Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Carburator zweet of lekt


inspiron1

Aanbevolen berichten

  • 6 jaren later...

Draadje nog eens openen ivm natte carburator , net droog geblazen met luchtdruk, een kort testritje, en opnieuw veel benzine die de carburator nat maakt, het komt van tussen dat bovenste schijfje en carburator, de dichting doet niet wat het moet doen. Vijsje zelf is perfect dicht. Nochtans heb ik nu een nieuw bovenstuk geplaatst, dus enige dat mij nu nog rest is de bovenkant van de carburator een heel klein beetje bijschaven om de aansluitvlakken volledig vlak te maken.  Maar heeft iedere vespa hier een volledig natte carburator , maw, is dat normaal ?

Op foto nog het oud dekseltje

Schermafbeelding 2017-06-29 om 13.23.24.png

Link naar reactie

Jazeker, alle dichtingen zijn vernieuwd en heel ok geplaatst, ik vermoed dat de bovenkant carburator die aansluit aan dat rond dekseltje, een beetje uitgekankerd is door de tand des tijds, moet ik nog nazien en eventueel wat afschuren (secuur werk)

 

Link naar reactie

Die bovenkant verslijt niet. Span dat boutje niet té hard aan, want dan duw je dat conisch deksektje (iets) plat(er). Krijg je nooit meer echt droog dan. Beste optie is een nieuw dekseltje en je "forceballen" onder controle houden. :)

Link naar reactie

Alles eens heraangespanne, als ik de vijs ook maar een beetje minder vast zet (nog steeds behoorlijk vast) dan heb ik direct verlies , dus moet ik toch deftig vastzetten, en nog verlies. Ik probeer eens andere dichtingen, mijn loodgieter gaat eens op ziek naar iets anders, het kan toch niet zo zijn dat een carburator continue in de benzine hangt...

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...