Ga naar inhoud
Vespaforum.be

hoe injectie computer resetten ?


les

Aanbevolen berichten

de vorige eigenaar zei mij iets van 5X sleutel omdraaien en dan zou hij gereset zijn ?

is er nog iets waar ik op moet letten ofzo ?

ik wil eens resetten omdat ik nu 2000km heb om te zien of het koudstart 'probleem' weg is en het viel mij op dat hij de laatste tijd lichtjes inhoud bij lagere snelheden dus ik denk dat een reset wel eens goed kan doen...

Link naar reactie

Er bestaat wel een procedure om de immobilizer van een GTS te programmeren met de sleutel. Er is een master key (die is dikker) en dan zijn er de gewone sleutels waarmee je gaat rijden.

Plaats de master key 3 seconden op on --> steek binnen de 10 seconden je gewone sleutels telkens 3 sec op on en sluit de procedure af door weer je masterkey 3 seconde op on te zetten. Nu kent je Vespa al deze sleutels en zal gewoon starten met al deze sleutel. Meer info vind je in de handleiding onder "programming the immobilizer system"

TIP: rijd nooit met de master key want als je die kwijt bent... :(

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

De vespa kan enkel met de Texa navigator reset worden,is een diagnosecomputer voor vespa,piaggio,gilera,aprilia en moto guzzi.

Batterij loskoppelen(voor hoelang het ook mag zijn) zal nooit effect hebben op de ecu van de vespa.

Het trucje van 5 keer sleutel omdraaien werkt enkel bij warme motor en zorgt er enkel voor dat de vespa denkt dat er met de vespa al 5 keer een goede rondrit is gedaan en zorgt ervoor dat hij zichzelf niet langer "begrenst",dit werkt ook maar eenmalig aangezien die begrenzing er enkel is als hij pas uit de fabriek komt.

Indien u nog altijd problemen ondervindt met de vespa kan u dit best melden aan uw dealer,in dat geval kan uw dealer de software in uw vespa updaten met nieuwe mappings.

Link naar reactie

ik merk toch anders ene héél groot verschil als ik hem gereset heb, zoals bv. met de nieuwe GRP uitlaat.

ECU met opzet niet gereset en gaan rijden, matige power, raar verzuipend achtig geluid(werd wel beter na enkele km).

dan batterij afgekoppeld voor 15min, gestart en alleen al op stationair draaide hij al anders(beter ?) en het rijden ging ook en stuk beter.

terwijl ge aan het rijden zijt voelt ge hem zichzelf aanpassen.

net hetzelfde als bij een auto dus...

Link naar reactie

@ Silvester klopt het als je een upgrade doet van je injectie da er een kans is da je gts slechter gaat bollen en da je dan geen douwngrade meer kan doen? heb dit al een tijdje in gedachte om die upgrade uit te voeren maar durf nie zo goed omdat je nie terug kan!Die upgrade zou de laatste nieuwe software zijn van de gts 2011 en hij zou dan ook weer beter bollen (maw sneller) :)! DOEN OF NIE wa denk je ervan??

Grts Pepone

Link naar reactie
@ Silvester klopt het als je een upgrade doet van je injectie da er een kans is da je gts slechter gaat bollen en da je dan geen douwngrade meer kan doen? heb dit al een tijdje in gedachte om die upgrade uit te voeren maar durf nie zo goed omdat je nie terug kan!Die upgrade zou de laatste nieuwe software zijn van de gts 2011 en hij zou dan ook weer beter bollen (maw sneller) :)! DOEN OF NIE wa denk je ervan??

Grts Pepone

Dat klopt idd,upgrade van de software mag ook enkel gebeuren indien er een probleem is waarvoor geen andere oplossing gevonden is. Klanten kunnen dan ook zelf niet kiezen om de upgrade uit te voeren,enkel de dealer kan daarover beslissen.

Link naar reactie
ik merk toch anders ene héél groot verschil als ik hem gereset heb, zoals bv. met de nieuwe GRP uitlaat.

ECU met opzet niet gereset en gaan rijden, matige power, raar verzuipend achtig geluid(werd wel beter na enkele km).

dan batterij afgekoppeld voor 15min, gestart en alleen al op stationair draaide hij al anders(beter ?) en het rijden ging ook en stuk beter.

terwijl ge aan het rijden zijt voelt ge hem zichzelf aanpassen.

net hetzelfde als bij een auto dus...

Een vespa/piaggio/gilera heeft dan ook zelfaanpassende parameters,hij past de injectie en ontsteking aan op basis van alle parameters. Als die veranderen door bv. valse lucht zal hij altijd proberen te zorgen voor optimale prestatie's van de motor. ECU past altijd zichzelf aan,tenzij u hem via de navigator reset(bij sommige modellen kan ook de digitek gebruikt worden).

Link naar reactie
Gewoon eens heel lief vragen aan je scoot of ie wil resetten? :) hahaha

ik weet niet wat gij doet maar van het moment dat ik tegen mijn vespa begin te praten ga ik mij toch vrijwilig aanmelden in dat groot gebouw in Geel met die rare witte jassen hoor... :-P

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...