen verbetering in het begin.

maar ik denk dat de ECU zichzelf nog aan het inleren was na de reset want ik moet zeggen datna enkele ritjes het op toeren komen bij hernemingen, zoals bv. inhalen, uit een bocht komen enz. ietwat beter gaat !

topsnelheid heb ik niet getest maar ik denk omdat er toch een toerenbegrenzer inzit hij niet sneller gaat als voorheen.

Link naar reactie

Je merkt toch wel een beter resultaat met de uitlaat,maar op de eerste plaats doe je het toch voor het geluid en het uitzicht hé ;-)

Ik heb de GPR via ebay gekocht in de UK,de GTS zelf heb ik gekocht bij schraeyen in Leopoldsburg en deze hebben ook de bandjes erop gelegd,moest voor de bandjes 25 euro extra geven bij de aanschaf;-)

En ze vallen zeer goed mee (shinko)

De uitlaat zelf kost wel snel 300 euro,dan vind je m al goedkoop,word ook aangeboden tegen de 400 euro.

Dan moet je ook nog tellen dat hij zeeker niet past vanuit de doos en dat er toch wel een 100 euro plaatsingskosten bij komen.

Maar eerlijk gezegd,achteraf heb je er dat graag voor over want dit is gewoon "de" uitlaat.daar kan geen andere naast komen !!!

Ik overweeg enkel nog een andere vario te steken,maar twijfel toch sterk of je het echt gaat merken of gaat nodig hebben,hij is nu al zéér snel int optrekken en hard rijden doe je toch niet want dan koop je beter een buikschuiver hé ;-)

Link naar reactie

mmm ik heb de mijne via Arthur(invoerder Engeland) rechtstreeks van de fabriek laten komen voor 270€ en dan 40€ plaatsing bij classicscooters in Eksel ;-)

en zoveel beter gaat hij niet hoor, als't ne halve pk is is het veel, vooral hernemen gaat vlotter maar het is idd het geluid(of kabaal, hoe je het maar wilt noemen... hihi...)en vooral de looks !

ik heb die met carbonnen 'lijf' of hoe moet ik het noemen met de eindstukken in inox en dat steekt af onder die zwarte super van mij ! lekkerrr... :-D

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Te info:

de GPR (via GPR UK - Arthur MCDonald) voor een GTS of Super zijn aangepast en beschikbaar.

Eerder probleem met de pasvorm van de bevestigingsbeugel is volledig opgelost en de uitlaat plaats je zelf op +/- 30 minuten. Mijn wesp (300ie) rijdt super!! Zonder DB-killer is het echter té luid en maak je jezelf niet populair bij politie en andere weggebruikers ...

Foto: zie mijn profielfoto

Link naar reactie

fijn, ze hadden mij ook beloofd dat de uitlaat nu makkelijker zou passen, niet dus...

maar goed, te gekke uitlaat met een killer look, ik heb zelf de rode "GPR" sticker ook nog op de uitlaat geplakt en die houd het goed !

alleen staat mijn wesp nu al bijna een week stil met waarschijnlijk een kapotte bougie vanwege tijdsgebrek(jaja juist met dat schoon weer) en omdaik pas vanaf dinsdag terug bij de dealer kan geraken :-(

Link naar reactie

@ LES:

vreemde en jammere gang van zaken. Na alle negatieve opmerkingen met betrekking tot de beugel, had ik ook eerst mijn twijfels en heb ik meermaals gebeld en gemaild met Arthur MCD.

Ik weet niet hoe lang het bij jou geleden is dat je een GPR hebt besteld, maar mijn bestelling heb ik vorige week zondag 29/08 geplaatst en afgelopen vrijdag 03/09 werd de uitlaat netjes door UPS thuis geleverd.

Montage is kinderspel en ik heb alles zelf geplaatst in een half uurtje. Wat mijn 300 i.e. betreft, past alles als een bus.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...